Toon posts:

Vage dingen in Gordian Knot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben vandaag eens begonnen om enkele dvdtjes te backuppen naar xvid, nu heb ik een guide gevonden die goed uitlegd, maar elke film die ik omzet blijkt een 12bit kleurendiepte te hebben (gekeken via eigenschappen van het bestand en dan samenvatting). De kleuren zien er ook niet zo mooi uit als de dvd, ook heb ik een film die in de dvd al zwarte banden heeft dus nog smaller dan 16:9, dus heb ik crop gebruikt om de banden mooi weg te doen. Dit lukt prima het bestand heeft een resolutie van 640x272 (zo ingesteld), ook het klein voorbeel links onder in explorer laat alleen het gecropte beeld zien, maar als ik hem open in eender welke mediaspeler komen er opeens 2 zwarte banden bij en zeggen de spelers dat het een 640x360 resolutie heeft.
Hopelijk kan iemand me wat duidelijkheid geven
Hier een voorbeeld van de samenvatting:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/lumminsky/samenvatting.JPG

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2005 23:20 ]

Verwijderd

Het is ook geen makkelijke materie.

AutoGK is dan ook veel makkelijker voor dit soort dingen, plus dat ie alles voor je doet van A tot Z

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 23:20:
Het is ook geen makkelijke materie.

AutoGK is dan ook veel makkelijker voor dit soort dingen, plus dat ie alles voor je doet van A tot Z
I know maar dat croppen lukt er niet mee, ik heb het al geprobeert. Ook andere omzetters: flaskmpeg cracht (weeral eens :+), dvdx geeft heel slechte resultaten en de anderen geven niet genoeg functies.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 23:24:
[...]

I know maar dat croppen lukt er niet mee, ik heb het al geprobeert. Ook andere omzetters: flaskmpeg cracht (weeral eens :+), dvdx geeft heel slechte resultaten en de anderen geven niet genoeg functies.
je hoeft niet te croppen want dat doet ie zelf, daarnaast kan je dat nog overrulen met CTRL+F9.

Verwijderd

Ligt het niet aan je XVID codec? Die bepaalt toch wat je output wordt lijkt me.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 00:10:
[...]

je hoeft niet te croppen want dat doet ie zelf, daarnaast kan je dat nog overrulen met CTRL+F9.
Ja in Gordian Knot kan ie zelf ook automatisch croppen, maar dit is helemaal niet goed gedaan als ik het laat doen. Wat overrulen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 07:31:
Ligt het niet aan je XVID codec? Die bepaalt toch wat je output wordt lijkt me.
Ik heb versie 1.0.3 van xvid, is er ergens een optie om dit aan te passen of moet ik een andere codec installeren.

EDIT: ik heb gemerkt dat de videosource alleen wel de goeie resolutie heeft, maar de final met de audio erbij gemuxed dat deze de slechte resolutie heeft. Dus heb ik met avimux de audio er manueel bij gedaan en nu is de resolutie wel goed.
Alleen dat probleem met de kleurendiepte nog, weet iemand hoe dit oplossen?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2005 11:08 ]

Verwijderd

die kleurtjes daar verdenk ik dus je codec van... Is normaal gezien een instelling. Probeer een seen andere codec te gebruiken voor encoding? (je hoeft misshcien niet iets nieuws te installeren, bij GKnot zit een hele rits codecs. Probeer eens een andere, bijv. divx 3 ofzo.)
Pagina: 1