van avi naar dvd met dvd menu(keuze uit hoofdstukken en sub)

Pagina: 1
Acties:
  • 247 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal.

ik ben nieuw hier op dit forum, meestal kan ik antwoorden vinden door een tijdje googelen maar in dit geval lukte mij dat niet. dus ik denk eens kijken of het lukt bij the gathering of tweakers.

Ik zou graag een *.avi(DivX) of *.mpg of iets soortgelijk formaat zo willen omzetten dat het op mijn dvd speler afgespeelt kan worden.
Dit word meestal gedaan door het bestand naar SVCD om te encoden, daar zijn genoeg proggie voor te vinden.
Minder makkelijk te vinden zijn proggies waarmee je in combinatie met het encoden ook een dvd menu kan maken , waar je de mogelijk hebt om hoofdstukken te maken, en om subs in te zetten(deze subs zouden dan wel aan/uit gezet moeten kunnen worden zoals bij een "echt" DVD menu) ik ben dus op zoek naar een all-in-program. met de min.volgende functies:

*DivX 2 SVCD encoden op de best mogelijk manier (dat de film nog van een goeie beeld qualiteit blijft dus)

* mogelijkheid om het SVCD bestand in hoofdstukken op te delen

* deze hoofdstukken in een DVD menu kunnen plaatsen(dit menu zou ik het liefst ook zelf nog willen aanpassen dus andere achtergronden, muziek knoppen etc.

*mogelijkheid om subs van bv. *.srt bestanden aan de film toe te voegen op zo'n manier dat ze aan en uit te zetten zijn zoals in een "echt" DVD menu(het liefst moet het natuurlijk ook mogelijk zijn om de subs the syncroniseren met de film voordat je em brand)

*DVD's kunnen branden

het programma wat het meeste in de buurt komt wat ik gevonden heb was Nerovision Express, maar dit programma heeft niet de mogelijkheid om sub's toe te voegen aan het DVD menu. voor de rest was dit wel een mooi proggie maarja.

hopelijk ben ik een beetje duidelijk geweest, ik vond het raar dat ik hier niks echt duidelijks over heb kunen vinden. misschien kom ik wel gewoon slaap tekort ofzo :+

ik lees altijd met plezier de tweakers nieuwsbrief altijd heel interressant/goed hopelijk is dit forumeven goed _/-\o_ Grtz Erikz

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2005 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-07 19:34

M.I.G.

[like an alien]

offtopic:
Nieuwsbrief van Tweakers??? Weet je zeker dat deze van tweakers is?

Maarre is er niets met Nero te regelen voor het maken van menu's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
offtopic:
Nieuwsbrief van Tweakers??? Weet je zeker dat deze van tweakers is?
offtopic:
pssst

[ Voor 23% gewijzigd door GlowMouse op 16-08-2005 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel_
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
- Nerovision Expres: ontzettend gebruiksvriendelijk (geen subs)
- DVD2SVCD: veel functies, wel lastiger

(gevonden via de search ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
how nu al reacties ik had perongeluk op verzenden gedrukt moest nog een heel stuk typen haha, maarja nero vision express is dus niet voldoende volgens mij.. of er moeten opties/addons zijn waar ik niks van af weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reacties btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja nieuwsbrief is van tweakers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-07 19:34

M.I.G.

[like an alien]

offtopic:
euhh..ok...ik zit er al meer dan 5 jaar en nog noooit gezien....nahja nooit te oud om nog wat te leren...thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
van wie zou hij anders moeten zijn .. ? }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Al eens naar DIKO gekeken? Ik zoek eigenlijk ook wat jij zocht, en ik kwam op DIKO uit. Duurt wel lang voor je resultaat hebt (en ik heb geen idee of het ook echt werkt). Je kan iig wel subs toevoegen (menu weet ik zo snel niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:13

KneoK

Not in a million lightyears

Misschien niet helemaal relevant, maar je hebt ook DivX2DVD convertors. Je zet het nu om naar SVCD begrijp ik ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:40
2 tutorials die hier over gaan:

http://www.ondertitels.info/phpBB2/viewtopic.php?t=7185 (Met TMGEnc als Encoder en DVDlab-pro als authorings tool )
en:
http://www.ondertitels.info/phpBB2/viewtopic.php?t=5765 (met CCE als Encoder = betere kwaliteit)

Suc6 :)
DVDlab-pro is niet geen freeware en Dvd measto ook niet, dus je zou ze moeten ''kopen'' O-)

[ Voor 28% gewijzigd door Possible op 16-08-2005 21:50 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hey bedankt voor de reacties, DVDlab pro lijkt me op zich een goed programma, niet te moeilijk en met alles in zich om te doen wat ik eerder gezecht heb.. maar waarom die apparte encoder? is het zo moeilijk om een programma te maken wat all-in-one is.. maarja je zegt dat CCE als Encoder beetere kwaliteit leverd kan ik dan CCE als encoder gebruiken en DVDlab voor de rest (het aan mekaar plakken, audio fiksen, menu's, subs etc..) ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2005 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:40
Geen idee hoe of dat kan, als je CCE wilt gebruiken zou je alles appart moeten authoren (DVD meastro of Sonic Scenartist doen dit bijvb, maar hier heb je opzich vrij veel kennis voor nodig :) )

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-08 19:22
Ik zou kunnen cross-posten uit je andere, gesloten, topic, maar het kwam erop neer dat je ook eens een kijkje kan nemen op Doom9.net. Die guides zijn net wat uitgewerkter en geven je meer vrijheid in je keuze voor een programma. (Omdat het losse guides zijn die op elkaar aansluiten, ongeacht het gekozen programma.)
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 22:19:
maar waarom die apparte encoder? is het zo moeilijk om een programma te maken wat all-in-one is..
Ja, anders had het allemaal wel standaard in je besturingsysteem gezeten, niet? Als programmamaker moet je je nou eenmaal op een doel richten, om iets goeds neer te zetten. Daarnaast geef je je klanten zo meer keuzevrijheid. Als encoder is HC bijvoorbeeld ook een heel geschikte optie. Iets minder detail, maar veel minder artefacten dan CCE, en dat gratis.

[ Voor 46% gewijzigd door DeeD2k2 op 16-08-2005 22:31 ]

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet eerst encoden met een apart programma.
Hieruit komen 2 streams, audio en video.
Die kan je bij elkaar zetten met een dvd-authoring tool.. dvd-lab pro bijvoorbeeld.
In dit programma kan jemooi je eigen menu maken. opdelen in hoofdstukken.
En het toevoegen van subtitle streams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:37

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 22:19:
hey bedankt voor de reacties, DVDlab pro lijkt me op zich een goed programma, niet te moeilijk en met alles in zich om te doen wat ik eerder gezecht heb.. maar waarom die apparte encoder? is het zo moeilijk om een programma te maken wat all-in-one is.. maarja je zegt dat CCE als Encoder beetere kwaliteit leverd kan ik dan CCE als encoder gebruiken en DVDlab voor de rest (het aan mekaar plakken, audio fiksen, menu's, subs etc..) ?
Vergeet niet dat CCE (niet de basis versie) en DVD lab Pro erg dure programma's zijn. Daar kun je heel wat dvd'tjes voor kopen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Kijk eens naar Adobe Encore DVD

Deze gebruik ik voor het maken van DVD's. De ingebouwde encoder is goed, maar het is mogelijk ook CCE als encoder als plugin te gebruiken.
Verder kan je Photoshop gebruiken voor het maken van je menu's, ook in lagen en er zitten erg veel templates in.
En uiteraard is het mogelijk meerdere subtitle en audio tracks te definieren.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Pagina: 1