Madview 9600 Pro, Zwart scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 614 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-03 15:43
Ik heb een probleem met mijn Madview 9600 Pro, Af en toe wordt het beeld zwart, wanneer ik op een willekeurig iets druk, hierdoor moet ik opnieuw opstarten om daarna na zo'n 10 minuten weer een zwart scherm te krijgen. Het rare is, het gebeurt alleen in Windows, als ik een spel aan het spelen ben dan doet het kaartje het perfect.

Ik heb het gevoel dat het de driver is want als ik geen driver installeer dan gaat m'n beeld ook niet uit, zo zou ik het het liefst houden maar dan kan ik geen spellen spelen ( Enemy Territory en San Andreas).
Welke drivers heb ik geprobeerd?
-ATI Catalyst 5.7
-ATI Catalyst 4.12(?) van de originele ATI cd
-Omega 5.7 (gebaseerd op de Catalyst)

Met die drivers gebeurt allemaal hetzelfde, na een tijdje een zwart scherm.

Ik heb vele topics doorgekeken op GoT maar niemand heeft dezelfde "Symptomen" als mij.
Ook van Google word ik in dit geval niet veel wijzer.

Ik kan de kaart met gemak overklokken naar 450/660 (standaard 400/600) en dan loopt 'ie ook goed in spellen. Dus een hitteprobleem is het niet denk ik.

Met m'n vorige kaart (9200SE) had ik hier geen last van en ook met een oude S3 Virge (4 MB) PCI-kaart gebeurde er niks bijzonders.

De problemen zijn begonnen nadat ik had geformatteerd en via Windows 98, Windows XP professional SP2 er op had gezet ( voorheen draaide ik moeiteloos met deze kaart XP prof SP2 )
M'n XP cd bootte niet dus ik moest het via mn 98 CD doen.

-Kan het zijn dat doordat ik eerst Win 98 er op had dat er een oude driver een conflict heeft met de ATI drivers?

De tijd tussen de zwarte schermen wordt langer als ik de refreshrate van mijn monitor op 60 hertz zet (stond op 85)
Verder is mijn monitor een LG 15" CRT monitor uit 1998.

Ik heb ook de voltages gechecked deze zijn als volgt:
Afbeeldingslocatie: http://img279.imageshack.us/img279/7005/voltages3kr.png

De voltages heb ik met moeite kunnen aflezen omdat vrijwel altijd al open ik ASUS probe, ik een zwart scherm krijg.

Soms komt het beeld na 20 seconden weer terug, maar dan hangt mijn PC altijd. Een keer kwam het beeld terug, alleen dan heel anders, ik denk op een of andere Safe Mode:
Afbeeldingslocatie: http://img279.imageshack.us/img279/6177/hehe7gw.png

Mijn Specs:
ASUS A7V8X-X
AMD Athlon XP 2800+ (Barton) 2099 Mhz, standaard 2083 (1.65 volt, klein afwijking naar 1.648)
2x no name 256 MB DDR 400 Mhz (Loopt op 333)
Madview 9600Pro, 400/600
Zalman CU koeler (welk type weet ik ff niet, koelt goed)
1 Case Fan op 5 volt via Zalman Fan Mate
Sweex kast met sweex 300 watt voeding.
LG 15" CRT monitor (1998)
Onboard geluidskaart
Sweex Wireless Lan USB stick
Trust muis op Muis poort.

De mensen zullen nu al wel weer uit gaan van een brakke voeding, alleen dat denk ik niet aangezien hij het altijd trekt in spellen, zelfs met mijn CPU en videokaart overgeklokt (CPU op 1.85 volt)

Temps:
Moederbord: 34 graden
CPU 42 graden
Videokaart: geen sensor ( Als ik voel is het koelblok redelijk warm maar de kaart wordt niet te heet aangezien hij overgeklokt gewoon goed zn werk doet.

Kunnen deze problemen het resultaat van de oude Windows drivers VS de ATI drivers zijn?
Nogmaals; zonder de ATI drivers loopt de boel goed.

• WillemJanJansen
Schopje,

Niemand?

Verwijderd

Niet kicken binnen 24 uur!!! Zie de FAQ Algemene gedragsregels (Netiquette)

Over je probleem, wat heb je allemaal precies geïnstalleerd? Het lijkt me driver conflict...

• WillemJanJansen
Ok, ik heb eerst Win 98 geinstalleerd en direct daarna Win XP prof SP2. Toen die 5 minuten opgestart was, heb ik Catalyst 4.12(?) van het CDtje af geinstalleerd, daarmee kwamen de zwarte schermen al, dus heb ik die driver er af gehaald (ATI uninstall gedoetje). Toen liep de boel goed alleen ik kon geen spellen meer spelen en in internet ging het scrollen traag dus daarna heb ik Catalyst 5.7(met control Panel) Gedownload en geinstalleerd. Ook met deze driver had ik af en toe een zwart scherm (scherm op stand by, oranje lichtje) dus ook deze driver had ik er af gegooid.
Toen ben ik de Omega driver gaan proberen maar ook die had hetzelfde. Momenteel draai ik weer Catalyst 5.7

Verder is mijn computer helemaal spy/add ware vrij en heb ik alleen ASUS probe, Age Of Empires 2 :P , GTA San Andreas, Bearshare, Wolfenstein Enemy territory en Azureus er op staan geinstalleerd. (Niet dat die spellen veel uitmaken maar ik vermeld het toch even.)

