[SuSE 9.3] LAN vliegt er uit

Pagina: 1
Acties:

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 20:14
Hey,
Ik heb sinds een paar dagen SuSE draaien en ben al heel wat probleempjes overkomen (compileren via gcc, drives mounten, rpm, etc) en dat vond ik al behoorlijk stoer van mezelf :P
Nu heb ik het netwerk ook eindelijk draaiende gekregen, zodat hij een IP adres krijgt van de router via DHCP. Het werkt allemaal netjes, maar om de zoveel tijd vliegt netwerk eruit. Als ik in de console intik 'rcxinetd restart' zegt hij; Starting INET services (xinetd)........Failed.
Ik moet dus de hele pc weer rebooten om weer netwerk te krijgen :S Hij geeft trouwens met opstarten ook een fout aan met CUPS dat hij die niet kan starten ofzo, maar dat heeft volgens mij meer met Samba te maken, en schijven delen via netwerk werkt prima.

Heeft iemand een idee hoe dit kan? DHCP release kan het ook niet aan liggen, die renewed pas om de 2 dagen. Handmatig DHCP renewen haalt ook niets uit.

• eek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-04-2020

eek

@MagickNET

Al eens geprobeerd om met tcpdump te kijken wat er op de interface gebeurt? Ping de interface en kijk of je iets ziet? En werkt het niet als je 'rcnetwork restart' typed ipv reboot?

Skill is when luck becomes a habit.

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 20:14
Als ik 'rcnetwork restart' intik doet hij het inderdaad weer! Als ik tcpdump -vv doe zonder dat ik hem eerst gestart heb zie ik niets. Als ik 127.0.0.1 ping, krijg ik wel response, maar op 192.168.1.105 uiteraard weer niet...

• eek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-04-2020

eek

@MagickNET

Staat er iets in de files in /var/log? Bijvoorbeeld /var/log/messages? Geeft 'dmesg' nog iets interesants terug?

p.s. voor het eerst sinds maanden ook icq maar eens gechecked.

[ Voor 27% gewijzigd door eek op 16-08-2005 19:01 ]

Skill is when luck becomes a habit.