Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentkiller
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-09 12:56
Hallo allemaal,
Dit weekend ben ik naar marktrock (Belgie, Leuven) geweest en ik heb daar een siemens cx 70 gevonden. Aangezien dit een redelijk dure gsm is en dat ik ooit zelf mijn gsm ben kwijtgeweest en teruggekregen heb wil ik hem graag terug bezorgen. De GSM is simlock vrij en ik heb er mijn kaart ingestopt, er stond maar 1 nummer in het telefoon geheugen en ik kan die persoon niet berijken. Het is een proximus kaart dus ik had even een mailtje gestuurd naar proximus en ik krijg een antwoord:
Het SIM-kaartnummer dat u ons doorgeeft, is geactiveerd op een
Pay&Go-kaart. Een Pay&Go-kaart is niet gebonden aan naam en adres
zodat wij de identiteit van de eigenaar niet kunnen opzoeken.
Het is dus een prepaid kaart en zij hebben daar dus geen gegevens van. Is er een mogelijkheid om de pin code te achterhalen en zo de nummers uit te lezen op de kaart, er zal toch wel een nummer van papa, mama, nonkel of van de thuistelefoon instaan ofzo ? Of heeft iemand een ander id wat ik ermee kan doen ? Als ik hem binnendoe bij de politie blijft hij daar ook maar liggen en geraakt hij ook niet terecht ...
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als er geen enkele manier is om er achter te komen van wie het ding geweest is, dan lijkt mij dat je naar eer en geweten handelt als je de telefoon zelf houdt. ik zie idd ook niet in wat voor nut het heeft om hem bij de politie af te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentkiller
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 16:03:
als er geen enkele manier is om er achter te komen van wie het ding geweest is, dan lijkt mij dat je naar eer en geweten handelt als je de telefoon zelf houdt. ik zie idd ook niet in wat voor nut het heeft om hem bij de politie af te leveren.
hmja, ik wil er alles aan doen om hem terug te brengen, ze hebben de mijne ook ooit teruggebracht en ik was dolsblij ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:38

Cybje

First Post!

Ik weet niet hoe de Belgische politie werkt, maar de Nederlandse gaat er in elk geval niks mee doen.

Wat je kunt doen is een advertentie op een Belgische Marktplaats zetten ofzo, of misschien heeft Marktrock een forum? Als iemand kan bewijzen dat de GSM van hem is (IMEI nummer op factuur of doos), moet het goedkomen denk ik.

Wat ruist er door het struikgewas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:13

Opa

Nu Multifocaal!

Bestaat er voor zover iemand weet een database waar je je mobieltje als vermist op kan geven en waar vinders dan een evt eigenaar in kunnen opsporen?
Anders zou ik dat ene nummer blijven proberen te bellen tot er iemand opneemt...

Het komt toch nog wel goed met deez' wereld. :)

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Kun je de pukcode niet opvragen? Als ze niet weten wie de oorspronkelijke user was gewoon zeggen dat jij de eigenaar bent ;)

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentkiller
its_me schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 16:08:
Kun je de pukcode niet opvragen? Als ze niet weten wie de oorspronkelijke user was gewoon zeggen dat jij de eigenaar bent ;)
Dan moet ik dus 3 keer een foute pin ingeven, dan krijg ik puk-code, als ik die kan vinden, kan ik dan een nieuwe pin instellen of moet ik na het ingeven van de puk code terug de originele pin ingeven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:38

Cybje

First Post!

Na de PUK code kun je een nieuwe ingeven, maar bij 10 keer een foutieve PUK wordt de SIM definitief geblokkeerd.

Wat ruist er door het struikgewas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 14:44
Je zou proximus kunnen vragen of ze misschien een nummer kunnen oplepelen wat veel gebeld is vanaf die SIM/telefoon. Lijkt me niet dat ze dit doen ivm privacy maar veel kwaad kan er niet schuilen in zo'n vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:04

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Zo had ik ook een Nokia gevonden ergens op een plek waar toeristen uit heel NL komen.Pin en PUK zat keer fout ingetoetst. SIMkaart doormidden geknipt en foon ge-unlocked. :)

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De PUK-code krijg je op een briefje bij de SIM wanneer je die koopt. Als je noch de PIN noch de PUK hebt kan je de SIM-kaart net zo goed weggooien, 't zijn niet voor niets beveiligingscodes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 10:25
Denk dat je de sim moet opsturen naar proximus. Die kunnen dan met de PUK code de gegevens eruit halen.

