Toon posts:

Harde Schijf dood?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben al een tijdje in het bezit van een aantal harde schijven,
1x IDE van 60 GB voor windows xp
1x 200 GB Maxtor S-ATA voor losse bestanden, films, etc
1x 300 GB Maxtor S-ATA voor mp3s, waar ik zo'n 19.000 mp3's op had staan (laten we de legaliteit effe achterwege) :)

gister werkte alles nog perfect, ik sluit de pc netjes af, en ga slapen. ik zet vandaag de pc aan en het eerste wat me opvalt is dat de boot erg traag verloopt, ik kom er al gauw achter dat er iets fout is met 1 van mijn harde schijven.
ik unplug dus de beide S-ATA schijven en constateer dat de 300 GB hdd niet werkt. zodra ik em in windows aansluit, wordt de pc extreem langzaam (Z80 snelheid) en zie ik dat de cpu op 100% staat.
virus of spyware sluit ik uit, aangezien ik net vorige week een clean install heb gedaan en ik zeer terughoudend zowieso ben omtrent het bezoeken van malafide en onbekende pagina's, ik ben niet de gemiddelde msn messenger tiener :)

heeft iemand een idee wat dit probleem kan zijn? harde schijf dood en zo ja, is er nog iets aan te doen om de data te behouden? aangezien ik zeer veel hecht aan mijn muziek.

b.v.d.

een gefrustreerde persoon :(

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat je kunt doen is proberen om met bijv knoppix te booten en kijken of je de data nog terugkunt halen.
Wat je ook kan doen is hem even in een andere bak hangen en kijken of hij daar hetzelfde probleem geeft.

Anders zou ik even de welbekende troubleshoot tooltjes erbij pakken danwel oldskool troubleshooten.
Een keer leeggooien en opnieuw partitioneren doet ook wonderen, hoef je enkel je backup maar even terug te zetten.

Verwijderd

mja probeer jij maar es 19.000 mp3s te backuppen :/
en zoals al zei, pc wordt ernstig traag zodra ik em aansluit, en dan bedoel ik ook echt supertraag

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 18:52:
mja probeer jij maar es 19.000 mp3s te backuppen :/
en zoals al zei, pc wordt ernstig traag zodra ik em aansluit, en dan bedoel ik ook echt supertraag
Dat is toch zo gedaan? Er zijn genoeg manieren om te backuppen, maar mogelijk is het daarvoor al te laat.
Daarom zeg ik, gewoon proberen in een andere bak te hangen of het te doen dmv knoppix oid.

enne, Incolumiss is Leviathan??

[ Voor 5% gewijzigd door TERW_DAN op 17-08-2005 19:26 ]

Verwijderd

Terw_Dan schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 19:26:
[...]

enne, Incolumiss is Leviathan??
als je bedoelt, 2 id's, dan ja, was iets fout gegaan met ouwe account, wist me login gegevens niet meer :)

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-02 20:36
Aan een andere machine hangen lijkt me de beste oplossing...Format is a bitch :+

[ Voor 15% gewijzigd door the-edge op 24-08-2005 23:46 ]

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:48

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

OH >> OM

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1