Toon posts:

[Software] Mediaplayers ervaringen

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik hier nog geen topic over heb gezien, heb ik er eentje gemaakt om ervaringen met Mediaplayers te delen en ook om nieuwe ''mediaplayers'' te introduceren die over meer ''professionelere'' functies beschikken. Om te beginnen gebruik ik PowerDVD 5 Deluxe, Mediaplayer versie 9 (qua Audiokwaliteit/filmkwaliteit gaat versie 10 er niet op vooruit). Eerst gebruikte ik altijd PowerDVD voor mijn muziek
2 Channel mode
TruSurroundXT
Dolby prologic: op Muziekmode.

Dit omdat ik nooit zin had om te klooien met de graphic equalizer voor Mediaplayer, PowerDVD had uitzichzelf al goed geluid. en Mediaplayer heeft standaard gewoon butt-sound. Nu heb ik toch maar wat uitgeprobeert met de instellingen en wat blijkt het geluid is gewoon zeer goed als je het gewoon goed instelt allemaal. Wat betreft muziek luister ik van alles maar vooral Trance en wat ik bij Trance belangrijk vind is dat die bass gewoon niet zo dof bonkerig klinkt, dus met de Graphic equalizer bij WMP9 125Hz naar beneden gehaald en de bass klonk veel meer dynamisch en rollend. Nu ik hiermee ervaring heb is het natuurlijk altijd leuk om andere programma's uit te proberen, het volgende heb ik uitgeprobeerd:
WinAmp
JetAudio
en Apollo

WinAmp heb ik achterwege gelaten omdat dezelfde frequencies als WMP9 er niet inzitten...zo heeft bijvoorbeeld WMP9 het balkje voor 31Hz, wat WinAmp weer niet heeft, en er dus geen lekkere bass naar mijn gevoel uit komt.

JetAudio vond ik ook niet echt super, ook om dezelfde redenen en ik vind het zeer gebruikers-onvriendelijk werken.

Op Google heb ik naar de volgende trefwoorden gezocht ''Professional software audio players'' en daar kwam ik nou juist de programma's tegen die ik dus NIET professional vond.

Dus...deel jullie ervaringen, en misschien word het er wel beter op :*)

Verwijderd

Bij mij gaat het vooral om hoeveel verschillende formaten een player ondersteunt.

De players die ik nu voornamelijk gebruik zijn:

BSPlayer met de pancake skin

Afbeeldingslocatie: http://www.bsplayer.org/upload/skins/preview/pancake.bsz.big.jpg

Winamp kan niet achterblijven met de Avalon skin.

Afbeeldingslocatie: http://www.readrss.com/images/avalon.jpg

Voor Winamp zijn genoeg plugins beschikbaar waarmee je alles kunt verbouwen aan de output. Bijvoorbeeld een 10-bands equalizer , welke ie standaard trouwens al heeft, maar misschien een 128-bands ? Plus de bergen andere plugins die er zijn....

Het is een superplayer, ik zie het probleem niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2005 23:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het behulpzame antwoord _/-\o_ Ik ga dit meteen eventjes uitproberen, en post m'n ervaring

Verwijderd

Misschien is Foobar2000 iets voor je ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2005 23:17 ]

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-06 08:25

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

En wat vindt men van http://www.videolan.org/vlc/VLC mediaplayer?

ik gebruik het al kweenie hoelang, ook voor OGM/MKV werkt erg lekker en veel opties (misschien teveel)

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Verwijderd

Bsplayer voor video en winamp voor muziek hier :)
af en toe eens classic media speler als ie een wmv oid niet kan lezen.

• j86
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-08 03:19

j86

prutser001 schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 23:20:
En wat vindt men van http://www.videolan.org/vlc/VLC mediaplayer?

ik gebruik het al kweenie hoelang, ook voor OGM/MKV werkt erg lekker en veel opties (misschien teveel)
Gebruik ik voor mn Celeron laptop voor films, omdat dat het enige progje is, dat ervoor zorgt dat beeld en geluid synchroon blijven (geen continue 100% CPUload).

Gebruik voor muziek Winamp (lekker makkelijk en licht, en goede output, maar heb nog niet echt verder gekeken), en voor video WMP of MPclassic.

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Ik gebruik voor muziek ook winamp, voor het afspelen van DVD's PowerDVD en voor internet filmpjes meestal WMP (Classic), en deze combinatie bevalt me eigenlijk goed!

If I can't fix it, it ain't broken.

Verwijderd

Topicstarter
De EQ presets in VideoLAN zijn niet te slikken, en ik kan het ook niet handmatig instellen. Bij WMP heb ik bij de enhancements:
SRS Wow effects
TruBass op 50
Wow effect helemaal uit omdat het zegmaar de treble verhoogd op een rare manier, de muziek klinkt er niet origineel meer mee.
Speakerinstelling: Large

Auto-volume leveling heb ik ook aanstaan.

