Toon posts:

[XP] Kan geen nieuwe Map aanmaken in explorer?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren/dames.

Ik heb nu een vaag probleem ik kan geen nieuwe mappen meer aanmaken in explorer.(exe)

Win XP Pro NL SP2
Zowel als Admin als hoofdgebruiker (full admin)
De rest kan allemaal nog wel (incl delete).

Onder dos (dus gewoon cmd) is het wel mogelijk met MKDIR :? het lijkt mijn dus geen rechten issue.
Met tweakUI rechten nog eens nagelopen en alles staat op full.

Het is wel gebeurd na install nieuwe VGA kaart en dito drivers (nvidia nieuwste forceware)..die niet helemaal smooth ging, en een winupdate er achter aan.

Iemand een tip voor mij?

Netwerk issues zijn kaas voor mij (logica) maar dit soort winxp problemen kan ik met mijn verstand niet bij...mede door gebrek aan onderliggende kennis van dit OS.

tnx :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat krijg je dan voor foutmeldingen?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het probleem...er is geen foutmelding, just the pling. 8)7

Rechtermuis (geen nieuwe map) geen nieuwe map functie op mijn werkbalk.

tnx

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Die functie is dus gewoon verdwenen ?
Doe dan is een repair van de explorer met sfc.exe

Verwijderd

Topicstarter
SFC al uitgevoerd...duurde even en dan heb je ook niets |:(
Enfin...

Ik heb het maar op de brute manier gedaan een WinXP er weer vers op geknald...Dat kan ik dan gelukkig weer wel.

Hardware problemen kan ik oplossen...Netwerk problemen ook...gewoon het osi model doorwandelen
en dan kom je er vanzelf wel uit...met de juiste logica. Met windows geef ik het op, heb al 2 dagen mijn kop er over zitten breken wtf er nou niet klopt.. ik bedoel als ik het gewoon in cmd kan doen neem ik aan dat de rechten goed zijn... Aangezien de logica mij ontbreekt om te bedenken dat je deze ``feature`
uit kan schakelen in winxp (of uit je R-muis slopen, of explorer) krijg ik er gewoon hoofdpijn van.

Ik wil jullie bedanken voor de support, hoop ooit in de toekomst er achter te komen wat het geweest is....misschien moet ik toch maar eens een Certie voor MS gaan halen :P ...nee ik houd het wel bij cisco. O-)

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Als SFC een nieuwe versie van je explorer heeft neergezet en er veranderde nix, dan zat het in je register. Maar goed, dat hoeven we nu niet op te lossen ;)

B.t.w., je kunt ook msconfig gebruiken om 1 enkele file te herstellen vanaf cd-rom.

[ Voor 22% gewijzigd door KillerAce_NL op 17-08-2005 10:56 ]

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
uh.... Het kan ook zijn dat het pad te lang is (qua aantal tekens)...

Als ik een map heb als deze:

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

En daarin een bestand genaamd

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX.XXXX

En ik wil dat renamen, krijg ik ook dat "ding"-geluid... Probeer eens een map aan te maken op C:\, misschien dat dat helpt.. 't zou ook kunnen zijn dat je filesystem een beetje antiek is, NTFS is het beste op Windows XP (weet niet of je dat hebt/had)..

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
KillerAce_NL schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 10:55:
Als SFC een nieuwe versie van je explorer heeft neergezet en er veranderde nix, dan zat het in je register.
Inderdaad, dat lijkt mij ook :)

Had je toevallig voordat dit gebeurde iets met het register gedaan, of zoiets als TweakUI of Tweak XP ofzo gebruikt? :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Pagina: 1