Speedtouch 570: DHCP Spoofing + Wireless Access Point

Pagina: 1
Acties:

• Baksteen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-04-2022
Ik heb mijn Speedtouch 570 ingesteld op DHCP Spoofing. Het verkregen adres van mijn ISP wordt nu netjes afgeleverd via UTP op de WAN Adapter van mijn proxy server. Nu wil ik echter de WIFI functionaliteiten in deze speedtouch ook nog gaan gebruiken. Mijn laptop krijgt netjes via WIFI een IP-adres van de DHCP server op de betreffende speedtouch: 10.0.0.1 etc. Maar ik krijg echter geen verbinding met internet. Indien ik nu de kabel uit de WAN adapter van mijn proxy server trek dan wordt DHCP Spoofing via WIFI actief en wordt het verkregen ISP adres op de WIFI adapter in mijn laptop afgeleverd. Opzich allemaal best logisch, maar ik wil DHCP Spoofing via UTP EN WIFI voor mijn laptop en of dit nou statisch of dynamisch moet, dat maakt me niet zoveel uit.

Iemand een idee?

Bij voorbaat dank!

Baksteen

Verwijderd

Dat is nogal logisch dat het niet werkt, hoe wil je een ipadres op twee plaatsen tegelijk gebruiken? Dat gaat niet. Zet gewoon je speedtouch als router in, en maak een DMZ aan richting je proxy. Veel meer dan dat kan je denk ik niet doen :)

• Baksteen
Daar heb je inderdaad gelijk in, mijn proxy server in een DMZ zetten lijkt me echter minder secure gezien het feit al mijn clients het internet op gaan via deze proxy. Misschien kan ik dan maar beter DHCP Spoofing eraf gooien en alle services die aangeboden worden op het IP van mn ISP laten forwarden naar de WAN adapter op mn proxy server. Zo kan ik iig ook weer gebruik maken van mn WIFI. Hoe denk je daar over?

Thx for the reply!

Verwijderd

Dat lijkt mij inderdaad een strak plan idd :) Een proxy kan ook als een soort van firewall dienen, dus het hoeft niet direct een probleem te zijn dat deze direct aan het internet hangt :)

• Baksteen
Een proxy server hangt veelal rechtstreeks aan het internet. En inderdaad, mijn proxy server fungeert ook als firewall. Een DMZ wordt vaak hoofdzakelijk gebruikt voor het aanbieden van bepaalde services (HTTP, FTP, SMTP, DNS etc.) die bereikbaar moeten zijn vanaf het internet, maar die om veiligheidsredenen in een ander subnet tussen het interne en externe netwerk worden geplaatst.

If i'm right... ;)

Thx again!