Toon posts:

[SERVER] Geen verbinding met extern IP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eerst zou ik jullie proberen te laten zien hoe de boel ik aangesloten bij mij thuis.

Eerst de modem, dit is een SpeedTouch 510. Geleverd met m’n abbo bij Wanadoo Lite
Dan krijgen we de router, deze heb ik aangesloten als (switch?). In ieder geval heb ik DHCP op de router uitgezet, en ik heb de kabel vanaf de SpeedTouch in poort 1 gestoken, en de kabels van de Pc’s in 2,3,4.

Op poort 2 zit mijn pc met IP 10.0.0.1
Op poort 3 zit mijn zusjes pc met IP 10.0.0.3
Op poort 4 zit mijn server met IP 10.0.0.2

Op mijn pc en die van mn zusje draait Win XP, op de server draait echter Win 98 SE. Het netwerk werkt echter vrij goed, ik heb alle rechten op de server, en kan bestanden kopiëren en wijzigen. Andersom kan ik echter niets zien/doen. Maar dit hoeft ook niet ;)

Nu heb ik op de server ZoneAlarm Security Suite geïnstalleerd als firewall/antivirus. En als http server software heb ik Apache. Dat is dus allemaal goed gegaan. Ik heb een simpel index.html geplaatst in de map /htdocs.

Als ik nu met mijn PC in de adres balk typ 10.0.0.2, krijg ik netjes de pagina te zien. Typ ik echter mijn externe IP 83.116.20.***, dan krijg ik een fout in de zin van: Kan geen verbinding maken met 83.116.20.***. Het maakt niet uit of ik :80 achter het IP zet.

Ik heb al veel rond gezocht en ben ook tegengekomen dat ik moet zorgen dat poort 80 word door gestuurd naar de server pc. Ik heb dus dit gegeven toegevoegd in mijn modem:

Protocol : TCP
Inside_addr : 10.0.0.2
Inside_port : 80
Outside_addr : 0.0.0.0
Outside_port : 80

Dus dit moet voldoende zijn lijkt mij. Ook heb ik op de servers pc in ZoneAlarm’s firewall ingesteld dat er inkomend en uitgaand verkeer mag zijn via TCP poort 80.

Echter, het mag allemaal niets baten, het werkt niet..

Ik kan me nog wel iets herinneren bij de installatie van Apache dat de setup een drietal vragen stelde, iets over het mailadres van de beheerder, een domain name ofzo en iets met server name. Hier wist ik toen niet precies wat ik moest invullen, en weet ook niet meer wat ik toen heb ingevuld. Lijkt me alleen niet dat dit het kan zijn.

Iemand hier die een oplossing weet ? Ben ik iets vergeten in te stellen in Apache ofzo ?

Alvast bedankt :)

Verwijderd

Het probleem is dat je modem/router geen NAT-loopback ondersteunt. Kijk hier eens, het staat namelijk in de faq :)

FAQ - Network Troubleshooting

Verwijderd

Topicstarter
Dat gaat over:Waarom werkt mijn intern gehoste website niet via het interne netwerk maar wel via een extern netwerk?

Bij mij is het juist andersom. Intern werkt wel maar extern niet.

Verwijderd

ow sorry, verkeerd begrepen :) Poorten staan dus wel netjes geforward? Eventueel kan je het proberen met een DMZ (niet de meest veilige optie, maar om te proberen kan je het proberen :) )

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 21:20:
ow sorry, verkeerd begrepen :) Poorten staan dus wel netjes geforward? Eventueel kan je het proberen met een DMZ (niet de meest veilige optie, maar om te proberen kan je het proberen :) )
Wat is dat ook alweer DMZ ? Dat ik de default server (onder NAT op de modem) moet instellen op het IP van de server (10.0.0.2) ?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2005 21:27 ]

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Om je server vanaf je eigen LAN te benaderen met je externe IP kun je de proxy van je ISP gebruiken

"Grandma was slow, but she was old....!!"

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 21:13:
Dat gaat over:Waarom werkt mijn intern gehoste website niet via het interne netwerk maar wel via een extern netwerk?

Bij mij is het juist andersom. Intern werkt wel maar extern niet.
Jij hebt volgens mij precies hetzelfde.
Jij probeert op een lokale machine je externe ip in te voeren, dat werkt niet. Wel je interne ip.
Wat je moet proberen is: bij een kennis je externe ip in de browser invoeren, werkt dat?
dan klopt het verhaal dat je net verteld is,

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 21:26:
[...]

Wat is dat ook alweer DMZ ? Dat ik de default server (onder NAT op de modem) moet instellen op het IP van de server (10.0.0.2) ?
Het is wel het natloopback probleem, jij probeer vanaf je interne bak je externe ip te bereiken; Gaat niet lukken zonder nat-loopback. :)

Verwijderd

Topicstarter
-Rob- schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 21:31:
[...]

Jij hebt volgens mij precies hetzelfde.
Jij probeert op een lokale machine je externe ip in te voeren, dat werkt niet. Wel je interne ip.
Wat je moet proberen is: bij een kennis je externe ip in de browser invoeren, werkt dat?
dan klopt het verhaal dat je net verteld is,
En je hebt nog gelijk ook 8)7 |:(

Het werkt dus gewoon, maar is dit normaal ? Dus als ik mijn site wil testen ofzo moet ik gewoon via het interne IP checken?

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Dat is normaal.
Jouw router weet dat hij een bepaald ip adres heeft, nu wordt er van binnen een aanvraag gedaan naar dat ip adres. Je router denkt: mooi dat gaat niet over de externe interface, want dat ip adres is van mij. Alleen omdat het niet over de externe interface gaat, wordt het ook niet doorgestuurd.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Gebruik gewoon de proxy van je ISP, zeg ik toch?

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Verwijderd

Topicstarter
He BN, sorry had jou reactie ff over het hoofd gezien. Het werkt nu allemaal goed ;) .

Bedankt allemaal _/-\o_
Pagina: 1