Toon posts:

[2000] Profile meenemen bij het joinen van domain?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een unattended script om workstations in een domain te krijgen. Ik wil echter graag dat de huidige user profile behouden blijft voor de gebruiker. Ik probeer nu de user profile te copieren naar de default profile maar dit wil dus niet als de gebruiker het script start. Tenminste, hij slaat files over die ingebruik zijn. (UsrClass.dat bijvoorbeeld.)

Ik heb gezocht op google, GoT en op technet maar ik kan zo niet een oplossing vinden.

Wat ik wil is dus dat de gebruiker, nadat hij het domain joined, gewoon dezelfde settings heeft, zelfde icoontjes op het buroblad etc.

Is er een andere manier om dit op te lossen? Of kan ik die files copieren als ik wat services uitzet? Kan ik trouwens zien welk process de file open heeft?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
inloggen met andere gebruiker, zoals administrator, waardoor de profile directory van de andere gebruiker, dus diegene die in gaat loggen op het domein, wordt overgezet naar de profile directory van de active directory server.

Opzich kan je naar mijn weten niet zomaar een kopie maken van een profiel, als de gebruiker ingelogged is, aangezien hij zowieso ntuser.dat locked

[ Voor 30% gewijzigd door Vorkie op 16-08-2005 18:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dan moet ik er vrij veel langs helaas..

Zijn hier helemaal geen andere tools voor beschikbaar? Dit lijkt me toch een probleem dat veel beheerder hebben. Of heb ik dan mis?

En met een logout script? Zijn dan de files vrij?

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-03 22:18
Waarom kies je niet gewoon voor een zwevend profiel, dat is 1malig laden en overal waar de gebruiker zich aanmeld heeft hij/zij dezelfde instellingen/iconen etc

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zie je als je de pc in een domein hangt de lokale profielen niet meer?
Die kan je afaik gewoon naar \\server\users$\profile\%username% oid kopiëren via Deze Computer > Eigenschappen > Tabblad Geavanceerd, knopje profielen. Dacht dat het er speciaal voor gemaakt was :P Het wordt wellicht een beetje spelen met de setiings, maar wel het snelste denk ik... anders zal je die actie bij iedere user bij iedere pc moeten doen :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Robthebest schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 18:39:
Waarom kies je niet gewoon voor een zwevend profiel, dat is 1malig laden en overal waar de gebruiker zich aanmeld heeft hij/zij dezelfde instellingen/iconen etc
Je moet nog altijd de bestaande lokale profielen (non-domain of ander domain) migreren...

dat valt een beetje onder de noemer "keep your users happy" als je dat wel doet.
Ok, je kan ze ook een schoon profiel geven, maar als ze hun vertrouwde spulletjes meekrijgen krijg je vanzelf weer taart met Sysadmin Day ;)

[ Voor 25% gewijzigd door alt-92 op 16-08-2005 21:18 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:33

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Kijk eens naar de MS tool USMT (User State Migration Tool), die kan exact wat jij wilt, heb ik zelf gebruikt om in 1 migratie 6000 profielen te migreren. ik ken jouw situatie niet, dus je zult echt zelf met deze tool gaan spelen in je scripts.

In de USMT zit een Moveuser.exe deze kan je aanroepen met moveuser <oudegebruiker> <domain\nieuwe gebruiker> /k /y De gebruiker mag NIET zelf ingelogd zijn.

Op welk punt migreert de werkplek, doet de gebruiker dit zelf, wie is wanneer ingelogd, is de oude gebruikers naam gelijk aan de nieuwe naam (uitgezonderd domein toevoeging), etc. dit is allemaal van belang om een goede migratie te doen. Ik ben zelf 4 maanden aan het scripten geweest om in onze situatie alles perfect geregeld te krijgen (moest ook software en printers verwijderd worden)...

Ik waarschuw je, tis een hoop werk. Je moet je serieus afvragen of het opweegt tegen het gebruikers ongemakt.

[ Voor 10% gewijzigd door Angelfire op 16-08-2005 21:26 ]

I play my enemies like a game of chess...

Pagina: 1