We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.
Multicast is een techniek om IP-pakketjes zodanig te versturen dat ze door meerdere computers tegelijk kunnen worden ontvangen, en voorkomt dus een hoop dubbel werk bij zaken als internet-video-conferencing en internet-radio. Om aan een video-conference deel te nemen moet dan je computer naast pakketjes voor je eigen IP-adres ook pakketjes oppikken die aan een bepaald multicast-IP-adres zijn gericht, een multicast-groep, en IGMP is een protocol om die groepen te kunnen inventariseren/managen.
Het lijkt me uitermate onwaarschijnlijk dat jij als thuisgebruiker iets draait waarvoor je multicasting gebruikt, dus je hebt ook geen reden om IGMP toe te laten tot jouw prive-netwerkje.
Het lijkt me uitermate onwaarschijnlijk dat jij als thuisgebruiker iets draait waarvoor je multicasting gebruikt, dus je hebt ook geen reden om IGMP toe te laten tot jouw prive-netwerkje.
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large