Doen ze dat niet dan is er geen andere mogelijkheid. Tenzij je enorm veel geluk hebt

pin: 3 kansen
puk: 10 kansen
pin2: 3 kansen
puk2: 10 kansen
definitief geblokekerd

Met andere woorden, die vind je nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
Hoevaak heb je de pin al geprobeerd eigenlijk, zoek anders de standaard pin ff op en probeer die ;)

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentkiller
AW_Bos schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 16:14:
Zo had ik ook een Nokia gevonden ergens op een plek waar toeristen uit heel NL komen.Pin en PUK zat keer fout ingetoetst. SIMkaart doormidden geknipt en foon ge-unlocked. :)
dat is dus niet mijn bedoeling
Cybje schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 16:11:
Na de PUK code kun je een nieuwe ingeven, maar bij 10 keer een foutieve PUK wordt de SIM definitief geblokkeerd.
hmja, ik kan wel de puk code vragen aan proximus, maar ik ken nieteens het 'gsm-nummer' van de kaart, dus ik heb alleen het kaart nummer, daar ga ik nooit een puk meekrijgen, als ik me eigen gsm nummer al niemeer weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentkiller
its_me schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 16:16:
Hoevaak heb je de pin al geprobeerd eigenlijk, zoek anders de standaard pin ff op en probeer die ;)
er is geen standaard pin, bij proximus krijg je een boekje met een pin code bijgeleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
Dan zie ik geen andere mogelijkheid dan dat nummer blijven spammen (probeer eens een sms?) of vragen aan proximus contact te zoeken met een veel gebeld nummen en jouw nummer doorgeven voor meer info (ivm privacy regels enzo)

Heb je t nummer eigenlijk als eens opgezocht op internet ofzo?
In nederland kun je op sommige site zoeken op nummer bij vaste nummers.
Dat nummer gaat ook over als ik t goed begrijp?

[ Voor 30% gewijzigd door itsme op 16-08-2005 16:21 ]

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag anders even bij Proximus wat de standaard PIN-code van een Pay&Go kaart is. Meestal is dat 0000.

Weet je trouwens het telefoonnummer? Misschien dat je dat kan opvragen bij Proximus en dan even googlen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 16:20:
Vraag anders even bij Proximus wat de standaard PIN-code van een Pay&Go kaart is. Meestal is dat 0000.

Weet je trouwens het telefoonnummer? Misschien dat je dat kan opvragen bij Proximus en dan even googlen...
silentkiller in "GSM gevonden" ;)

[ Voor 3% gewijzigd door itsme op 16-08-2005 16:21 ]

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 15:20

franssie

Save the albatross

aan het simkaartnummer hangt je gsm nummer. Die telco moet op basis van het simkaart nummer makkelijk het telefoonnummer kunnen vinden!
Op basis van dat sim kaart nummer zouden zij ook de PUK nog wel ergens moeten kunnen opduikelen lijkt me, kijk eens op hun site of die aanvraag mogelijkheid er online is? Dan ff bellen voor tel nummer oid?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@its_me: Ja, net te laat

Je kan trouwens ook een berichtje plaatsen op het forum van dat evenement... Je kennie wete

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 17:18
franssie schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 16:22:
aan het simkaartnummer hangt je gsm nummer. Die telco moet op basis van het simkaart nummer makkelijk het telefoonnummer kunnen vinden!
Op basis van dat sim kaart nummer zouden zij ook de PUK nog wel ergens moeten kunnen opduikelen lijkt me, kijk eens op hun site of die aanvraag mogelijkheid er online is? Dan ff bellen voor tel nummer oid?
zou lekker zijn, TS heeft hem gevonden in dit geval, maar wat nu als mijn telefoon gejat is ( en nog niet weet dat die weg is) en de provider unblockt hem voor de dief.. Zou die lekker kunnen bellen op mijn kosten 8)7 Navraag bij de politie doen naar vermissing van die telefoon lijkt me meer nut hebben mocht de eigenaar zijn verzekering benaderen heeft die een 'aangifte' van de politie nodig en staat die dus geregistreerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
je kunt proximus vragen om bij het nummer van de kaart een telefoonnummer te vinden of een veel gebeld nummer de koppeling van kaartnummer en telefoonnummer is er wel, en daarmee kunnen ze ook het beltegoed opwaarderen of afwaarderen dus een gebeld nummer moet bij proximus kunnen met alleen de simkaart.

