Goede DVD+R media voor Plextor PX-708A

Pagina: 1
Acties:

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 16:10
Na het starten van dit topic ben ik opzoek naar andere DVD+R media: [rml][ Plextor PX-708A] Brand goed, maar geeft leesfouten[/rml]
Ik gebruikte altijd Platinums tot alle tevredenheid, maar bij de laatste bestelling kreeg ik allemaal fouten. Het probleem lag uiteindelijk aan de gebruikte media. Platinum is overgestapt op een andere leverancier en sindsdien heeft mijn Plextor er alleen maar problemen mee. Er zijn veel meer mensen met dezelfde problemen zag ik op de website van de winkel waar ik de schijfjes bestel.

Nu ben ik opzoek naar DVD+R media in dezelfde prijs catogorie (tussen de 8 en 10) euro als de Platinums. Zijn er mensen die mij goede media kunnen aanbevelen?

Ik had al eens gezocht naar een topic voor de juiste media voor een Plextor branden, maar die is nogal gedateerd en de fabrikanten van de schijfjes zitten ook niet stil.

Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Binnetie op 16-08-2005 18:17 ]

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
Heb je al firmware-upgrades geïnstalleerd? Dat kan ook helpen.

Als antwoord op je vraag: ik heb nog geen problemen gehad met de dvd+r en dvd-r van Intenso (wel een PX-716A).

• Binnetie
Ik gebruik firmware versie 1.04 van Plextor, het schijnt dat deze het nog als beste doet...
Ik heb versie 1.10 ook geprobeerd maar toen kreeg ik wel brand errors (gaf nero aan), en dat deed ie met 1.04 niet, dan werd de dvd gewoon gebrand zonder een foutmelding...

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-02 22:08
ik heb zlef ook die brander gewoon de nieuweversie er in de 1.11

ik gebruik artia 8x + altijd goed bij mij

ik zou dat proberen

Verwijderd

http://www.plextor.be/tec...?choice=Supported%20media

Keuze zat, lijkt me... :)

(Ik vraag me alleen af waarom je wel bereid bent extra te betalen voor een Plextor-brander (t.o.v. branders van andere merken die misschien net zo goed zijn), maar vervolgens aan de slag gaat met goedkope opslagmedia. Je gooit toch ook geen 15W-40 (motorolie) in een Audi TT?)

• Binnetie
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 20:50:
http://www.plextor.be/tec...?choice=Supported%20media

Keuze zat, lijkt me... :)

(Ik vraag me alleen af waarom je wel bereid bent extra te betalen voor een Plextor-brander (t.o.v. branders van andere merken die misschien net zo goed zijn), maar vervolgens aan de slag gaat met goedkope opslagmedia. Je gooit toch ook geen 15W-40 (motorolie) in een Audi TT?)
Dat was omdat ik graag goede service wil hebben, bij een brander en een goede garantie. Bij schijfjes van 15 euro voor een spindel krijg je net zo weinig garantie als schijfjes van 8 a 9 euro. Ze worden alleen omgeruild mits de schijfjes nog niet gebrand zijn... en Platinum schijfjes hebben altijd prima gewerkt en ook daar heb ik in het begin 25 euro voor een spindel betaald, alleen werden ze telkens goedkoper...

Verwijderd

Dat zal misschien wel, maar mijn ervaring is dat een paar dubbeltjes extra een groot verschil kan maken. Ik gebruik voor het branden van muziek en software uitsluitend opslagmedia van Philips en Plextor, en zelfs de schijfjes die ik meer dan vijf jaar geleden heb gebruikt zijn nog prima te lezen door de CD-RW-brander/DVD-ROM-lezer in mijn notebook. Maar veel van de goedkopere schijfjes (o.a. Octron) doen het niet of pas na meerdere pogingen. Nu begrijp ik dat er veel meer factoren spelen dan alleen de leeftijd van een schijfje, maar ik heb graag wat meer geld over als het betekent dat mijn schijfjes langer meegaan.

Dat de schijfjes die jij koopt goedkoper zijn geworden, lijkt in eerste instantie goed nieuws. Maar het zou natuurlijk kunnen betekenen dat die prijsverlaging als gevolg heeft gehad dat de betreffende fabrikant lagere eisen is gaan stellen aan bijvoorbeeld de kwaliteit van de grondstoffen van een CD/DVD of zijn opslagmedia misschien minder uitvoerig test dan voorheen. Dat is natuurlijk maar gissen, maar ergens moet die lagere marge op worden terugverdiend.

• Binnetie
Heb je wel gelijk in. Ik heb een tijdje philips en memorex schijfjes gebruikt maar die wilden na een jaar slecht lezen en met die platinums waren ze perfect leesbaar, vandaar dat je dan aan een merk gaat vastzitten...
Pagina: 1