Welke VGA kaart voor 2 beeldschermen

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• bluesbrother
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01-2025

bluesbrother

Blues Rocks!!!

Topicstarter
k ben op zoek naar een nieuwe vga kaart.
Ik heb een digitaal (19") en een analoge tft scherm (15")
Ik wil deze allebei aansluiten op mijn pc zodat ik met 2 beeldschermen tegelijk kan werken.
op de 1 internetten en op de ander een film kijken ofzo.
Ik speel ook wel eens een spelletje als call of duty.

Ik heb gezocht in Google en hier op GoT.
Daar lees ik dat de matrox milleniumkaarten goed zijn, maar ook dat ze op 3d weer het een en ander laten liggen. Maar als ik af en toe een spelletje speel heb ik dat dan nodig?
Dit is niet echt mijn forté dus ik zoek hulp in het woud van vga kaarten.

bluesbrother 8)

Wil je je pizza in 4 of 8 stukken? .......Doe maar in 4, 8 krijg ik niet op.

Verwijderd

bijne elke videokaart tegenwoordig heeft gewoon dual view?....

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08 17:09

KneoK

Not in a million lightyears

Neem een budget in gedachten, ga een prijslijst af op zoek naar kaarten met twee aansluitingen (ik denk dat het moeilijker wordt een kaart te vinden met maar 1 aansluiting) die ongeveer binnen je budget passen en ga wat reviews lezen (naam van kaart + review in google kom je al een heel eind).

• bluesbrother

bluesbrother

Blues Rocks!!!

Topicstarter
vervelende is dat ik een geforce 3ti heb en die heeft 2 aansluitingen.
1 DVI en 1 Analoog maar die wil er maar één tegelijk.
Niet allebei tegelijkertijd, vandaar dat ik wat huiverig ben over welke kaart ik moet hebben,
ik dacht dat ik een goede had. Maar deze wil niet doen wat ik wil.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

offtopic:
Vergeet gelijk maar je naam onder je posting te zetten, we weten toch wie je bent. :)

Zoals eerder gezegd, bepaal je budget kijk in de pricewatch, zoek wat reviews erbij, bepaal je keus en klaar is [a]kees[/] bluesbrother.

ARME AOW’er

• KneoK

KneoK

Die Geforce 3 moet gewoon doen wat jij wilt hoor. Ik denk dat je even wat FAQ's moet gaan doorlezen op dit forum (en dan zeker in Videoplanken & Beeldkanonnen), met name over multi-monitor setups.

Mijn gok dat het op dit moment niet lukt is een driverprobleempje. Misschien geen drivers geinstalleerd, misschien de verkeerde.
Edit: ga op zoek naar een wat oudere driver voor je videokaart (Forceware drivers zijn geloof ik voor nVidia kaarten) en installeer die. Ga daarna eens in de instellingen neuzen of je iets kan vinden over multimonitor. Je zou moeten kunnen instellen dat je het beeld kloont of dat je je bureaublad wilt uitbreiden (horizontal/vertical span).

Als een videokaart twee aansluitingen heeft (2xD-SUB, 1xD-SUB+1xDVI, 2xDVI) dan moeten deze het alletwee doen, zonder twijfel. Lukt het helemaal niet dan is je kaart stuk, maar dat lijkt me heel sterk.
Dus ook bij nieuw aanschaffen hoef je je nergens zorgen om te maken. Je betaalt voor twee aansluitingen die je tegelijkertijd kunt gebruiken en dat is ook precies wat je ervoor terug krijgt.
In reviews kun je wel lezen of de kaarten beschikken over twee zogenaamde RAMDACs of maar eentje. Met eentje kun je hooguit twee monitoren aansluiten met hetzelfde beeld, met twee RAMDACs is het mogelijk om twee monitoren onafhankelijk van elkaar aan te sturen.

[ Voor 16% gewijzigd door KneoK op 16-08-2005 14:09 ]

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
bluesbrother schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 14:00:
Niet allebei tegelijkertijd, vandaar dat ik wat huiverig ben over welke kaart ik moet hebben,
ik dacht dat ik een goede had. Maar deze wil niet doen wat ik wil.
Vroeger was dat inderdaad een issue. Maar grofweg bij alle kaarten sinds de Geforce 4MX is het geen probleem meer. :)

{signature}

• KneoK

KneoK

Voutloos schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 14:06:
[...]

Vroeger was dat inderdaad een issue. Maar grofweg bij alle kaarten sinds de Geforce 4MX is het geen probleem meer. :)
Maar niet met een Geforce 3 Ti... Mijn oude Geforce 3 Ti kon makkelijk een tweede monitor aansturen (al weet ik niet meer of dat alleen klonen was of ook uitbreiden van de desktop).

De tv-out wilde nog weleens vreemd doen, maar de tweede monitor uitgang ?

[ Voor 9% gewijzigd door KneoK op 16-08-2005 14:11 ]

• bluesbrother

bluesbrother

Blues Rocks!!!

Topicstarter
OKay ik ga wel weer aan het klooien maar ik ben er toen ook een hele poos mee bezig geweest.
Ik heb toen diverse drivers geprobeerd. (geen oudere is dus nog een optie.)
Hij zag twee monitoren, en ik kon toen van de een naar de ander switchen maar dan ging de andere uit. Het gaat om de Creative 3D Blaster GeForce 3 Titanium 200. om precies te zijn.

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-07 10:11

frankknopers

Goud is geen geld

Elke videokaart vanaf de Geforce FX of vanaf de Radeon 9xxx serie heeft gewoon goede ondersteuning voor dual screen. Zelfs kaarten die nog ouder zijn dan deze kunnen waarschijnlijk wel dualscreen zolang ze 2 video-outputs hebben.

Het ligt dus helemaal aan wat jouw eisen zijn qua snelheid en wat je budget is.

Om lekker Call of Duty te kunnen draaien zou ik iig kijken naar een ATi radeon 9600/Nvidia FX 5700 of hoger.

Veel succes. :)

Goud is geen geld

Verwijderd

Zoals al eerder gezegt: alle kaarten sinds de geforce4mx hebben het zogenaamde nview. Hiermee is perfect mogelijk wat jij wilt. Ik gebruikte zelf altijd 2 beeldschermen (tegelijk dus) op mijn geforce4ti, 1 via dvi en de andere via de analoge video. Dat werkte perfect.

Wat helaas niet kan is bijvoorbeeld msn-en of internetten onder het spelen van een game (op het andere beeldscherm). Je kunt wel internetten en msn-en onder het kijken van een film op het andere beeldscherm. :)

• Remy
  • Laatst online: 24-07 06:21

Remy

I usually get 100% accuracy

Guardian Angel schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 14:03:
offtopic:
Vergeet gelijk maar je naam onder je posting te zetten, we weten toch wie je bent. :)

Zoals eerder gezegd, bepaal je budget kijk in de pricewatch, zoek wat reviews erbij, bepaal je keus en klaar is [a]kees
bluesbrother.[/quote]Datte, plus de VB faq > welke videokaart moet ik kopen, dan snap je waarom deze dicht gaat ;)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.