dan geven ze je dat vast niet ivm veiligheid, maar je kunt ze wel vragen om dan zelf diegene op te bellen en te vragen wiens telefoonnummer nu met ze belt.

dan kunnen ze jou bellen met het adres.
wordt wel lastig hoe ze dan moeten bewijzen dat ze echt de eerlijke eigenaar hebben gevnden, want het kan net zo goed een kennis van de proximus medewerker zijn.
misschien als ze kunne vertellen waar de telefoon verloren is, dat je dat als bewijs kunt accepteren.

verder tja. in nl is het zo dat als een gevonden oorwerp dat je bij de politie hebt gemeld / afgegven, nog niet opgeeist i, het toekomt aan de vinder.
afgeven bij de politie is dus niet slim, want dan weet je bijna zeker dat het oestel na een jaar al lang een andere "eigenaar" heeft gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 19:55

PowerFlower

être diable et jouer fleur

silentkiller schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 16:01:
[...]
Als ik hem binnendoe bij de politie blijft hij daar ook maar liggen en geraakt hij ook niet terecht ...
Of dat in België ook zo is weet ik niet met zekerheid, maar heel erg anders zal het niet zijn;
i.i.g. is een groot misverstand in Nederland dat je iets dat je vind, aan de politie zou moeten overhandigen. Wettelijk gezien ben je echter alleen verplicht het te melden, en goed te zorgen voor hetgeen je gevonden hebt. Als de rechtmatige eigenaar zich dan meldt, moet je het hem teruggeven - je hebt dan recht op een vindersloon! - maar na een bepaalde tijd (weet ik even niet meer uit mijn hoofd, zal wel twee jaar zijn) mag je het gewoon houden!

Kortom, je bent goed gek als je € 10.000 (of een GSM) vind, en die aan de politie geeft, want als de eigenaar zich nooit meldt, krijg jij het niet meer van ze terug ;) Je bent daarentegen wel verplicht het ze te gaan vertellen.

damn u engelbertus :p

[ Voor 3% gewijzigd door PowerFlower op 16-08-2005 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentkiller
engelbertus schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 16:27:
je kunt proximus vragen om bij het nummer van de kaart een telefoonnummer te vinden of een veel gebeld nummer de koppeling van kaartnummer en telefoonnummer is er wel, en daarmee kunnen ze ook het beltegoed opwaarderen of afwaarderen dus een gebeld nummer moet bij proximus kunnen met alleen de simkaart.

dan geven ze je dat vast niet ivm veiligheid, maar je kunt ze wel vragen om dan zelf diegene op te bellen en te vragen wiens telefoonnummer nu met ze belt.

dan kunnen ze jou bellen met het adres.
wordt wel lastig hoe ze dan moeten bewijzen dat ze echt de eerlijke eigenaar hebben gevnden, want het kan net zo goed een kennis van de proximus medewerker zijn.
misschien als ze kunne vertellen waar de telefoon verloren is, dat je dat als bewijs kunt accepteren.

verder tja. in nl is het zo dat als een gevonden oorwerp dat je bij de politie hebt gemeld / afgegven, nog niet opgeeist i, het toekomt aan de vinder.
afgeven bij de politie is dus niet slim, want dan weet je bijna zeker dat het oestel na een jaar al lang een andere "eigenaar" heeft gevonden.
Dat heb ik dus gedaan, terug een mail naar proximus gezonden, gevraagd of ze in hun database wouden kijken en ZELF bellen naar iemand die veel gebeld werd door de kaart. Kheb ook gevraagd of ze zelf wilden bellen omdat ze die info niet mogen geven aan mij ivm privacy maar ik heb mijn gsm nummer opgegeven en gevraagd mijn gsm nummer dan aan de eigenaar te bezorgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:16
Ik kan me nog een onderzoek herinneren van de panorama waar ze waardevolle spullen bij de politie hebben afgegeven die ze gevonden 'hadden'. Toen ze zich een tijdje later als eigenaar voordeden bleken de spullen er 'nooit afgegeven' te zijn. Dus misschien melden maar zeker thuis houden.

[ Voor 14% gewijzigd door m3gA op 16-08-2005 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

franssie schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 16:22:
ja dat kán wel maar dat doen ze (ik praat namens vodafone) NIET! Maakt niet uit met welk verhaal iemand komt, op basis van simkaartnummers worden NOOIT gegevens verstrekt behalve bij bepaalde (zakelijke) DATA-ONLY/M2M sims die in auto e.d. zijn ingebouwd & waarbij de nummer nooit gebruikt worden!

