[DVD+RW] NEC6650A Niet van slave en PIO af te krijgen

Pagina: 1
Acties:

• kimjansen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:31

kimjansen

Nu ff niks...

Topicstarter
Hoi mensen, lang geleden dat ik een probleem ben tegengekomen dat ik niet via zoeken op GoT heb kunnen oplossen, een uitdaging dus >:)....

Ik heb de DVD-ROM van een Toshiba Tecra S2 vervangen (removable bay) door een NEC 6650A. Echter bij het afspelen van DVD's (origineel), kopieren VAN en branden NAAR een DVD, geef hij 100% processorbelasting, daarbij met de Nero Speedtest maximaal 1x lezen en 100% CPU. Dit laatste komt omdat hij op PIO staat in m'n config, hiervoor heb ik alle methoden geprobeerd om deze op DMA te zetten (NEC verwijderen/forceren op DMA, controller verwijderen, registry aanpassen die bij x-aantal foutieve reads niet terug naar DMA gaat). De standaard DVD stond gewoon op DMA en werkte perfect. Alle tooltjes van Toshiba ook uitgeschakeld, geen drivesoundlimiter zeg maar enz.

Het viel me echter ineens op dat hij op 'slave' stond in config (dev 1 ipv 0), dit is ook zo in een andere (Acer) notebook. Ding geprobeerd te flashen naar een riplock removed -> geen resultaat, onder DOS geboot om de 'normal' of 'reverse' te flashen -> wordt niet in DOS herkend bij opstarten...

Ok dus dan maar een nieuwe halen, wat denk je idem dito, ding staat op slave :X 8)7....

Heeft iemand ooit zoiets meegemaakt of weet iemand nog een oplossing te verzinnen voor dit vage probleem? Het is trouwens 1tje met 1.23 firmware, diegene die het lukt verdient eeuwige roem in het paleis der -slave-n B)

Speed kills, but beauty lives forever...