Dan als volgt de EQ

31Hz = 1
62 = -6
125 = 14
250 = -4
500 = -3
1KHz = -2
2 = -1
4 = 0
8 = 1
16KHz = 1, heerlijk geluid krijg ik met deze instellingen, ik heb een paar Jazz liedjes gedraait en die bassgitaren waren een lust voor de oortjes.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 23:25:
Bsplayer voor video en winamp voor muziek hier :)
af en toe eens classic media speler als ie een wmv oid niet kan lezen.
/me agrees.
Voor winamp zijn letterlijk duizenden plugins voor in- en output, dit is niet voor niets dé mp3 speler software die "iedereen" gebruikt.

• j86

j86

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 07:34:
[...]

/me agrees.
Voor winamp zijn letterlijk duizenden plugins voor in- en output, dit is niet voor niets dé mp3 speler software die "iedereen" gebruikt.
Inderdaad! Alleen gebruik ik geeneen plugin :P
Zijn er echt plugins die het gebruik van Winamp erg veel beter maken? Want ik kan me niet echt voorstellen dat ik een 128-bands EQ nodig heb :D

Nog een vraagje tussendoor, niet echt de moeite waard om een nieuw topic te openen vind ik:
Ik heb een snelle pc en een trage laptop(486). Kan ik op een of andere manier de video op de pc aanzetten, en dat ie dan weergegeven word op de laptop? Als extern scherm zeg maar?
Sorry als ik te offtopic is 8)

[ Voor 3% gewijzigd door j86 op 17-08-2005 09:24 ]

Verwijderd

Terminal services like programma zoeken mss?

• j86

j86

Ik heb de waarschuwing gelezen, dus terug ontopic :D

Welke plugins gebruiken jullie dan voor Winamp? Want ik heb niet echt hele nuttige gevonden...

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:10
ik ook voor audio Winamp en voor video (en DVDs) Mediaplayer Classic (met ffdshow).

de plugins voor Winamp:
FLAC (voor flac support)

Playlist Loader (voor asx/mms etc etc support, radiostreams in je winamp)

Time Restore & Autoplay (Must have!!! net als je portable mp3 speler, als je winamp opstart speelt hij verder vanaf het moment in een liedje waarop je winamp afsloot)

Single Click'n'Play (dit kun je aan of uitzetten door rechtermuisknop op de Play knop te klikken (als het aanstaat hoef je niet te dubbelklikken in de Playlist, singleclick volstaat).

Jump to File Extra

Playlist Copier 1.03 (klik rechtermuisknop op Winamp in de taakbalk om de inhoud van de playlist te exporteren naar een map (een must-have als je een mp3speler hebt!)
Er zijn meer plugins die dit kunnen, deze vind ik de beste, laat zien hoeveel nummers worden gekopieerd en hoeveel ruimte het in beslag zal nemen.

Close After Current

Dynamic Library (de library wordt een Verkenner! maar ik gebruik deze functie eigenlijk haast nooit (staat uit)

• j86

j86

Waarom gebruik je eigenlijk ffdshow samen met Media Player Classic?
Met MPC kun je toch al alle files afspelen?

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:10
nou, nee
volgens mij kun je mpeg4 (xvid/divx) niet afspelen zonder iets bij te installeren toch?
weet niet zeker hoor.

Maar ik gebruik ffdshow voor alle videoweergave, omdat je met 1 vinkje Subtitles altijd aan hebt en met 1 vinkje Post-processing, wat de beeldkwaliteit verbeterd, kost wel cpukracht als je dit doet.

Ik gebruik TTPACK, dit is quicktime, Real, ffdshow, en voor wie wmp heeft verwijderd bevat het ook de dan noodzakelijke wm codecs.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

VLC voor beeld en WinAMP voor geluid.
VLC neemt zijn eigen codecs mee en speelt dan ook gewoon zonder lullen alles af. Dat mis ik bij andere spelers en die vallen dus af.

• DFC-Neo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-04-2022

DFC-Neo

PES FC 0817 3795 9910

Ik gebruik ook winamp en vlc. Maar ik gebruik ook wmp met ffdshow voor anime, VLC voor dvds, winamp voor muziek.

Maar voor mensen die bsplayer en VLC player hebben geprobeerd. Welke is volgens jullie beter?
Foobar ziet er ook erg goed uit, denk maar dat ik die maar binnenkort ga proberen.

realityalways start as a dream

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-08 16:19
Ik gebruik windows mediaplayer 10 en vlc. Allebei perfect vlc is net wat beter :P

• DaMoUsYs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-08 05:28
Voor geluid gebruik ik BPM studio lekker overzichtelijk
voor video gebruik ik BSPlayer en MPC zijn allebei goed en spelen samen echt alles af
voor DVD's gebruik ik PowerDVD deze zat bij mijn DVD Speler en is gewoon goed.

[ Voor 30% gewijzigd door DaMoUsYs op 29-08-2005 23:22 . Reden: Argumenten erbij gezet ]

Check dit en help mee!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

Modbreak:Ook graag je keuze beärgumenteren aub ;)

Signature

Pagina: 1

Let op:
Dit topic is bedoeld voor discussies. Om het overzichtelijk te houden mag je voor vragen en problemen een nieuw topic openen. Als je iets post, beärgumenteer het dan ook.