Toon posts:

[2000] Terminal Services installeert RDP protocol niet*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb verschillende topics bekeken en flink gegoogled alvorens deze topic te openen, maar kon niet vinden wat ik zocht. Misschien dat jullie me kunnen helpen:

De situatie is als volgt: Ik heb een geclusterde server (win2000 adv server, 2 nodes). Deze hangen in een windows 2000 server domein. Ik wil op de nodes Terminal Services installeren (Remote Administration mode). De installatie verloopt zonder problemen. Na de reboot kan ik echter niet remote connecten.

Ik heb gekeken in de Terminal Services Configuration, en daar blijkt inderdaad dat er geen Connection is aangemaakt. Als ik deze handmatig wil aanmaken, kan ik geen protocol selecteren, dus ook niet het RDP 5.0 protocol wat ik nodig heb.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Alvast bedankt voor je reactie.

Verwijderd

Naar mijn mening werkt het in 1x vlekkenloos.

Misschien proberen te her-installeren en dan nog een poging wagen (heb je vast al 10x gedaan, maar ok).

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Welk Service Pack draait de server? En heb je al geprobeerd om eens te verbinden?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
De server draait SP4. Ik heb meerdere malen geprobeerd te verbinden, maar dan krijg ik de bekende 'Server too busy' error.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Werken andere services in het cluster wel? Een individuele machine buiten het cluster werkt wel?

Mijn spoorwegfotografie

Verwijderd

Topicstarter
Yep, alle andere services draaien wel gewoon. Geen enkel probleem. Het vreemde is ook dat als ik de installatie nogmaals run, dat het dan ook lijkt alsof er nooit iets is geïnstalleerd.

Wat me vooral verbaast, is dat het RDP protocol gewoon mist. Het lijkt er dus op alsof dat gewoon niet geïnstalleerd wordt.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:09

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

De terminal server service wordt/is wel geinstalleerd? (executable is winnt\system32\termsrv.exe)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Move NT > WOS

Verwijderd

Topicstarter
winnt\system32\termsrv.exe staat inderdaad wel geïnstalleerd, maar de service zelf is er niet (als ik kijk via services.msc)

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zet nog even [2000] vooraan de titel, aangezien het topic nu in Windows Operating Systems staat :)

Mijn spoorwegfotografie

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:58

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Server uit het cluster halen, TS in admin mode installeren, en weer in het cluster hangen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Microkid schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 17:37:
Server uit het cluster halen, TS in admin mode installeren, en weer in het cluster hangen.
Heb je hier ook een redenatie of KB artikel van? Beetje lullig als de TS zijn cluster-redundantie tijdelijk opgeeft voor iets wat misschien (ook) niet werkt. Persoonlijk zou ik eerst proberen om de cluster-service te stoppen/disablen, en dan kijken of Terminal Services te installeren valt.

Ik kan overigens geen enkel artikel vinden wat suggereert dat dit de enig werkende installatie-volgorde is. Wel heb ik het volgdende artikel gevonden: Considerations of Terminal Services on a Server Cluster, waarin oa het volgende staat:
Even though Server Clustering and Terminal Services can coexist on the same server or node, they cannot be combined to expand the capability of your Terminal server to a high availability failover solution, because they are unaware of each other. In Windows 2000, you can install Terminal Services only in Remote Administrative mode on a server that has the Cluster service installed.
Dit duidt er ongeveer op dat het wel mogelijk is om Terminal Services te installeren, nadat de clustering-service al geinstalleerd is.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
http://www1.us.dell.com/c..._terminal?c=us&l=en&s=gen lijkt een volledige handleiding :)
In http://www.microsoft.com/...s/clustering/default.mspx kan je ook nog wel hert een en ander vinden :P Verder lijkt het er inderdaad op dat clustering in application mode niet kan, * sanfranjake daar uiteraard niet zeker van....

[ Voor 5% gewijzigd door sanfranjake op 19-08-2005 20:42 ]

Mijn spoorwegfotografie

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Het eerste linkje gaat over een Network Load Balancing cluster. Ik vermoedt echter dat de TS een 'echt' cluster heeft draaien (dwz. twee clusternodes met een shared storage).

De reden dat Terminal Service in application mode geen enkele zin heeft op een cluster, is dat TS sessies in het memory van een server draaien. Sessie-data wordt niet weggeschreven op het shared storage. In het geval van een failover, is alle data dus verloren (tenzij een gebruiker regelmatig data saved ;)).

Voor het aanbieden van Terminal Server oplossingen wordt vaak gekozen voor een Network Load Balanced cluster. Een NLB-cluster is goedkoper en eenvoudiger te implementeren.

Pagina: 1