Asrock K7S41 valt uit bij 70 graden hoe veranderen.

Pagina: 1
Acties:

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:54
Ik heb een Asrock K7S41 met onboard video en die zit in een 1U server case en word elke keer 64graden. Alleen als ik 100% CPU gebruik word die 70Graden en dan valt die uit. Nu weet ik dat 70 graden geen prob is voor de CPU.

Nu stel ik altijd in dat die bij 80 Graden uit moet gaan alleen bij die Asrock K7S41 kan ik dat niet instellen :|.

Is daar iets voor want ik zou het wel handig vinden dat me server niet uitvalt.

Er zit een AMD3000+ in daarom dat die zo heet word.

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:21
Ik heb zelf ook een aantal 1U servers gebouwd met dezelfde specs. Wat voor fan heb je op de CPU zitten. Ik heb ervaren dat het alleen lekker werkt met deze fan-achtigen (kan onze exacte blokken even niet vinden)
http://www.rackmountmart.com/html/cF.htm ( en dan degenen met die radiale fan's boven aan de pagina. De 'normale' blokken van onderaan werken dus mooi niet.)

Zorg daarnaast dat je met wat stukkies karton de lucht mooi langs de dimm's leidt aangezien die bij dit bord lekker niet-handig (zoals bij elk bord ongeveer) overdwars op de fans staan

edit:
ik bedoel hierbij niet dat je CPU te heet wordt.. maar als je CPU minder heet wordt geeft ie ook minder hitte door aan het mobo uiteraard. Vandaar ook mijn suggestie voor kartonnen duct'jes

[ Voor 33% gewijzigd door Korvaag op 16-08-2005 20:01 ]

UNOX: The worst operating system

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:27

Thandor

SilverStreak

Volgens mij kun je dit niet uitzetten. Ik heb bij de ASRock K7S8X Rev3 en de ASRock K7S8XE Rev3 die opties ook nooit gevonden.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
Je moet wat meer casefans installeren (desnoods gaten in de zijkant van de kast maken om ze daar in te plaatsen), en/of een voeding met een 12cm fan aan de onderkant. Want die temperatuur is absurd hoog! 70 graden is al over de max. temperatuur die AMD zegt. Die is namelijk 65 graden! Controleer ook je koelblok eens of hij er wel goed op zit en dat er nog genoeg en niet te veel koelpasta op zit.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:27

Thandor

SilverStreak

The__Virus schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 10:00:
Je moet wat meer casefans installeren (desnoods gaten in de zijkant van de kast maken om ze daar in te plaatsen), en/of een voeding met een 12cm fan aan de onderkant. Want die temperatuur is absurd hoog! 70 graden is al over de max. temperatuur die AMD zegt. Die is namelijk 65 graden! Controleer ook je koelblok eens of hij er wel goed op zit en dat er nog genoeg en niet te veel koelpasta op zit.
Een AMD3000+ bestaat niet en het is dus niet helemaal duidelijk welke CPU te TS heeft.
De maximum temperatuur is niet 65 graden.
De AMD Athlon XP 3000+ mag 85 graden worden. De AMD Sempron 3000+ mag 90 graden worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Thandor op 17-08-2005 14:27 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
Ja zie idd dat het een XP is (mobo is K7) maar tis alsnog redelijk hoog. Betere koeling zal iig zorgen dat ie niet meer opnieuw opstart.
Pagina: 1