Het is namelijk onmogelijk te controleren in het geval van een pre-paid of de gebruiker daadwerkelijk de gebruiker is tenzij er een registratie heeft plaatsgevonden. En daarbij, die gevens doorspelen aan derden is in strijd met de wet op privacy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Kan je niet eens naar een proximus verkooppunt gaan en je probleem voorleggen? Volgens mij kunnen ze dit gemakkelijk achterhalen (ze hebben zo een chipkaart lezer). Ik weet niet of dit bij proximus kan, maar bij mobistar zeker. Ik weet bijvoorbeeld dat ze bij speciale acties je simkaart nodig hebben om iets te activeren (bij een maat van me was dit voor de 'after school pack' te activeren. Ook kunnen ze de gegevens van je simkaart kopieren naar een andere (bv bij beschadiging ofzo). Dus dat zou zeker moeten lukken.

edit: Of je zegt dat je een nieuwe gsm hebt gekocht (zo een mobistar pack) maar dat je liever proximus klant bent. je hebt al een simkaart, maar helaas ben je jouw pin en puk code kwijt. Je zou graag je nummer behouden en ook de telefoonnummers die eropstaan. Vraag gewoon of ze je geen nieuwe kaart kunnen maken (of pukcode van dekaart halen)

[ Voor 26% gewijzigd door 0X55AA op 16-08-2005 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 21:08
Hoi, ik was dit weekend naar Marktrock (België, Leuven) geweest en ben daar mijn Siemens CX 70 verloren. Heeft iemand deze gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-09 22:42

ScSi

Belg.

BarôZZa schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 16:50:
Hoi, ik was dit weekend naar Marktrock (België, Leuven) geweest en ben daar mijn Siemens CX 70 verloren. Heeft iemand deze gevonden?
De eersten zijn daar al.. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
;)

Maar serieus. Dit is niet te doen. Je kan hooguit bellen naar de (daar) plaatselijke politie om te vragen of de desbetreffende GSM als verloren is opgegeven.

Voor de rest zijn er niet echt aanknoopspunten. Houden dus.

Ik zou het in ieder geval wel hebben geweten. Je hebt je best gedaan. Als diegene zelf te dom is om iets van gegevens erin te zetten en hem ook nog eens te verliezen...

[ Voor 19% gewijzigd door BarôZZa op 16-08-2005 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:31

n00bs

Het is weer Zomer!

Gewoon mailtje sturen naar de plaatselijke politie waar je de telefoon gevonden hebt.
Verder kost het "hacken" van de telefoon geld, maar je kan natuurlijk proberen of zo een winkeltje mee wilt werken (gratis) aangezien jij deze telefoon wilt retourneren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Die PIN-code zit erop zodat andere mensen niet bij hun gegevens kunnen kopen. De gebruiker wilt dus helemaal niet dat jij die code gaat kraken en de telefoon retourneert.

Ikzelf heb trouwens ook nog liever dat ik m'n telefoon verlies dan dat een vreemde in m'n telefoonnummers, smsjes etc gaat snuffelen.

[ Voor 29% gewijzigd door BarôZZa op 16-08-2005 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

BarôZZa schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 17:10:
Die PIN-code zit erop zodat andere mensen niet bij hun gegevens kunnen kopen. De gebruiker wilt dus helemaal niet dat jij die code gaat kraken en de telefoon retourneert.

Ikzelf heb trouwens ook nog liever dat ik m'n telefoon verlies dan dat een vreemde in m'n telefoonnummers, smsjes etc gaat snuffelen.
:?

Sorry hoor dit ligt dan echt aan jou omdat je klaarblijkelijk iets te verbergen hebt!

Mensen zetten die codes erop zodat er geen MISBRUIK gemaakt kan worden van hun simkaart, zodat bij DIEFSTAL het niet eenvoudig mogelijk is om te bellen op andermands kosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Ojee, krijgen we het 'je hebt wat te verbergen' verhaal weer. Als je niet wilt dat iemand in/op je harde schijf, dagboeken, simkaart, onder je bed of whatever gaat snuffelen heb je altijd gelijk wat te verbergen.

En bellen over op andermans kosten... Het is een PREPAID toestel, het enige dat opgebeld kan worden is het beltegoed en dat was diegene anders toch kwijt.

