Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

gehacked door"warez groep"

Pagina: 1
Acties:
  • 337 views sinds 30-01-2008

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-05-2024
Volgens mij ben ik gehacked door een of andere warez groepering ofzo:
ik zat in lime wire eens in mijn media library te kijken toen ik opeens een map uploads zag staan die ik niet op mijn schijf heb , volgens limewire zou de map op mijn c: staan , maar zelfs als ik verborgen mappen weergaf kreeg ik de map uploads niet te zien , ook niet in cmd.exe en dan dir van c: .
dus ik in uitvoeren:
C:\uploads, en wel ja ik had daar 2,6 Gb aan files van 768 kb
mijn taakbeheer doet het opeens ook niet meer,
weet iemand hoe ik erachter kan komen of er nog meer is en of ik dit op kan lossen .
het liefst zonder opnieuw installeren van Win xtra problemen.

"Stilte, een gat in het geluid...."

• c0deaddict
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-11 12:19

c0deaddict

Don't be lame, be KLEI

http://www.sysinternals.com/Utilities/ProcessExplorer.html

[ Voor 9% gewijzigd door c0deaddict op 16-08-2005 18:45 ]

• Flapp
bedankt.

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Kijk eens via netstat -a -o -n in de commandprompt welke poorten er open staan. Kijk naar poort 21 of iets exotisch ver bovenin tussen de 1024 en 65536. Grote kans dat er een FTP server of een shellservice draait.

• Flapp
resultaten van netstat:
De NTVDM-CPU heeft een ongelidige instructie aangetroffen :S

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

We hebben er tegenwoordig zelfs een artikel over in de FAQ. [rml][ HOWTO] Gehackt of niet?[/rml] :)

Signature

Verwijderd

Free downloads @ Flapietoetoe! :P

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:15
C:\uploads, en wel ja ik had daar 2,6 Gb aan files van 768 kb
Lijkt me eerder een leuk wormpje/virusje dat zich verspreid door zich masaal te kopieren met verschillende namen in shared folders van p2p progjes ;)

Ik zou maar even een virus scan draaien.
Nuttige bijdrage aan topic? Nee? Zou je dan ajb verder je mond willen houden in dit topic?

edit2;
Je zei dat je taakbeheer het ook niet deed, probeer dit bestand naar je bureaublad te kopieren:
C:\WINDOWS\system32\taskmgr.exe

dan te renamen naar blaat.exe en dan te draaien, ik gok op een wormpje of een sdbot variant.

[ Voor 53% gewijzigd door danslo op 16-08-2005 18:52 ]

• Flapp
ik heb een inno setup die constant sinds pc aan staat al iets van 80% van cpu draint , hitman pro pikt m er niet uit, met niets

sorry had de FAQ niet gezien

[ Voor 12% gewijzigd door Flapp op 16-08-2005 18:52 ]

Verwijderd

cls schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 18:49:
[...]

Lijkt me eerder een leuk wormpje/virusje dat zich verspreid door zich masaal te kopieren met verschillende namen in shared folders van p2p progjes ;)

Ik zou maar even een virus scan draaien.

[...]

Nuttige bijdrage aan topic? Nee? Zou je dan ajb verder je mond willen houden in dit topic?
Nee die bijdrage van jou is ff anders lekker "nuttig", beetje mens draait standaard al een virusscanner en checked op adaware en dergelijke.

Secundair... P2P wordt meestal gebruikt voor illegale doeleinden. Dus....

• johanvdw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-07 18:24
Volgens mij heb je eerder een virus te pakken dat die bestanden aanmaakt. Ik weet dat er voor kazaa zeker zo'n virussen bestonden.
De infectie gebeurde toen bij een vriend van mij die dacht dat hij echt iets downloade maar het was eigenlijk zo'n worm/virus/...
Die vermenigvuldigde zich met namen van veelgezochte strings op kazaa.

Ik denk dat dit bij jou ook het geval is omdat alle bestanden even groot zijn. Moest je echt door een warez-groep/... gehackt zijn zouden de bestanden groter zijn en zeker niet allemaal even groot.

• Flapp
ik heb hem al te pakken mensen het was winupdates, ik had inno setup even gegoogled.
bedankt , dit topic kan nu op slot

• danslo
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 18:53:
[...]

Nee die bijdrage van jou is ff anders lekker "nuttig", beetje mens draait standaard al een virusscanner en checked op adaware en dergelijke.

Secundair... P2P wordt meestal gebruikt voor illegale doeleinden. Dus....
Dus jij neemt zonder dat de TS dit ook heeft bevestigd en rondstrooit met namen als Warezgroup ed gelijk aan dat hij een virusscanner draait? Ik zal je zeggen; ik draai ook geen virusscanner maar ik heb dan ook geen virussen.. Hoe? Omdat ik slim genoeg ben om alle files die ik niet vertrouw door de jotti scanner heen te gooien.

Secundair... Wie ben jij om te SUGGEREREN dat TS z'n p2p app voor illegale doeleinden heeft gebruikt. Zoiezo zou je kunnen weten door een beetje research te doen dat we in nederland legaal films en muziek mogen downloaden. Waarom niet in dit geval?

Mijn reactie niet nuttig? Best, maar iig veel beter dan een reactie als "Jeee gratis warez bij TS!!!!".

Verwijderd

Leer eens ABN, dan praten we verder ventje. ;)

• danslo
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 19:04:
Leer eens ABN, dan praten we verder ventje. ;)
Dat ik de nederlandse taal niet goed beheers is geen reden om de discussie uit de weg te gaan.
Maargoed, lijkt me het best om weer ontopic te gaan?

TS, ik zou toch maar even een virusscan draaien...

• Flapp
al mee bezig , en even voor de duidelijkheid , ik draai een voledig up to date norton AV

• danslo
Probeer Kaspersky eens ;) Norton detecteert een hoop niet. (bewijs; Jotti statistics.)

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Hoewel topics normaliter niet gesloten worden als het probleem is opgelost, lijkt me dit hier wel beter om verdere flamewars te voorkomen. ;)

Daarbij mis ik in je topic nogal wat aan eigen inzet. Zie daarvoor ook Algemene gedragsregels (Netiquette) en Beveiliging en Virussen - Nieuw topic starten voor. :)
Deze soort opmerkingen kun je overigens volgende keer gewoon achterwege laten. ;)

[ Voor 58% gewijzigd door pasta op 16-08-2005 19:22 ]

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.