Toon posts:

1 computer in wireless netwerk niet bereikbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

In ons huis heb ik een wireless netwerk (SpeedTouch Alcatatel 570 ) aangelegd met daarop aangesloten 2 desktops en 2 labtops.
De twee labtops en Desktop I communiceren prima met elkaar en ook doet internet het op deze drie computers prima.

Het probleem zit hem in Desktop II. De andere drie computers kunnen geen of slecht (computer van waaraf gebrowsed word loopt vast) verbinding krijgen met deze desktop. Pingen naar deze computer verloopt prima. Browsen vanaf Desktop II naar de andere computers verloopt ook prima.

Ik heb deze computer voor het installeren van het netwerk opnieuw geformateerd en een officiele windows XP Home (Dell) geinstalleerd. De problemen begonnen daarna toen ik na het installeren van windows eerst de updates wilde draaien. Ben tot aan het keuze menu "snel" en "aangepast" gekomen maar daarna bij het "zoeken naar updates" kreeg ik vervolgens de foutmelding 0x80072EE2. Heb alle mogelijke oplossingen voor deze foutmelding opgevolgd maar zonder resultaat. Ook werken bepaalde websites (voornamelijk websites waarbij je moet inloggen) zoals hotmail.com of mail.chello.nl niet. Uiteindelijk Microsoft Support gebeld, vele dagen naar oplossingen gezocht maar geen windows update.

Ik noem het voorgaande omdat ik denk dat hier misschien het probleem ligt, heb zelf niet al te veel verstand van netwerken dus misschien is het onzin en zou de toegang tot Desktop II gewoon moeten werken zonder dat de updates gedraaid zijn maar ik vermeld het maar.

Alle computers hebben een vast IP-adres, alle tcp/ip instellingen staan precies hetzelfde, guestaccounts zijn allemaal ingeschakeld, firewalls (windows) staan op alle computers uitgeschakeld, alle virusscanners staan uit en op de twee desktops staat SP2 geinstalleerd. De 1 automatisch (aangezien hier de updates prima werken) en bij de ander handmatig (op advies van Microsoft).

Zou echt niet weten wat ik nog kan proberen en hoop dat een van jullie een oplossing weet. Mijn dank zal groot en eeuwig zijn

Greetz
Undersound

• Baksteen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-04-2022
Er zijn een aantal zaken die je eens kan proberen (ik ga er even van uit dat op desktop I Windows XP geinstalleerd is):

- Indien je een ping op naam doet, gaat dit dan goed? Zo niet:
- Ga op desktop I eens naar c:\windows\system32\drivers\etc en open de file hosts met
notepad. Onderin zie je zoiets als 127.0.0.1 Localhost. Vul onder deze regel het IP-adres
van desktop II in gevolgd door een tab en dan vul je de naam van desktop II in. Sla vervolgens het
document op.
- Kun je nu browsen vanaf desktop I naar desktop II? Je zegt dat indien je browst van, laten we
zeggen, desktop I, deze vastloopt. Indien je lang genoeg wacht zal je zien dat het waarschijnlijk
wel werkt (niet dat dit als oplossing gezien moet worden ;) ) Of krijg je misschien een fout te zien?
- Zet de netwerkkaart eens op 100Mbit Half Duplex (er vanuit gaande dat je een 100Mbit netwerk
hebt)( Dit kan in apparaat beheer in de properties van je netwerkkaart)
- Indien je een ping -t op IP adres doet, verschillen de response tijden dan ook?
- Heb je de mogelijkheid een andere netwerkaart te proberen?
- Hang een laptop eens aan de kabel van desktop II en vice versa, heb je het probleem dan ook?

Ik hoor 't wel ff!

