Toon posts:

Wel of geen MS SPLA licentie nodig?

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als ik op Windows2003 standaard editie gameservers wil gaan hosten (op Internet natuurlijk) heb je dan wel of niet een Microsoft SPLA licentie nodig?

Deze vraag kan ik mezelf niet beantwoorden, heeft iemand hier ervaring in?
Mijn collega beweert namelijk dat als we gameservers aanbieden we geen MS dienst aanbieden en daarom we geen SPLA nodig hebben maar een standaard licentie voldoende is, ik redeneer zo omdat de server publieke benaderbaar is (Internet) en de game een aplicatie is dat we wel een SPLA nodig hebben.

Iemand een idee?

Verwijderd

Je hebt geen SPLA licentie nodig. Als je op de pagina waar je naar linkt naar de veelgestelde vragen gaat (aan de rechterkant), zie je de volgende quote:
Het Microsoft Services Provider License Agreement (SPLA) stelt bedrijven in staat om Microsoft producten in licentie te nemen via een betaal-per-gebruik ('pay-per-use') oplossing, om diensten en hosted applicaties te leveren aan uw eindgebruikers.
Lijkt me hier dus niet het geval :)
Ik zou het ook erg vreemd vinden als je voor het aanbieden van diensten met niet-Microsoft programma's apart bij Microsoft een licentie moet aanschaffen eigenlijk...

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2005 21:57 ]

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
bel daar gewoon Microsoft voor? Zit een hele afdeling voor :) Ik kwam er destijds zelf ook niet uit. Achteraf bleek dat we 't niet nodig hebben.

[ Voor 41% gewijzigd door HunterPro op 16-08-2005 21:57 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:49

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wat wil je licenseren dan :?
Het enige wat die server draait is je OS (welke je al gekocht hebt) en je game (welke je ergens anders gekocht hebt).
Deze licentie is juist om in een ASP omgeving een Exchange of Office te licenseren.

Tijd voor een nieuwe sig..