http://hawvie.deviantart.com/
Nouja, zoals ie zelf eigenlijk aangeeft: zoals op het forum.Harm schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 15:14:
Hoe wil je het hebben?
Ik moet zeggen dat de manier van navigeren op de frontpage een beetje simpel is, je kunt alleen naar de volgende of naar de vorige pagina. Je hebt ook weinig indicatie van hoeveel pagina's er nog gaan komen. Dat is misschien wel wat lastig te bepalen omdat het mogelijk is op pagina 2 te reageren terwijl er al 10 pagina's zijn. Misschien komt daar veel rekenwerk bij kijken?
Saved by the buoyancy of citrus
Mjah, dat is nog steeds nogal breed
. Devvers kunnen veel meer met concrete zaken, omdat ze dan weten waar ze mee bezig kunnen en het uiteindelijke werk dan ook beter zal passen bij wat jij voor ogen had. Dat mis ik nu een beetje in de topicstart, de reactie van Cyphax maakt echter alweer een hoop goed
.
Een workaround om te weten hoeveel pagina's er nog zijn, is gewoon je aantal reacties op een pagina op 250 zetten. De kans dat je dan op meer dan één pagina komt is erg klein
.
Een workaround om te weten hoeveel pagina's er nog zijn, is gewoon je aantal reacties op een pagina op 250 zetten. De kans dat je dan op meer dan één pagina komt is erg klein
De huidige pagina's werken eigenlijk alleen met een dropdown box. Toch is die functie van de dropdownbox wel handig. Je zou de dropdown box naar je prefs kunnen doen. Ik selecteer altijd dezelfde optie namelijk. De dropdown boxen zou je kunnen vervangen door een pagina navigatie. Waarin je het totaal aantal pagina's ziet, je huidige pagina en een link naar de volgende pagina.Harm schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 15:14:
Hoe wil je het hebben?
Bijv:
<< 123 [4] 5 >>
Snap je ongeveer wat ik bedoel?
Een workaround met 1 pagina zou niet helpen. Het voordeel van verschillende pagina's vind ik de structuur. Vaak scroll ik nog eens terug naar een vorige bericht. De onderverdeling maakt het een stuk overzichtelijker.
Aan de hand van het aantal berichten per pagina en het aantal berichten in een nieuwstopic leveren je het aantal pagina's op. Al met al zou het 1 query extra kosten per pagina denk ik. Maar dat ligt ook aan de structuur van de database.
[ Voor 33% gewijzigd door HawVer op 16-08-2005 15:37 ]
http://hawvie.deviantart.com/
Als ik het goed begrijp wil men een oplossing a la Fok! zien, waar de reacties over meerdere pagina's verspreid staan (wel met de anchor #reacties). Wel zou het fijn zijn als het aantal per pagina instelbaar zou zijn, of je gewoon alles op 1 pagina kunt zien (dus geen technische limiet van 999 oid). 
Ook al is dit topic al een weekje oud, hoop ik toch dat het serieus overwogen wordt als todo-punt
Ook al is dit topic al een weekje oud, hoop ik toch dat het serieus overwogen wordt als todo-punt
[ Voor 20% gewijzigd door G33rt op 28-08-2005 20:47 ]
Ik ben bang dat de geneste structuur van reacties en het moderatiesysteem het heel wat zwaarder maken dan een query.Aan de hand van het aantal berichten per pagina en het aantal berichten in een nieuwstopic leveren je het aantal pagina's op. Al met al zou het 1 query extra kosten per pagina denk ik. Maar dat ligt ook aan de structuur van de database.
Is het alWel zou het fijn zijn als het aantal per pagina instelbaar zou zijn
Professioneel Hyves-weigeraar
Inderdaad; door de geneste structuur is het niet mogelijk om het aantal pagina's te bepalen zonder door alle reacties heen te lopen...Wouter Tinus schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 10:23:
[...]
Ik ben bang dat de geneste structuur van reacties en het moderatiesysteem het heel wat zwaarder maken dan een query.
Intentionally left blank
Pagina: 1