advies over laptop kabel slot

Pagina: 1
Acties:
  • 3.347 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• p-de-geus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-12-2025
ik heb voor mijn opleiding die ik in september ga starten een laptop nodig, ik wil deze laptop vast kunnen zetten aan bv een tafel oid.

Nu ben ik langs wat winkels geweest in Gouda alleen worden die daar niet verkocht. ik heb gegoogled en ben het volgende tegen gekomen waar mijn oog op is gevallen:

http://www.secuplus.nl/secuplus-nl.html (de bovenste)
http://www.secumate.nl/35100.html
http://www.werkplekbeveiliging.nl/nl/dept_4.html (de bovenste)

ook heb ik nog zo'n kabel liggen waar het slot van mist, ik kan alleen geen winkel vinden waar die slotjes los verkocht worden.

voor welk slot zouden jullie gaan, of weten jullie een winkel (t liefst bij mij in de buurt) waar ze verkocht worden of een anders slot die mij aangeraden kan worden.

dSLR: Nikon D5300;

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

zover ik weet hebben ze die dingen toch wel bij een zichzelf respecterende pc winkel (edit: oh behalve in gouda dan lol) of op voorraad of bestelbaar vanuit eoa. catalogus bijv. Conrad
en toch dat apparaat altijd vanuit een ooghoek in de gaten houden ja.

[ Voor 34% gewijzigd door PipoDeClown op 16-08-2005 18:21 ]

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Ik zou mijn laptop zelfs met zo'n slot toch echt niet alleen laten...

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• ocean015
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Twee weken geleden heb ik een slot van Trust gekocht (bij bol.com). Hij heeft een cijferslot en is voor ongeveer 20 euro te koop, dat vond ik wel twee voordelen.

Ik heb het slot niet kunnen vergelijken met andere laptopsloten, maar ik ben er wel tevreden mee.

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:14

ThaHandy

Discovery Channel

ik heb ook zoon slot gekocht (42euro :X ,ik had haast en iets of niets :P ) en rade me een cijferslot aan ivbm de lockpicks voor de sleutel versie.

• breinonline
  • Laatst online: 21:19

breinonline

Are you afraid to be known?

Pas wel op met deze sloten. Ze worden in een gaatje in de laptop gestoken en twee pinnetjes grijpen achter het plastic van de laptopwand vast. Zodoende kan het slot er niet uit. Daar zit dus ook de zwakte van het systeem: wil je de laptop hebben en maakt wat schade je niet uit, dan breek je het slot zo uit de laptop. Laptop is beschadigd, maar je kan hem binnen een paar seconden meenemen. Het slot kan dus vooral vertragend werken, maar blijf er vooral bij in de buurt als je laptop je lief is.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• p-de-geus
ThaHandy schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 18:26:
ik heb ook zoon slot gekocht (42euro :X ,ik had haast en iets of niets :P ) en rade me een cijferslot aan ivbm de lockpicks voor de sleutel versie.
wrom werd jou een cijferslot aangeraden??

• ocean015
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Een sleutelslot kan je (schijnt) met een wcrol open maken. Daarnaast kan je geen sleutels kwijt raken. Wat voor mij een voordeel is dat ik nu de laptop met meerde mensen kan gebruiken, zonder continu sleutels te hoeven doorgeven.

• p-de-geus
oCean schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 18:54:
Een sleutelslot kan je (schijnt) met een wcrol open maken. Daarnaast kan je geen sleutels kwijt raken. Wat voor mij een voordeel is dat ik nu de laptop met meerde mensen kan gebruiken, zonder continu sleutels te hoeven doorgeven.
ging dat niet alleen om de slotjes met een ronde sleutel?, had ik idd wat over gelezen toen ik aan het googlen was. is een cijferslot uiteindelijk niet te "kraken"?!

• McFizban
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-02 13:43

McFizban

Hackito ergo sum.

Zoals hierboven al gezegd is, moet je oppassen met de sloten met een ronde (buisvormige) sleutel. Deze heb je met een beetje oefening binnen 5 seconden open.
Ook met cijfersloten moet je oppassen. De goedkope zijn ook vrij makkelijk te openen als je de combinatie niet weet.
Verder moet je ook even kijken hoe je bevestigingsopening op je laptop er uit ziet. De betere constructie heeft een stevige plaat metaal achter het plastic van de behuizing zitten.
Koop alleen een kabel met slot als dit zo is. Mocht dit niet het geval zijn dan kun je gaan voor een speciale plaat met bevestigingsoog wat met superlijm onde op je laptop wordt geplakt. Aan deze plaat kun je dan weer een stevige kabel maken.

Bedenk ook waar je je laptop onbeheerd wil laten. In een kantooromgeving met alleen collega's zal minder gestolen worden dan in een openbare ruimte. De een heeft dan ook een minder robuuste beveiliging nodig dan de ander. En een choolomgeving kun je wel als een publiekeruimte rekenen.

Het beste is het om je laptop altijd bij je te hebben of anders in een af te sluiten kast of la te doen (Let ook hier op het slot en de sevigheid van de kast).

Als je een kabel zoekt kun je het ook nog eens bij de betere kantoorboekandel proberen.

[ Voor 16% gewijzigd door McFizban op 16-08-2005 22:28 ]

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:32
Die Kensington sloten met een ronde sleutel is echt zonde van je geld.
Met een willekeurige ronde sleutel en met een beetje kracht draai je zo die pennetjes krom, en zonder schade aan de laptop. :|

• p-de-geus
ik heb deze gekocht: http://www.secumate.nl/35100.html

Pagina: 1