Toon posts:

Uitval Tiscali internetverbinding i.c.m. bittorrent

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte mede-tweakers,

Heb al een tijdje gezocht op andere fora (?) hier en via google. Het onderwerp is in principe al een keer langsgeweest... echter dit is een redelijke tijd geleden en helaas staat de oplossing hier ook niet in!!!

Ik heb een probleem:

Ik heb nu ongeveer 3/4 jaar een tiscali exclusief abo. Sinds enige tijd heb ik het bittorrenten ontdekt... waarvoor mijn dank Peter!!! Nu komt sinds een paar dagen het volgende probleem voor, mijn internetverbinding VALT WEG!!! :'( argggggghhhh Het is alleen terug te krijgen als ik het modem herstart, keihard... dus stekker er uit. Hierna doet alles het weer, enkel als ik de Torrentclient weer opstart (eerst was dit Azareus, nu Bitlord) knalt ie er na een paar minuten uit. Gebruik ik de clients niet dan kan ik eindeloos internetten... toch... ik wil weer onbezorgd torrenten!!!

Eén van de oplossingen die in een ander topic werd gegeven was dat je moet controleren of XP alles tegenhoud... Met de aangegeven patch was dit verholpen maar (je raad het al) dit hielp geen zak!!!

Andere oplossing was het aantal simultanious bladibla te verlagen, ook gedaan en weer geen resultaat!!!

Ik heb ook gekeken in het logboek van de computer, eventviewer ofzo!!! Hier zie ik een aantal fouten: Meestal heeft het te maken met de DHCP server, krijg verschillende fouten, 1000/1003/1007/1009 (meestal is dit 1003, kan het netwerkadres niet vernieuwen) :? (Schiet mij maar lek, ik snap er geen hout meer van) Ik kan hier vrij weinig over vinden!!! (oh voor de duidelijkheid, de router heb ik er inmiddels tussenuit gehaald, dit hielp ook niet!!!)

Kan iemand mij helpen... en dan bedoel ik met name met oplossingen (lol, ik zie nog humor!!!)

Als je vragen hebt, dan hoor ik het wel... Ik kan me namelijk voorstellen dat ik het niet heel duidelijk heb uitgelegd... word lichtelijk wanhopig |:(

Grz. Flow

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
[rml][ Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 2[/rml]

Is al meer over gesproken, wordt opgelost in nieuwe firmware versie die bijna klaar is. Vervolg kan daar in. Je hebt een ZyXEL 2602 modem dan.

[ Voor 8% gewijzigd door bjck op 16-08-2005 22:18 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
bjck schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 22:18:
[rml][ Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 2[/rml]

Is al meer over gesproken, wordt opgelost in nieuwe firmware versie die bijna klaar is. Vervolg kan daar in. Je hebt een ZyXEL 2602 modem dan.
Nee helaas, die heb ik dus niet... een sagemmodempje... Had ik ook al gelezen!!! op te lossen met een firmware...

Niet met deze dus ;(

• jnice
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
hey misschien kan ik je helpen.
Ik heb zelf ook last gehad met mijn gemodde alcatel speedtouch home (naar 510 gepatcht), bij gebruik van programma's die veel gelijktijdige verbindingen nodig hebben crashte ie, en het enige wat hielp was een harde reset. oplossing voor mij was een beter modem kopen.
leen anders een x een (goed) modem van iemand en ik denk dat je probleem weg is.

Verwijderd

Topicstarter
jann1s schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 22:21:
hey misschien kan ik je helpen.
Ik heb zelf ook last gehad met mijn gemodde alcatel speedtouch home (naar 510 gepatcht), bij gebruik van programma's die veel gelijktijdige verbindingen nodig hebben crashte ie, en het enige wat hielp was een harde reset. oplossing voor mij was een beter modem kopen.
leen anders een x een (goed) modem van iemand en ik denk dat je probleem weg is.
Maar hoe kan het dan dat de eerste zeg maar 4 weken het prima ging en verschillende films en cd's heb gedownd die een flink aantal peers had... Toen geeeeen enkel probleem...???

grz

edit: Heeft iemand enig idee...? Kan er wel een andere modem tussenzetten, dit wordt dan wel die Zyxel 2602!

Helaas ben ik geen computerwiskid dus als er iemand met tips en/of uitleg komt... Mag dat dan in gewoon Nederlands! lol

Zie weer licht aan het einde van de donkere tunnel

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2005 10:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou Mod, Je mag dit topic voorlopig sluiten... heb die nieuwe modem eraan gehangen, en tot dusver gaat het goed.... still downing! All: keep fingers crossed forthat it stays this way!!!

Grz. Jeroen :*)
Pagina: 1