HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Hauppauge 500 is ideaal als je dubbele tuner en MPEG 2 encoding wilt. Dubbele tuner: ene zender kijken, andere opnemen(als dat overbodig is, kan je de 150 MCE eens bekijken, da's zeg maar een halve 500). MPEG 2 encoding: Je TVkaart doet de compressie die je proc anders moet doen. MPEG2 encoding is zeer aan te bevelen als je wilt opnemen en anders niet echt nodig (en duurder).
MCE afstandbediening is een prettig eenvoudig edoch solide IR afstandsbediening. 't is samen met de Ati remote wonder de meestverkochte geloof ik en dat zou zomaar eens geen toeval kunnen zijn.
Als programmatuur zou ik Mediaportal willen pluggen. Open Source/gratis (ja, ik weet dat daar verschil tussen zit) en ondersteunt alle door mij genoemde apparaten "out of the box".
Geweldige post! Hulpvolheid is tien!onkl schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 21:28:
AB en tuner kan je ook los kopen. Ik heb bijvoorbeeld de Hauppauge 500 MCE met een MCE afstandbediening. Das geloof ik ongeveer €100 resp. €40.
Hauppauge 500 is ideaal als je dubbele tuner en MPEG 2 encoding wilt. Dubbele tuner: ene zender kijken, andere opnemen(als dat overbodig is, kan je de 150 MCE eens bekijken, da's zeg maar een halve 500). MPEG 2 encoding: Je TVkaart doet de compressie die je proc anders moet doen. MPEG2 encoding is zeer aan te bevelen als je wilt opnemen en anders niet echt nodig (en duurder).
MCE afstandbediening is een prettig eenvoudig edoch solide IR afstandsbediening. 't is samen met de Ati remote wonder de meestverkochte geloof ik en dat zou zomaar eens geen toeval kunnen zijn.
Als programmatuur zou ik Mediaportal willen pluggen. Open Source/gratis (ja, ik weet dat daar verschil tussen zit) en ondersteunt alle door mij genoemde apparaten "out of the box".
Ik vind jouw idee een beetje duur, dus heb ik een vraag: http://www.alternate.nl/h...ails.html?artno=JK%23P32& is dezelfde kaart, toch? Deze heeft dan single tuner, maar er staat een afstandsbediening bij. Is dit geen goede oplossing? De AB vind ik er goed uit zien, ik hou alleen meer van 'vierkante' AB's. Maar toch staat in de beschrijving een dual tuner. Snap jij er iets van?
The_Eagle, je hebt gelijk dat ik reviews moet zoeken, maar helaas ben ik geen fan van reviews. Het geeft mij naemlijk vaak niet de info die ik wil. Voor jou zou het wel gexchikter zijn, waarschijnlijk (anders zeg je het zelf niet), maar voor mij niet.
[ Voor 10% gewijzigd door coptician op 16-08-2005 21:37 ]
HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me
Met deze kaart kan je alles wat je wilt behalve opnemen en op een andere zender TV kijken. En als je dat later mist kan je er altijd nog een el cheapo extra kaartje bijgooien om over te kijken terwijl je opneemt.
Geweldig. Dan denk ik dat ik tevreden ben. Het lijkt er namelijk op dat deze geowon voor mijn eisen geschikt is. Ik kan zelf mijn remote wel mappen,d at zal geen probleem zijn.onkl schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 21:55:
Die kaart is een soort 150. 1 tuner dus. Wat ze met dat mistige jog/shuttle verhaal bedoelen is denk ik dat die kaart kan opnemen en je kan de opname al tijdens het opnemen bekijken en erin voor- en achteruit spoelen. Niet bijster interessante PRblabla. Die AB lijkt te werken in mediaportal, is iets meer gepruts, maar ziet er wel doenlijk uit. (netjes de aanwijzingen alhier http://nolanparty.com/med...hpBB2/viewtopic.php?t=621 volgen)
Met deze kaart kan je alles wat je wilt behalve opnemen en op een andere zender TV kijken. En als je dat later mist kan je er altijd nog een el cheapo extra kaartje bijgooien om over te kijken terwijl je opneemt.
Heel veel dank. -klik-
Ik wil mijn muiscursor besturen met de afstandsbediening, en dat bepaalt eigenlijk mijn keuze. Kunnen de Hauppage afstandsbediening (zie boven) en/of de Pinnacle afstandsbediening (zie verder boven) de muis besturen? Dank.
Zeer goed gevonden, ik bookmark dit nu. Op deze manier kan je F7 toevoegen op de remote, muis bewegen, F7 drukken op je keyboard, tikken, en weer naar je remote met F7. Omweggetje, maar geen erge. -bookmarks- Hauppage wordt het dus
Ik heb nu zelf de 150MCE + windows MCE + MCE remote gekocht, omdat ik een enkele tuner wel prima vind (ik neem niet zoveel op en anders heeft mijn TV nog een tuner om iets anders te kijken). Dit vind ik zelf wel een aanrader, maar is inderdaad zoals gezegd niet al te goedkoop...
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
inderdaad, en ik wil de kosten toch wel wat laag houden, vind ik wel zo prettig. ik heb al budget-problemen, dus ben ik zeer tevreden met het Hauppage-systeem.JvS schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 14:45:
Als het ook goed te bedienen moet zijn en je de kwaliteit van de AB belangrijk vindt, zou ik toch voor een windows mediacenter oplossing gaan. Ik heb een paar hdd recorders mogen bedienen en ben vorige week eens een avondje met windows mediacenter wezen spelen (met een hauppauge 150MCE en MS AB) en ik ben echt zwaar onder de indruk van de kwaliteit van windows MCE in combinatie met een superlogische, handige en zeer goed werkende afsandsbediening.
Ik heb nu zelf de 150MCE + windows MCE + MCE remote gekocht, omdat ik een enkele tuner wel prima vind (ik neem niet zoveel op en anders heeft mijn TV nog een tuner om iets anders te kijken). Dit vind ik zelf wel een aanrader, maar is inderdaad zoals gezegd niet al te goedkoop...
Edit: Ten eerste, sorry voor de bump. Ten tweede, ik dnek dat het een radio ingang is, hier heb ik dus niks aan. (überhaubt zal mijn toekomstige versterker al radio hebben) Ik wil toch een oplossing om met 1 kabel zonder mijn PC aan te hebben TV te kunnen kijken. Is een extern systeem de oplossing? Kan het hiermee ook goed komen? Zit hier bijvoorbeeld naast de gebruikelijke USB poort ook een a/v uitgang op? Dan kan ik hem toch op mijn TV aansluiten en zappen met behulp van de remote die daar bij zit? (Liefst als het kan een hauppage systeem, dan kan ik de goede remote nog steeds gebruiken.)
Edit 2: Forget it, versterkertje en splittertje, veel mooiere oplossing.
[ Voor 57% gewijzigd door coptician op 17-08-2005 17:47 ]