[ Voor 30% gewijzigd door BarôZZa op 16-08-2005 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er laatst ook één gevonden, zat geen pincode op, dus heb ik hem opgeladen, een halve dag later werd ik erop gebeld door een schattig meisje van een jaar of 13 uit Amstelveen "Heeft u hem gevonden"

Braaf terugwezen brengen, natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
tja een pincode is natuurlijk om al je stiekume smsjes en telefoonnumers van de al of nog niet versierde meisjes tverborgen te houden van je vriendin.

maar je wilt hem wel graag terug
of het dan een prepaid of abo is maakt niet uit. beide keren wordt in geval van misbruik, jou geld opgemaakt, naast dat je ej foon kwijt bent.
dus dat wil je ook niet

het is niet zo makkelijk om te bedenken hoe je er dan voor zorgt dat een eventuele vinder van je foon jou ook weer terug kan vinden, misschien is de prsoon in kwestie op vakantie, en is het enige nummer in de foon zelf zijn thuisnummer.

een telco mag gewoon simpelweg helemaal geen enkele info doorspelen aan wie dan ook. ook mensen in een winkel mogen dat niet
ze kunnen ook niet de simkaart hacken met een kaartlezer, want die gegevens zijn natuurlijk gecodeerd, ook voor de winkel.daarom zijn er databases met de koppeling van nummer aan simkaartnr en pukkode en ook nog met welke foon imei ze zijn verkocht indien van toepassing.

je kunt dus alleen de telco vragen of ze actie voor je willen ondernemen, maar dat zou dan betekenen dat de helpdesk aldaar zomaar bij alle gegevens moet kunnen, en dat is natuurlijk in strijd met de wet op de privacy.sim, pin en pukcode functionaliteiten hebben verder ook helemaal geen weet van het type abonement dus.. het argument dat sechts het beltegoed opgemaakt kan worden is ook een beetje een loos argument.

bij de politiebrengen. als die voor alle toestellen zo makkelijk aan gegevens kan komen kun je geizen de reputatie van terugbezorging van gestolen goederen, ook op je vingers natellen dat er dan door de politie in no time misbruik wordt gemaakt van de leuke privileges die ze zouden hebben bij de telcos.
telco en politie zijn niet bepaald vriendjes natuurlijk. een telco heft zijn gegevens en de politie heeft daar af te blijven. priva voor hun klanten in het algemeen dus.

de politie moet procedures volgens en aantonen dat het enig nut heeft om gegevens van een simkaart te achterhalen. depolitie kan daarmee natuurlijk meer dan alleen een persoon ff opbellen om een foon terug te brengen. dat is ook niet de taak van de politie, en dus doen ze daar ook niet actief iets aan
het resultaat is dus een container vol telefoons en andere zooi. het vat dus niet op als 1 van die foons de volgende dag opeens weg is.

dus gewoon een jaar in de kast leggen, en hoor je niks meer dan mag je hem houden. :Y)
je hebt al genoeg ondernomen en de domme verliezer"heeft pech dat hij zijn verantwoordelijkheid voor het teug kunne vinden van zijn foon niet serieus genoeg heeft genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentkiller
een mailtje van proximus opnieuw:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Tengevolge van de wet op de Privacy mag Proximus geen enkele
informatie omtrent gsm-nummers doorgeven. 

Proximus is bovendien niet gemachtigd als operator om tussen te komen
in situaties met gevonden of verloren toestellen.

Zoals vermeld in de vorige e-mail raden wij u aan het toestel naar de
politie te brengen, daar zal men zeker nota nemen van uw gegevens als
eerlijke vinder.

hmja, ik ga hem toch niet naar de politie doen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-08 23:46
Wij hebben ook al 1x een gevonden. Dat was bij het fietsenrek van een zwembad. 2x zo'n standaard pincode geprobeerd maar dat wilde niet. Volgende dag zwembad opgebeld en gezegd dat wij er 1 hadden gevonden, en als iemand 1 miste dat er dan met ons kon worden gebeld. En ja hoor enkele dagen later kwam iemand hem ophalen + bos bloemen :P

Misschien kun je hem dus ergens heen bellen in de buurt van waar je hem gevonden hebt ofzo :X

[ Voor 14% gewijzigd door Westereen op 16-08-2005 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Martino
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 12:11

El Martino

Zo niet, dan toch.

silentkiller schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 18:10:
hmja, ik ga hem toch niet naar de politie doen ...
Maar even de politie bellen kan geen kwaad en is zo gebeurd. Ik heb dat pas ook gedaan met een gevonden portemonnee en twee dagen later meldde de eigenaar zich telefonisch bij mij en is 'm komen ophalen. Er zat overigens niet veel geld in, maar wel een ID-kaart, bankpas, etc. Aan de hand van die gegevens lukte het me overigens niet zelf de persoon op te sporen, maar ik had dus wel een naam.

