huis/tuin/keuken printer voor stickers/flyers etc?

Pagina: 1
Acties:

• menne
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:31
Ik ben opzoek naar een "gewone" huis tuin en keuken printer die geschikt is voor het afdrukken van zelfgemaakte ontwerpen (zoals bijvoorbeeld flyertjes, ansichtkaarten, stickers etc). Ik ben een aantal winkels langs gegaan om te vragen of ze printers verkochten met water vaste inkt. Er werden mij een aantal Epson printers aangeraden, de Photo R200, R300 en RX425. Deze 3 printers maken gebruik van de nieuwe Micro Piezo technologie. Het schijnt dat de inkt bij deze technologie watervast is. Helaas moet je dan wel op Epson fotopapier printen (volgens de medewerkers).

Aangezien ik ook stickers en andere dingen wil afdrukken weet ik niet of dit nou de beste oplossing voor mij is. Heeft iemand misschien ervaring met het ander papier op deze Epson printers? Of zijn er ook nog andere oplossingen die ik zou kunnen overwegen waar ik overheen kijk?

Ik zoek dus eigenlijk een printertje dat watervast van alles kan printen zodat ik niet voor kleine oplage van ontwerpen steeds naar een drukker moet gaan wat aardig prijzig is. Het is verder niet voor ontzettend proffesionele doeleinden, meer gewoon om zelfgemaakte dingen in kleine oplage's te printen.

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-02 10:07
Al gedacht aan een kleuren laserprinter ?

-

• menne
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:31
ja, ik heb inderdaad ook naar color laser printers gekeken. Het probleem is dat deze, op dit moment, buiten mijn budget vallen. De goedkoopste die ik op pricewatch heb gevonden is rond de 280,- euro.

De printers van Epson met de micro piezo kosten tussen de 99,- / 149,-

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Loop eens een PC-Discountbeurs binnen en je vindt een stuk of 6 leveranciers van watervast fotopapier voor een prijs waar Epson rillingen van krijg. Je kunt daarbij dan elke willekeurige printer kiezen en alleen maar letten op de kwaliteit en de prijs per afdruk.

Laserprinters in de prijsklasse net boven een deskjet etc. printer halen absoluut geen fotokwaliteit maar als het om bulk gaat (flyers) maakt dat weinig uit. De meeste mensen smijten die toch op straat. :)

ARME AOW’er