Onjuiste titel bij bericht

Pagina: 1
Acties:

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:22
"Blunder Apple iPod-patent zet Microsoft in sterke positie"
nieuws: Blunder Apple iPod-patent zet Microsoft in sterke positie

Deze titel is onjuist en past ook niet direct bij het bericht. Eigenlijk klopt het bericht zowiezo niet helemaal.

Het gaat erover dat Apple eerst de iPod heeft uitgebracht, daarna heeft Microsoft een patent aangevraagd, en nog eens wat later heeft Apple eenzelfde soort patent aangevraagd. In dit geval is het zo dat het patent van Microsoft niet vernieuwend is, immers, de iPod met een dergelijke interface bestond al. Het hele patent van Microsoft zou dus ongeldig verklaard worden op het moment dat dit getoetst zou worden bij de rechtbank.

Dit betekent niet dat Apple dan opeens de rechten hierover krijgt, in dit geval betekent het gewoon een patent voor niemand. Het ontwerp is op zijn hoogst beschermd op basis van het copyright / ontwerprecht.

Dergelijke informatie mist compleet in het bericht zoals het nu op de frontpage staat, en ik vermoed dat de schrijver van het bronartikel dat ook niet helemaal heeft ingezien. Een extra vermelding van deze zaken zou op zijn minst geen kwaad kunnen denk ik dan..

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Garyu schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 15:00:
Het gaat erover dat Apple eerst de iPod heeft uitgebracht, daarna heeft Microsoft een patent aangevraagd, en nog eens wat later heeft Apple eenzelfde soort patent aangevraagd. In dit geval is het zo dat het patent van Microsoft niet vernieuwend is, immers, de iPod met een dergelijke interface bestond al. Het hele patent van Microsoft zou dus ongeldig verklaard worden op het moment dat dit getoetst zou worden bij de rechtbank.
Eerst heeft Apple nog drie maanden de tijd om in beroep te gaan tegen de eerste afwijzing van het patent en dan wordt er weer een uitspraak gedaan door het patentbureau. Dat kan nog een paar keer zo doorgaan en op den duur komt er een definitieve uitspraak. Ik ga dus niet in dit artikel op de zaken vooruitlopen door te zeggen dat er mogelijk een rechtszaak zal komen en dat het patent dan mogelijk ongeldig verklaard wordt.
Garyu schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 15:00:
Dit betekent niet dat Apple dan opeens de rechten hierover krijgt, in dit geval betekent het gewoon een patent voor niemand. Het ontwerp is op zijn hoogst beschermd op basis van het copyright / ontwerprecht.
Het is onduidelijk hoe dit gaat lopen. Misschien beslist het patentbureau wel dat de door Microsoft ingediende patentaanvraag alsnog wordt afgewezen en dan klopt niet meer wat jij hier schrijft. Dat voeg ik dus ook niet toe.