Ben bezig met een kleine applicatie die emailadressen van een bestaande db naar een nieuwe db moet verschuiven.
In de nieuwe db heb ik een Unieke key op het emailadres gezet.
Nu is het zo dat er in de oude her en der wat dubbele emailadressen voorkomen.
Deze wil ik er meteen uitfilteren met een query.
De truuk hierin is dat we met een query alle data eruit willen halen, maar wel met unieke mailadressen.
Geloof het of niet, dit kost me nu al een 1 zoekwerk, help en rommelen in de query analyzer.
De query
Maar ik wil gelijk alle data (kleine 20 velden) in de DataSet hebben.
De query tot zover:
De gebruikte DB server is MS SQL 2000.
Heeft iemand een idee of moet dit echt zo "ingewikkeld" zijn.
Het eigenlijke probleem heb ik met bovenstaande query opgelost, het ging hier maar om 1200 a 1300 records, maar ik zou graag willen weten of het niet simpeler kan.
In de nieuwe db heb ik een Unieke key op het emailadres gezet.
Nu is het zo dat er in de oude her en der wat dubbele emailadressen voorkomen.
Deze wil ik er meteen uitfilteren met een query.
De truuk hierin is dat we met een query alle data eruit willen halen, maar wel met unieke mailadressen.
Geloof het of niet, dit kost me nu al een 1 zoekwerk, help en rommelen in de query analyzer.
De query
SQL:
levert netjes unieke records op. Weliswaar alleen de mailadressen maar goed.1
| select distinct(emailadressen) from mail_contacts |
Maar ik wil gelijk alle data (kleine 20 velden) in de DataSet hebben.
De query tot zover:
SQL:
Op een of andere manier krijg ik het idee dat dit wel eens zoveel simpeler kan.1
2
3
4
5
| select * from mail_contacts where mailerid not in (select a.mailerid from mail_contacts a inner join mail_contacts b on a.emailadres = b.emailadres and a.mailerid>b.mailerid) |
De gebruikte DB server is MS SQL 2000.
Heeft iemand een idee of moet dit echt zo "ingewikkeld" zijn.
Het eigenlijke probleem heb ik met bovenstaande query opgelost, het ging hier maar om 1200 a 1300 records, maar ik zou graag willen weten of het niet simpeler kan.
Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored