ik word GEK van m'n nieuwe poeter!!!!!

Pagina: 1
Acties:

• f1r3b4ll
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 12:23
vandaag ben ik maar es naar de computerbeurs in Leeuwarden gegaan om wat ouwe troep te kopen en daar een low-budget servertje van te bouwen. Dit is de setup:

Abit SM5 mobo
Pentium 233 MMX
64 MB SDRAM
Western Digital Caviar 2400 MB HD
S3 Virge 4 MB PCI videokaart
Sound Blaster 16 ISA geluidskaart
flut monitor 14 inch

Een errug basic setup dus. Maar nou heb ik een heel irri probleem: telkens als ik probeer WIndows te installeren krijg ik 1000 en 1 foutmeldingen in de trant van "MSREGSRV heeft een fatale fout veroorzaakt ..." of "RUNDLL.EXE heeft een fout veroorzaakt".

Ik heb alle win9x versies (win98, win98se, winme) behalve win95 geprobeerd: allemaal zelfde probleem.

Bij NT begint ie te zeuren dat het bestand "ntkrnlmap.exe" of zoiets niet kan worden geladen.

Wat de fok is hier aan de hand?????

🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v3 | EMS xxx, BMS xxx, App vxxx | HW P1 | Marstek CT003 P1 | ☀️14kWp zuid-west+noord-oost

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Brakke geheugen.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Jep kapot geheugen.. zet je memory test eens op FULL (of POST op full) dan krijg je waarschijnlijk een fout.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
hm lijkt me erg lastig het probleem te lokaliseren omdat je alles in 1 keer nieuw hebt.. als je geheugen kapot is krijg je volgens mij zulke fouten, misschien ff geheugen testen of omwisselen met ander reepje.. en anders.. ja zou van alles kunnen zijn.. 1 voor 1 alle onderdelen testen..

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
allemaal erg eensgezind :D

• f1r3b4ll
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 12:23
ok zal het eens proberen, tnx anyway :)

🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v3 | EMS xxx, BMS xxx, App vxxx | HW P1 | Marstek CT003 P1 | ☀️14kWp zuid-west+noord-oost

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Het kan ook de HD zijn. (ik heb dergelijke meldingen eens gehad bij een win95 install en daar bleek het de HD te zijn). Maar het geheugen lijkt me idd het meest waarschijnlijk.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Pagina: 1