Toon posts:

Apacer MMC leest niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben net terug gekomen van vakantie en ik wil dus even de foto's bekijken die ik heb gemaakt.

Ik heb tijdens de vakantie mijn Apacer 256mb MMC kaartje uit mn digicam gehaald omdat we uit gingen en deze foto's niet wilde verliezen in geval als ik de camera zou kwijt raken.

Dus de MMC eruit gehaald en op stap geweest met de camera. Toen ik de MMC weer in de camera wilde doen gaf deze de volgende melding:
Memory card requires formatting
En als ik op cancel druk dan staat er "Memory card cannot be read"

Ik heb verder niets gedaan met het kaartje, enkel in het hotellaatje laten liggen een nachtje.
Daarna nog in een andere camera geprobeerd en hier in mn geheugenkaartlezer... maar nergens doet hij het meer :(

Ben ik nu al mn vakantiefoto's kwijt :X of kan er nog een wonder gebeuren??

Verwijderd

Heb ook eens gehad dat deze onleesbaar was, heb je al gekeken of deze wat stoffig is? Dat was bij mij het probleem...

Ergens vaag staat mij bij dat memory cards ook een X aantal keren meegaan maar of dat werkelijk zo is dat kan ik je niet garanderen, wel weet ik dat ik dit topic even blijf volgen :9

Verwijderd

Topicstarter
Hij is niet stoffig, heb nog even met mn shirt er overheen lopen wrijven maar dat helpt niet.
Ik baal echt als een stekker als ik die foto's niet tevoorschijn kan toveren :/

Verwijderd

Topicstarter
klein kickje...

Zou ik de kaart kunnen formatteren (aan de hand van snelformatteren, dus geen low level) en dan alles terug kunnen krijgen?

Want als ik het kaartje in de lezer doe gaat de pc meteen hangen (in welk programma dan ook) en als ik deze eruit haal dan kan ik gelijk weer normaal werken.

Of is er een manier waardoor ik in Windows het automatisch herkennen van het kaartje kan uitschakelen, zodat ik misschien wat verder kan komen?

edit: weet iemand trouwens of een kodaktoestel (cx4200) een beetje normale format doet, of echt lowlevel?

edit2: ik denk ik formatteer de kaart met de digicam, maar dat wil niet :/ en mn foon herkent em helemaal niet. En via windows wil het ook niet, zucht :(

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2005 20:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb net geprobeerd om de mmc in een andere digicam (ook kodak) te formatteren, maar weer lukt het niet.

Telkens als ik probeer te formatteren staat er 3 sec formatting en vervolgens springtie weer naar: memory card requires formatting :/

Iemand hier al ervaring mee gehad, het niet kunnen formatteren van zon kaartje :?

• MrEdge_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Sorry voor deze schaamteloze kick, maar ik heb precies hetzelfde probleem, ook met een Apacer kaartje (512 MB). Gisteren nog in mijn A520 gehad om foto's mee te maken, vanochtend in een kaartlezer (ook van Apacer) gestopt en ... niets :'(
Chkdsk zegt "cannot open volume for direct access" en windows wordt erg traag als het kaartje in de lezer zit. Autoplay wordt ook wakker als de kaart in de lezer gaat, maar helaas heb ik nog niets voor elkaar gekregen verder. De cam zegt "kaart fout" en dat is alles wat ik tot op heden heb kunnen doen. Iemand nog suggesties?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook nog niets gevonden :(
Heb wel nog geprobeerd in een ixus 50 camera, maar die zegt: "kaartfout" en dan kan je niet eens proberen om de kaart te formatteren :/

Ik heb stiekem nog een beetje hoop dat het ooit op gelost gaat worden, maar heb geen flauw benul nog hoe dat dan moet.

Ben ieg blij dat ik niet de enige ben.. ;)

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-02 10:42

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

is je kaartje perongeluk niet beveiligd!!!..

dit heb ik met een mmc kaarjte uit mijn nokia 6230i.. iemand heeft er een wachtwoord op gezet en nu kan ik met geen mogelijk heid dat ding aan de praat krijgen in een andere nokia (daar vraagt hij om een ww) en in de pc loopt explorer.exe vast!?

wazig maar raar..

Bedankt alvast

• MrEdge_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2005 @ 19:35:
Ik heb ook nog niets gevonden :(
Heb wel nog geprobeerd in een ixus 50 camera, maar die zegt: "kaartfout" en dan kan je niet eens proberen om de kaart te formatteren :/

Ik heb stiekem nog een beetje hoop dat het ooit op gelost gaat worden, maar heb geen flauw benul nog hoe dat dan moet.

Ben ieg blij dat ik niet de enige ben.. ;)
Ja precies, kaartfout, dat zegt mijn A520 ook. Formateren is geen optie inderdaad. De hoop dat het opgelost gaat worden heb ik ook ong, maar ik heb ook geen idee hoe dan. Er staan best belangrijke foto's op en ik heb geen zin om met het kaartje terug te gaan naar MyCom, want dan ben ik het zeker allemaal kwijt...
Welleweerd schreef op maandag 05 september 2005 @ 19:42:
is je kaartje perongeluk niet beveiligd!!!..

dit heb ik met een mmc kaarjte uit mijn nokia 6230i.. iemand heeft er een wachtwoord op gezet en nu kan ik met geen mogelijk heid dat ding aan de praat krijgen in een andere nokia (daar vraagt hij om een ww) en in de pc loopt explorer.exe vast!?

wazig maar raar..
Da's idd wazig. Ik heb de kaart niet beveiligd en mijn nokia 6230 leest em ook niet. Maar de symptomen zijn hetzelfde. Vaag...
Pagina: 1