Toon posts:

[2003] Terminal sessie met 2 schermen

Pagina: 1
Acties:
  • 268 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
In het bedrijf werken we met een Planbord pakket voor de logistiek welke gebruik maakt van een dual screen oplossing per werkstation.
Ik zit er aan te denken om het Planbord ook op een 2003 terminal server te laten draaien. Alleen nu komt het probleem; hoe krijg je een sessie ook verdeeld over twee schermen? Ik heb me helemaal rot gegoogled, maar niets over kunnen vinden.

Weet er misschien iemand of hier een oplossing voor is?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Volgens mij bestaat die mogelijkheid niet.. misschien twee sessies naast elkaar? :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Euh?
Ik dacht gezien te hebben dat RDP sowieso al WideScreen aankan qua resoluties.
Of je dat ook naar 2048x768 kan gooien betwijfel ik, maar probeer het eens uit zou ik zeggen :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Dat uitproberen kwam juist tot het gevolg dat dual screen niet werkte :)
Als ik op mijn laptop met een resolutie van 1680x1050 (widescreen dus) inlog op een terminal server, dan komen er ook twee zwarte balken aan beide kanten van het scherm.
De instelling in de RDP client staat overigens gewoon op Full Screen, dus dat zal het niet zijn.

• garage
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-04-2023
En wat zegt de leverancier van het softwarepakket? Ik neem aan dat die al uitgebreid hebben getest?

Koop een taart en ga het vieren!

Verwijderd

Topicstarter
Het Planbord programma dat werkt prima over twee schermen heen, maar het gaat erom dat zodra je een terminal server verbinding opzet deze sessie zich gelijk uitspreid over de twee schermen, en daar zit het knelpunt...

Verwijderd

Dit is niet mogelijk met Win2k3 TS. Ik heb in de wandelgangen gehoord dat Citrix hier wel een oplossing voor aan het ontwikkelen is. Citrix goero's aanwezig die dit kunnen bevestigen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 16:25:
Dat uitproberen kwam juist tot het gevolg dat dual screen niet werkte :)
Als ik op mijn laptop met een resolutie van 1680x1050 (widescreen dus) inlog op een terminal server, dan komen er ook twee zwarte balken aan beide kanten van het scherm.
De instelling in de RDP client staat overigens gewoon op Full Screen, dus dat zal het niet zijn.
je kan de resolutie forceren door het rdp bestand te editen met notepad.

maar ik denk dat het zowieso niet kan, een beetje videokaart waar je meerdere monitoren op aan kan sluiten, houdt juist 1 applicatie op 1 scherm (full screen verdeelt niet over 2 schermen maar over 1). aan de andere kant er zijn ook crappy videokaartjes die wel over 2 schermen heen vergroten (meestal ati kaartjes dacht ik).

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:06

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Sterker nog: Citrix ondersteund dit gewoon. Je kan tot 4 schermen van 1024x768 aansturen. Als je client PC een multi head kaart heeft, kan de applicatie gewoon over die schermen verdeeld worden.
Praktijkvoorbeeldje: PC met Matrox G450 MMS Quadhead, 4 schermen op 1024x768. Citrix applicatie kan je gewoon seamless uitrekken tot de volle 4 schermen (4096x1024).

Let wel op: het maximale beschikbare geheugen voor dit soort dingen is 8MB per sessie. 4 schermen op 16 bits kleuren zijn dan 4x1024x768x(16/8) = 6.2MB. Op 1280 zou je 3 schermen kunnen aansturen (3x1280x1024x(16/2)=7.8MB.

Zie ook : http://support.citrix.com...=1741&fromSearchPage=true
http://support.citrix.com...?forumID=8&threadID=63733

Tot zo ver de Citrix guru ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Microkid op 16-08-2005 17:46 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1