Toon posts:

Welk geheugen?

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heej ik heb een vraagje,

Ik wil nieuw geheugen halen van corsair voor mijn nieuwe pc.
maar wat ik mij afvroeg is: "
of ik nu 2x 2gb of 4x 1gb moet nemen?

Mijn pc:
Coolermaster 550Watt PSU RS-550-ACLY
ASUS A8N-E
AMD 4800+ Dual Core
ASUS EN7800GTX/2DHTV, 256 MB
HDD: Raptor 10.000RMP 74GB

Zelf heb ik een hekel aan wachten op een programma. En ik hoorde dat Battlefield 2 1,5 GB verslind.
Dus hierdoor wilde ik extra werkgeheugen erin hebben.
De prijs maakt niet veel uit. En mijn pc ga ik vooral voor games gebruiken.

Greetz Dice

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2005 17:14 ]

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Je moet niets 8)7

En zo kunnen we ook niets met je vraag...
Geef es wat meer specs enzo ;)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• bartosiej
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:41
4x 1GB is volgens mij een stuk goedkoper en daar zou ik dan ook voor gaan..

Ik neem niet aan dat je daarna nog wilt uitbreiden, anders kan je beter voor 2x2GB gaan.

• w3news
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-03 10:15
4GB, damn, wat ben je van plan :p
Maar moet je je moederbord boekje evne doorlezen wat die het prettigste vindt, mijn moederbord (a8n-sli) vindt 2GB modules niet fijn volgens mij

[ Voor 6% gewijzigd door w3news op 16-08-2005 17:09 ]

Een beter internet begint bij jezelf...

Verwijderd

Is 4 gig niet een beetje overkill? 1gig is al genoeg, als je perse veel wilt pak dan 2gig.
Of is het voor een server ofzo? Info zou wel handig zijn.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Die FAQ is toch wel handig hoor. :)
Hardware: een ander aandachtspunt is de hardware. Moderne 32bit CPU's kunnen tegenwoordig allemaal 4GB geheugen aansturen (ook cacheable), dat vormt dus geen enkel probleem. Alleen komt er meer bij kijken wil je meerdere DIMM's op een moederbord plaatsen om zo je geheugen uit te breiden. Achterhaal eerst wat voor type geheugen je moederbord nodig heeft, kijk wat de maximale omvang per DIMM (incl. DIMM structuur) is wat het bord ondersteund en kijk vervolgens welke DIMM sloten nog bruikbaar zijn; er zijn veel moederborden in de omloop met bijvoorbeeld drie DIMM sloten maar waar je er maximaal twee van kunt gebruiken als je double-sided DIMM's gaat gebruiken (b.v. alle i845 chipset varianten) of waar je registered DIMM's moet gebruiken wil je alle sloten in gebruik nemen (b.v. de AMD760 chipsets). Ook is de operationele snelheid van de DIMM's van belang; veel borden kunnen drie PC2100 DIMM's hebben maar slechts twee PC2700 DIMM's, verkijk je dus niet op de uitbreidingsmogelijkheden.
Bij vragen dus eerst de FAQ lezen.

offtopic:
Vergeet voortaan maar te groeten, op de een of andere manier weet iedereen toch wel wie je bent. :)

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Net verandert zie bovenaan. Niet verwacht dat jullie zo snel zouden zijn :) niet eens 1 minuut :/

Verwijderd

Als prijs niet uimaakt, en het gaat met het moederbord, pak dan 2 * 2gig.

Verwijderd

Zo je hebt nog geluk met zo'n moderator als Atlas,met zo'n vraag en openingspost.
Dion_B had allllllang slotje gedaan.

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Let wel dat het kan zijn dat het geheugen langzamer loopt als er 4 GB gebruikt wordt. Bij mijn moederbord (MSI Neo4 Platinum) is dat in elk geval zo. 2 GB kan op 400 MHz lopen en 4 GB maximaal op 333 MHz. Ik zit nu zelf met 512 MB (op 266 MHz) en wil naar 2 GB. 4 GB doe ik met name niet vanwege de kosten. Ik kan er later nog wel 2 bij zetten als ik wil, met het verlies in snelheid.

Wat ik dus wil zeggen is, als je die 4 GB niet gebruikt, kan je misschien beter 2 GB plaatsen. Deels omdat dit goedkoper is en deels omdat dit de snelheid misschien ten goede komt. Mocht 2 GB te weinig zijn, kan je altijd nog 2 bijplaatsen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Vergeet niet dat windows XP standaard niet meer hapt dan +- 3GB. Je kunt wel meer gebruiken, maar dan moet je dat doen dmv de /PAE parameter.
Maar waarom wil je zo gek veel geheugen?
Mijn bak heeft 2GB en die krijg ik nog niet vol, terwijl er meestal veel meuk staat te draaien.

• w3news
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-03 10:15
Je moederbord kan 4GB aan, alleen volgens mij kun je max 1GB per bank gebruiken, en om alle 4 sloten te gebruiken, volgens mij kan je dan niet op volle snelheid werken, ik raadt je gewoon aan om 2x1GB te gebruiken, meer dan zat lijkt me.

Een beter internet begint bij jezelf...

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-05 15:34

Mentalist

[avdD]

Welk geheugen? Dat hangt van een aantal dingen af, maar de meeste mis ik in je startpost. Wil je later nog verder kunnen uitbreiden? Wat kan je systeem aan? Maar dat zijn dingen die je zelf in de handleiding van je moederbord, in de FAQ en elders online kan vinden, en het is de bedoeling dat je eerst zoveel mogelijk zelf uitzoekt om tot een duidelijkere overweging te komen :). Volgende keer dus eerst iets meer uitzoeken voor je een topic start, dan kunnen wij je er ook beter bij helpen, met minder dingen die (nog) niet duidelijk zijn :).

[ Voor 14% gewijzigd door Mentalist op 16-08-2005 19:09 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.