Grtz,

Baksteen

[ Voor 15% gewijzigd door Baksteen op 16-08-2005 21:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst bedankt voor de reply.
Baksteen schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 20:33:
Er zijn een aantal zaken die je eens kan proberen (ik ga er even van uit dat op desktop I Windows XP geinstalleerd is):
Vergeten te melden idd. Op alle systemen draaien Windows XP Home SP2. Alle computers zijn wireless verbonden met de modem.
- Indien je een ping op naam doet, gaat dit dan goed?
Ja als ik op naam ping worden alles pakketjes verzonden en ontvangen (0% verlies, gem. 6ms)
Zo niet:
- Ga op desktop I eens naar c:\windows\system32\drivers\etc en open de file hosts met
notepad. Onderin zie je zoiets als 127.0.0.1 Localhost. Vul onder deze regel het IP-adres
van desktop II in gevolgd door een tab en dan vul je de naam van desktop II in. Sla vervolgens het
document op.
- Kun je nu browsen vanaf desktop I naar desktop II? Je zegt dat indien je browst van, laten we
zeggen, desktop I, deze vastloopt. Indien je lang genoeg wacht zal je zien dat het waarschijnlijk
wel werkt (niet dat dit als oplossing gezien moet worden ;) ) Of krijg je misschien een fout te zien?
ondanks dat ik op naam kan pingen dit toch ook maar even geprobeerd en krijg hetzelfde resultaat als wanneer ik de ip + naam niet in het bestand "Hosts" zet. Het resultaat is dat ik wel de map kan browsen maar zodra ik bijvoorbeeld weer uit de map wil om een andere computer te browsen (of de SharedDocs op Desktop II verder wil browsen loopt explorer vast en krijg ik de status "Reageert niet" in de title bar van de window te zien
- Zet de netwerkkaart eens op 100Mbit Half Duplex (er vanuit gaande dat je een 100Mbit netwerk
hebt)( Dit kan in apparaat beheer in de properties van je netwerkkaart)
Als ik mij goed herinner behoort dit onder het tabblad "Geavanceerd" te staan toch? Er staat namelijk alleen "channel" en "card power management". Kan dit wel bij een wireless netwerk adapter?
- Indien je een ping -t op IP adres doet, verschillen de response tijden dan ook?
Ik krijg verschillende responsetijden te weten: 5,6,7 ms
- Heb je de mogelijkheid een andere netwerkaart te proberen?
- Hang een laptop eens aan de kabel van desktop II en vice versa, heb je het probleem dan ook?
Nee, maar ga wel even de ontvangstations omwisselen van Desktop I met Desktop II

Verder merk ik dat ik op Desktop II problemen heb met inlogsites

Alvast bedankt voor de hulp

• Baksteen
Nu ik het nogmaals lees zie ik dat het een wireless netwerk betreft (ik kan blijkbaar niet lezen :? ) Ik was in de veronderstelling dat het om een bekabeld netwerk ging. En idd, bij een wireless adapter zijn er geen duplex instellingen aanwezig. Excuse me... :)

Is de signaalsterkte op deskopt II goed? Indien je de laptops eens uitzet, werkt desktop II dan wel naar behoren? Als je eens een map deelt op desktop II en deze vervolgens benaderd vanaf desktop I via Start > Uitvoeren > \\desktopII\share. Werkt dit dan wel naar behoren? Draaien er op desktop II bepaalde services die veel resources in beslag nemen? Is er ook de mogelijkheid om een clean install te doen zonder al die Dell meuk? (niet beledigend bedoeld ;) )

Grtz!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Is Desktop 2 toevallig geinstalleerd met de CD's van Windows XP die er bij geleverd waren?
Zo ja, check de machine dan eens goed na op virusscanners en firewalls die overdreven hun best zitten te doen.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Topicstarter
Baksteen schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 21:41:
Nu ik het nogmaals lees zie ik dat het een wireless netwerk betreft (ik kan blijkbaar niet lezen :? ) Ik was in de veronderstelling dat het om een bekabeld netwerk ging. En idd, bij een wireless adapter zijn er geen duplex instellingen aanwezig. Excuse me... :)

Grtz!
Is de signaalsterkte op deskopt II goed?
De signaalsterkte op Desktop II heeft de status "Uitstekend" net als alle andere systemen.
Indien je de laptops eens uitzet, werkt desktop II dan wel naar behoren?
Als ik de andere labtops uitzet blijft het probleem bestaan
Als je eens een map deelt op desktop II en deze vervolgens benaderd vanaf desktop I via Start > Uitvoeren > \\desktopII\share. Werkt dit dan wel naar behoren?
Ja! ik heb even een testmap aangemaakt op C:\testmap. Deze vervolgens gedeeld en als ik deze via
Start > Uitvoeren > \\desktopII\testmap bekijk dan slaat de labtop niet vast (labtop staat nu even naast me)
Draaien er op desktop II bepaalde services die veel resources in beslag nemen?
Nee
Is er ook de mogelijkheid om een clean install te doen zonder al die Dell meuk? (niet beledigend bedoeld ;) )
Ha ha, maakt niet uit hoor, het eerste wat ik geprobeerd heb is om XP Pro erop te zetten maar kreeg hierbij tijdens de installatie een foutmelding (2x geprobeerd te installeren). Vandaar dat ik genoodzaakt was om de originele Dell installatie cd te gebruiken. Maar goed het was een clean install en heb gelijk de standaard virusscanner en firewall eraf gegooid.

Verwijderd

Topicstarter
-Rob- schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 22:04:
Is Desktop 2 toevallig geinstalleerd met de CD's van Windows XP die er bij geleverd waren?
Zo ja, check de machine dan eens goed na op virusscanners en firewalls die overdreven hun best zitten te doen.
Ja, Windows XP op Desktop II is geinstalleerd maar heb alle troep er idd gelijk afgegooid. Nod32 geinstalleerd en voor de rest niks. Nod32 overigens de hele tijd uitstaan tijdens het testen

• Baksteen
Kun je Netbios over TCP/IP eens inschakelen? (Eigenschappen wireless adapter, eigenschappen TCP/IP, geavanceerd, tabblad WINS. Wordt het daar beter van? Welke protocollen zijn er allemaal geinstalleerd?
Pagina: 1