IGMP requests blocken

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WarMaster
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Topicstarter
Ik block nu met mijn nieuwe firewall dit protocol...
Maar ik vraag me af of het kwaad kan...
The firewall has blocked an Internet multicast to your computer (ICMP Router Solicit) from 212.187.99.235.

Time: 14-1-01 21:48:44
Wat betekent het? Is het een inventarisatie van de router of zo? Om te kijken welke cliënts online zijn?

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Multicast is een techniek om IP-pakketjes zodanig te versturen dat ze door meerdere computers tegelijk kunnen worden ontvangen, en voorkomt dus een hoop dubbel werk bij zaken als internet-video-conferencing en internet-radio. Om aan een video-conference deel te nemen moet dan je computer naast pakketjes voor je eigen IP-adres ook pakketjes oppikken die aan een bepaald multicast-IP-adres zijn gericht, een multicast-groep, en IGMP is een protocol om die groepen te kunnen inventariseren/managen.
Het lijkt me uitermate onwaarschijnlijk dat jij als thuisgebruiker iets draait waarvoor je multicasting gebruikt, dus je hebt ook geen reden om IGMP toe te laten tot jouw prive-netwerkje.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large