De blije eigenaar stond er op 20 euro 'vindersloon' te geven, terwijl ik dat totaal niet nodig vond.

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentkiller
El Martino schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 19:17:
[...]

Maar even de politie bellen kan geen kwaad en is zo gebeurd. Ik heb dat pas ook gedaan met een gevonden portemonnee en twee dagen later meldde de eigenaar zich telefonisch bij mij en is 'm komen ophalen. Er zat overigens niet veel geld in, maar wel een ID-kaart, bankpas, etc. Aan de hand van die gegevens lukte het me overigens niet zelf de persoon op te sporen, maar ik had dus wel een naam.

De blije eigenaar stond er op 20 euro 'vindersloon' te geven, terwijl ik dat totaal niet nodig vond.
Je hebt gelijk, maar ik ga het toch nietmeer doen omdat de nummer die in het telefoon geheugen stond heeft opgenomen en het is een vriendin van de eigenares, dus hij zal wel terechtkomen !!!
Allemaal bedankt voor de hulp, ik ben blij dat hij terecht is !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trimakassi
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 17:43

trimakassi

haapsie is eepsie!

Leuk om te lezen dit, eind goed al goed. :)

There's nothing more lame than quoting yourself -Trimakassi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vind dit meer iets voor SG trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jentae
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-09 05:20

Jentae

Houdt van aglets.

Of de Story... ;)

Eer aan je korf (haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
mobiel gevonden! wat nu?

Ik heb die mobiel aangegeven bij de politie utrecht en het Groenhorst College maar nooit meer iets van vernomen!

Tis eigenlijk kansloos om noch de eigenaar noch de gegevens op de simkaart te achterhalen!

Mijn mening is dan ook: gewoon houden die mobiel. Hoe hard het ook klinkt. Jammer, moet je maar beter op je spullen letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

willy1986 schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 00:21:
mobiel gevonden! wat nu?

Ik heb die mobiel aangegeven bij de politie utrecht en het Groenhorst College maar nooit meer iets van vernomen!

Tis eigenlijk kansloos om noch de eigenaar noch de gegevens op de simkaart te achterhalen!

Mijn mening is dan ook: gewoon houden die mobiel. Hoe hard het ook klinkt. Jammer, moet je maar beter op je spullen letten.
De eigenaar is al gevonden :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodoo202
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-08 20:29
Simcard reader, en de juiste software kan ook wonderen verichten.

Zo kun je in iedere geval de puk code achterhalen, maar of dat een legale manier is laat ik aan jullie over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Ik heb een keer een Simkaart met 50 gulden beltegoed gevonden. Was toen nog Dutchtone. Nou lekker opgebeld(ja ga niet aan de politie geven) en de pin was zoals algemeen bekend 0000. Was trouwens een mooi nummer(0628xxxyry) maar toch niet gebruikt en keurig weggegooid nadat het beltegoed op was. Het was op Amsterdam Centraal(tja moet ik nog naar de spoorwegpolitie om te zeggen dat ik een simkaart heb gevonden en/of de eigenaar zich wil melden. Ik heb wel keurig naar zijn huis proberen te bellen om het eerst te zeggen(stond thuis in) maar was afgesloten.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 16:15:
De PUK-code krijg je op een briefje bij de SIM wanneer je die koopt. Als je noch de PIN noch de PUK hebt kan je de SIM-kaart net zo goed weggooien, 't zijn niet voor niets beveiligingscodes.
PIN code 3 keer verkeerd ingetypt... Puk code had ik niet meer... GEwoon even proximus winkel binnen gestapt die hebben zonder vragen mij een nieuwe gegeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felixje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 23:33:
[...]

PIN code 3 keer verkeerd ingetypt... Puk code had ik niet meer... GEwoon even proximus winkel binnen gestapt die hebben zonder vragen mij een nieuwe gegeven :)
Ook naar de datum van dit topic gekeken?

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Felixje schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 00:15:
[...]

Ook naar de datum van dit topic gekeken?
waarschijnlijk niet

En als het nu om nuttige informatie ging, maar dat je de puk-code bij de provider kunt opvragen mits je de geregistreerde eigenaar van de simkaart bent, staat in elke handleiding die je bij een simkaart krijgt.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.