• WillemJanJansen
Weet niemand wat hier aan te doen is? Kan ik niet eventueel met de hand proberen om die Windows driver er af te pleuren? (Welk bestand)

*WillemJanJansen skopt

Af en toe worden mijn filmpjes ook ineens in negatieve kleuren, (Fel groen geel rood en paars door elkaar) net een Infrarood opname..

[ Voor 32% gewijzigd door WillemJanJansen op 19-08-2005 18:32 ]

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Sja. Ga naar veilige modus en probeer dit programma eens uit:
meuktracker: Driver Cleaner Professional 1.1

Misschien dat het voor jou uitkomst biedt :)

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• SjorsVN
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-12-2022
heb je je kaart standaar op die 450/660 waarden lopen? anders terug clocken. dit zal je vast al wel gedaan hebben...ik hebn iet je hele post gelezen, mara als ik jou was zou ik maar eens wat belangrijke bestanden gaan overzetten op een andere pc of op cd/dvd zetten en je pc formatteren

edit* ik heb de rest van je topic gelezen...dus laat maar

[ Voor 12% gewijzigd door SjorsVN op 19-08-2005 18:37 . Reden: overbodig ]

• WillemJanJansen
Ok, Thx voor de replies..

Ik heb nu met Driver cleaner de ATI bende er af gegooid, en daarna weer opnieuw geinstalleerd ( moet immers wel mn spellen spelen ;) )

Ik heb mn videokaart gewoon op de standaard waarden lopen, ik gebruikte het overklok gebeuren alleen ff als een hint dat de kaart niet te warm is. Als het probleem zo door gaat dan ga ik misschien idd ff een format doen, voor de tweede keer in een week..

Nu in testperiode * extra veel foto's en videotjes kijken aangezien ' ie er dan vaak uitklapte.

• WillemJanJansen
Nope :@ Ik opened ASUS probe en ja hoor.. daar ging ie..

Ik heb Fastwrites aan gezet (In de Bios en Softwarematig) en ook dat hielp niet.
Zijn er niet nog andere drivers ( anders dan Omega en Catalyst )

Zonder driver loopt de boel namelijk wel goed... Alleen dan is mijn computer een beetje beperkt.

Ik heb nu iets gevonden, de DNA drivers... Ik ga die maar eens proberen ..

Edit:
K kreeg zojuist weer iets nieuws.. Ik wachtte even nadat ik een zwart scherm had en toen kwam mijn beeld weer terug met dit bericht:

"VPU recover heeft de Grafische versneller opnieuw ingesteld omdat deze niet meer reageert op opdrachten van het beeldschermstuurprogramma"

Overigens heb ik Hardware versnelling nu 2 stukjes teruggezet (schuifbalk, stond maximaal )

[ Voor 48% gewijzigd door WillemJanJansen op 19-08-2005 19:22 ]

• SjorsVN
ik heb zelf een 9800pro en 9600xt gehad...VPU recover kan je uitzetten, maar dat is niet aan te raden. Mijn broertje, die een asus 9600xt had kreeg dit probleem ook (VPU recover) die optie uitzetten gaf het resultaat dat de pc helemaal vast stond. Ik had toen de pc boer gebeld en die zei dat we de pc maar een langs moesten brengen omdat er een nieuwe 9600XT in moest. Sinsdienb heeft hij er nooit meer problemen mee gehad.

Moraal van dit verhaal: ik zou even (als je dat nog hebt) garantie claimen.

• WillemJanJansen
Helaas, garantie is alweer een tijdje over.. Het zou eigenlijk gewoon goed moeten zitten want hij geeft alleen zwarte schermen in Windows. In games wat veel meer eist van je grafische kaart werkt het kaartje gewoon perfect. Ook in Linux heb ik er geen problemen mee. En ja VPU recover zet ik alleen uit al ga ik overklokken.

[ Voor 10% gewijzigd door WillemJanJansen op 19-08-2005 23:39 ]

• SjorsVN
hmm dan weet ik het niet meer hoor :'(

• dulghar
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-01 20:29
Goedemorgen,

Bij deze schop ik dit topic even, aangezien ik exact hetzelfde probleem heb met een Ati Radeon 9600XT. Deze kaart heeft tot nu toe prima gewerkt met Windows XP SP2. Omdat de vorige HDD gecrashed is moest ik alles opnieuw installeren.

Nu heb ik dus precies hetzelfde probleem, alleen één verschil. Ik heb nog niet eens catalyst drivers geïnstalleerd. Dit krijg ik ook niet voor elkaar, aangezien het scherm er bij mij meteen uitfloept, zodra de installatie van de drivers begint.

Ook andere drivers kunnen niet geïnstalleerd worden, omdat het beeld dan weer wegvalt.
Ik heb al wel geprobeerd de drivers te installeren via apparaatbeheer. Dat gaat dan wel goed, alleen valt het beeld nog vaker weg, dan dat het dat nu doet.

Mijn specs zijn:
MOBO: Asus A7V600-X
CPU: AMD XP 2600+
MEM: 512MB DDR400
GPU Ati Radeon 9600 XT (Club3D)

Iemand nog tips?

• dulghar
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-01 20:29
Raar maar waar. Het probleem is opgelost, door de SATA kabel te vervangen.

Kwam erachter dat deze niet lekker was, omdat na de zoveelste reboot, de SATA schijf niet meer herkend werd. Andere kabel ertussen en niets geen problemen meer :)
Pagina: 1