Thomsom/ST 510I en Vigor 2900 VPN

Pagina: 1
Acties:
  • 240 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TUX2K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:20
Omdat er een aantal mensen zijn die op afstand werken hebben we op mijn werk een vigor 2900 gekocht.

Echter is nu het modem defect geraakt een hebben we een nieuw modem gekregen van KPN.
Het gaat om 510I multi pc modem
Dit modem is tevens ook een router, en dat willen we dus niet. Na wat zoek werk kan ik op een site waar in een pptp.ini kon downloaden, echter is deze geschikt voor vesie 4.2.3 en versie 4.7 welke wij dus hebben. Olok SIP_SPOOF gaat niet werken in combinatie met de vigor.

Nou zou ik graag willen weten of er nog andere mogelijk heden zijn?
Zoals het bridged mode of toch iets met pptp.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ehh gewoon de VPN poorten doormappen ??
Heb hier ook een 510 met een 2900, no problemo, ff poorten doormappen, klaar.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:08
ding in bridged mode gooien

http://www.speedtouchsupp...oads/510R42_config_01.exe geloof ik

Of je Vigor een vast (10.0.0.x) IP geven en die als DMZ configgen in je 510
KillerAce_NL schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 15:21:
Ehh gewoon de VPN poorten doormappen ??
Heb hier ook een 510 met een 2900, no problemo, ff poorten doormappen, klaar.
Kan idd ook, al is DMZ makkelijker, of, nog netter, bridge.

Als je later extra services wilt gebruiken mag je dus telkens 2 portmappings maken (1x in de 510, en 1x in de 2900). Door de 2900 in een DMZ te gooien houd je je port-mapping-config iig op 1 apparaat. Bridge modus is idd het mooiste, maar hoe dat gaat kan ik hier ff niet zien, geen 510 bij de hand.

Lees trouwens ook eens Speedtouch 510 als bridge laten functioneren. door, identieke vraag ;)

[ Voor 70% gewijzigd door DJSmiley op 16-08-2005 15:27 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Je kunt alle kanten ermee op.

Je kunt hem als NAt device (=router) gebruiken en de juiste poorte en protocol 47 forwarden naar de server.
Je kunt hem bridgen en/of spoofen naar een een vpn server. maar dan moet je een pc/server als vpn server inrichten.

Versie 4.7 :? asl je echt een 4.x speedoutch hebt: Afbeeldingslocatie: http://www.speedtouch.com/img/product_pages/homeprod/images/button_510-over.jpg kun je hem wel downgraden. (maar dat versie nummer dat jij noemt komt me onbekend voor... kijk het nog eens goed na in de webinterface)

Voor vpn op je modem/router heb je een duurdere "business" dsl modem van speedtouch nodig. ik geloof iets uit de 600 range. wellicht ook een alternatief?

(heb je nou eigenlijk een virgor met ingebouwde modem of de router only?)
/edit:
enne heb je deze optie niet:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~kmgeurts/temp/bridged.png

[ Voor 10% gewijzigd door leuk_he op 16-08-2005 15:30 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je kunt dat modem toch gewoon met de setup-wizard in bridge-mode zetten? Kwestie van goeie vpi/vci en aanmeldingsgegevens invullen en je kunt aan de slag.

• TUX2K
Sorrie het is inderdaad een standaard 510I versie v4.2.7.
In bridged mode klinkt interesant. Ik heb de vigor 2900vg, dus alleen de router en we hebben adls van XS4ALL via het KPN netwerk.

Het modem in bridged mode zetten lukt nog wel echter hoe dan verder, moet ik nog wat wijzigen in het modem en welke instellingen moet ik in de vigor zetten?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Bigs schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 15:29:
Kwestie van goeie vpi/vci en aanmeldingsgegevens invullen en je kunt aan de slag.
@tux2k:
hmm staat er toch. de goede gegevens in de vigor invullen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• TUX2K
Ja dat is wel duidelijk, maar welke settings dan.
Internet setup -> pppoe, pptp of stattic or dynamoic ip ?

en waar dan de vpi/vci want die kan ik volgens mij niet in mijn vigor instellen.

[ Voor 41% gewijzigd door TUX2K op 16-08-2005 16:36 ]

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

TUX2K schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 16:25:
Ja dat is wel duidelijk, maar welke settings dan.
Internet setup -> pppoe, pptp of stattic or dynamoic ip ?

en waar dan de vpi/vci want die kan ik volgens mij niet in mijn vigor instellen.
Dan kijk je gewoon ff op de Xs4ALL help site..staat zat uitleg, zelfs voor Vigors. :Y)
Als je met VPN's kunt werken, dan kun je ook wel ff een routertje instellen toch ?
Pagina: 1