Ik heb een probleem met mijn Madview 9600 Pro, Af en toe wordt het beeld zwart, wanneer ik op een willekeurig iets druk, hierdoor moet ik opnieuw opstarten om daarna na zo'n 10 minuten weer een zwart scherm te krijgen. Het rare is, het gebeurt alleen in Windows, als ik een spel aan het spelen ben dan doet het kaartje het perfect.
Ik heb het gevoel dat het de driver is want als ik geen driver installeer dan gaat m'n beeld ook niet uit, zo zou ik het het liefst houden maar dan kan ik geen spellen spelen ( Enemy Territory en San Andreas).
Welke drivers heb ik geprobeerd?
-ATI Catalyst 5.7
-ATI Catalyst 4.12(?) van de originele ATI cd
-Omega 5.7 (gebaseerd op de Catalyst)
Met die drivers gebeurt allemaal hetzelfde, na een tijdje een zwart scherm.
Ik heb vele topics doorgekeken op GoT maar niemand heeft dezelfde "Symptomen" als mij.
Ook van Google word ik in dit geval niet veel wijzer.
Ik kan de kaart met gemak overklokken naar 450/660 (standaard 400/600) en dan loopt 'ie ook goed in spellen. Dus een hitteprobleem is het niet denk ik.
Met m'n vorige kaart (9200SE) had ik hier geen last van en ook met een oude S3 Virge (4 MB) PCI-kaart gebeurde er niks bijzonders.
De problemen zijn begonnen nadat ik had geformatteerd en via Windows 98, Windows XP professional SP2 er op had gezet ( voorheen draaide ik moeiteloos met deze kaart XP prof SP2 )
M'n XP cd bootte niet dus ik moest het via mn 98 CD doen.
-Kan het zijn dat doordat ik eerst Win 98 er op had dat er een oude driver een conflict heeft met de ATI drivers?
De tijd tussen de zwarte schermen wordt langer als ik de refreshrate van mijn monitor op 60 hertz zet (stond op 85)
Verder is mijn monitor een LG 15" CRT monitor uit 1998.
Ik heb ook de voltages gechecked deze zijn als volgt:

De voltages heb ik met moeite kunnen aflezen omdat vrijwel altijd al open ik ASUS probe, ik een zwart scherm krijg.
Soms komt het beeld na 20 seconden weer terug, maar dan hangt mijn PC altijd. Een keer kwam het beeld terug, alleen dan heel anders, ik denk op een of andere Safe Mode:

Mijn Specs:
ASUS A7V8X-X
AMD Athlon XP 2800+ (Barton) 2099 Mhz, standaard 2083 (1.65 volt, klein afwijking naar 1.648)
2x no name 256 MB DDR 400 Mhz (Loopt op 333)
Madview 9600Pro, 400/600
Zalman CU koeler (welk type weet ik ff niet, koelt goed)
1 Case Fan op 5 volt via Zalman Fan Mate
Sweex kast met sweex 300 watt voeding.
LG 15" CRT monitor (1998)
Onboard geluidskaart
Sweex Wireless Lan USB stick
Trust muis op Muis poort.
De mensen zullen nu al wel weer uit gaan van een brakke voeding, alleen dat denk ik niet aangezien hij het altijd trekt in spellen, zelfs met mijn CPU en videokaart overgeklokt (CPU op 1.85 volt)
Temps:
Moederbord: 34 graden
CPU 42 graden
Videokaart: geen sensor ( Als ik voel is het koelblok redelijk warm maar de kaart wordt niet te heet aangezien hij overgeklokt gewoon goed zn werk doet.
Kunnen deze problemen het resultaat van de oude Windows drivers VS de ATI drivers zijn?
Nogmaals; zonder de ATI drivers loopt de boel goed.
Ik heb het gevoel dat het de driver is want als ik geen driver installeer dan gaat m'n beeld ook niet uit, zo zou ik het het liefst houden maar dan kan ik geen spellen spelen ( Enemy Territory en San Andreas).
Welke drivers heb ik geprobeerd?
-ATI Catalyst 5.7
-ATI Catalyst 4.12(?) van de originele ATI cd
-Omega 5.7 (gebaseerd op de Catalyst)
Met die drivers gebeurt allemaal hetzelfde, na een tijdje een zwart scherm.
Ik heb vele topics doorgekeken op GoT maar niemand heeft dezelfde "Symptomen" als mij.
Ook van Google word ik in dit geval niet veel wijzer.
Ik kan de kaart met gemak overklokken naar 450/660 (standaard 400/600) en dan loopt 'ie ook goed in spellen. Dus een hitteprobleem is het niet denk ik.
Met m'n vorige kaart (9200SE) had ik hier geen last van en ook met een oude S3 Virge (4 MB) PCI-kaart gebeurde er niks bijzonders.
De problemen zijn begonnen nadat ik had geformatteerd en via Windows 98, Windows XP professional SP2 er op had gezet ( voorheen draaide ik moeiteloos met deze kaart XP prof SP2 )
M'n XP cd bootte niet dus ik moest het via mn 98 CD doen.
-Kan het zijn dat doordat ik eerst Win 98 er op had dat er een oude driver een conflict heeft met de ATI drivers?
De tijd tussen de zwarte schermen wordt langer als ik de refreshrate van mijn monitor op 60 hertz zet (stond op 85)
Verder is mijn monitor een LG 15" CRT monitor uit 1998.
Ik heb ook de voltages gechecked deze zijn als volgt:

De voltages heb ik met moeite kunnen aflezen omdat vrijwel altijd al open ik ASUS probe, ik een zwart scherm krijg.
Soms komt het beeld na 20 seconden weer terug, maar dan hangt mijn PC altijd. Een keer kwam het beeld terug, alleen dan heel anders, ik denk op een of andere Safe Mode:

Mijn Specs:
ASUS A7V8X-X
AMD Athlon XP 2800+ (Barton) 2099 Mhz, standaard 2083 (1.65 volt, klein afwijking naar 1.648)
2x no name 256 MB DDR 400 Mhz (Loopt op 333)
Madview 9600Pro, 400/600
Zalman CU koeler (welk type weet ik ff niet, koelt goed)
1 Case Fan op 5 volt via Zalman Fan Mate
Sweex kast met sweex 300 watt voeding.
LG 15" CRT monitor (1998)
Onboard geluidskaart
Sweex Wireless Lan USB stick
Trust muis op Muis poort.
De mensen zullen nu al wel weer uit gaan van een brakke voeding, alleen dat denk ik niet aangezien hij het altijd trekt in spellen, zelfs met mijn CPU en videokaart overgeklokt (CPU op 1.85 volt)
Temps:
Moederbord: 34 graden
CPU 42 graden
Videokaart: geen sensor ( Als ik voel is het koelblok redelijk warm maar de kaart wordt niet te heet aangezien hij overgeklokt gewoon goed zn werk doet.
Kunnen deze problemen het resultaat van de oude Windows drivers VS de ATI drivers zijn?
Nogmaals; zonder de ATI drivers loopt de boel goed.