Wil je je pizza in 4 of 8 stukken? .......Doe maar in 4, 8 krijg ik niet op.
1 DVI en 1 Analoog maar die wil er maar één tegelijk.
Niet allebei tegelijkertijd, vandaar dat ik wat huiverig ben over welke kaart ik moet hebben,
ik dacht dat ik een goede had. Maar deze wil niet doen wat ik wil.
Vergeet gelijk maar je naam onder je posting te zetten, we weten toch wie je bent.
Zoals eerder gezegd, bepaal je budget kijk in de pricewatch, zoek wat reviews erbij, bepaal je keus en klaar is [a]kees[/] bluesbrother.
ARME AOW’er
Mijn gok dat het op dit moment niet lukt is een driverprobleempje. Misschien geen drivers geinstalleerd, misschien de verkeerde.
Edit: ga op zoek naar een wat oudere driver voor je videokaart (Forceware drivers zijn geloof ik voor nVidia kaarten) en installeer die. Ga daarna eens in de instellingen neuzen of je iets kan vinden over multimonitor. Je zou moeten kunnen instellen dat je het beeld kloont of dat je je bureaublad wilt uitbreiden (horizontal/vertical span).
Als een videokaart twee aansluitingen heeft (2xD-SUB, 1xD-SUB+1xDVI, 2xDVI) dan moeten deze het alletwee doen, zonder twijfel. Lukt het helemaal niet dan is je kaart stuk, maar dat lijkt me heel sterk.
Dus ook bij nieuw aanschaffen hoef je je nergens zorgen om te maken. Je betaalt voor twee aansluitingen die je tegelijkertijd kunt gebruiken en dat is ook precies wat je ervoor terug krijgt.
In reviews kun je wel lezen of de kaarten beschikken over twee zogenaamde RAMDACs of maar eentje. Met eentje kun je hooguit twee monitoren aansluiten met hetzelfde beeld, met twee RAMDACs is het mogelijk om twee monitoren onafhankelijk van elkaar aan te sturen.
[ Voor 16% gewijzigd door KneoK op 16-08-2005 14:09 ]
Vroeger was dat inderdaad een issue. Maar grofweg bij alle kaarten sinds de Geforce 4MX is het geen probleem meer.bluesbrother schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 14:00:
Niet allebei tegelijkertijd, vandaar dat ik wat huiverig ben over welke kaart ik moet hebben,
ik dacht dat ik een goede had. Maar deze wil niet doen wat ik wil.
{signature}
Maar niet met een Geforce 3 Ti... Mijn oude Geforce 3 Ti kon makkelijk een tweede monitor aansturen (al weet ik niet meer of dat alleen klonen was of ook uitbreiden van de desktop).Voutloos schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 14:06:
[...]
Vroeger was dat inderdaad een issue. Maar grofweg bij alle kaarten sinds de Geforce 4MX is het geen probleem meer.
De tv-out wilde nog weleens vreemd doen, maar de tweede monitor uitgang ?
[ Voor 9% gewijzigd door KneoK op 16-08-2005 14:11 ]
Ik heb toen diverse drivers geprobeerd. (geen oudere is dus nog een optie.)
Hij zag twee monitoren, en ik kon toen van de een naar de ander switchen maar dan ging de andere uit. Het gaat om de Creative 3D Blaster GeForce 3 Titanium 200. om precies te zijn.
Het ligt dus helemaal aan wat jouw eisen zijn qua snelheid en wat je budget is.
Om lekker Call of Duty te kunnen draaien zou ik iig kijken naar een ATi radeon 9600/Nvidia FX 5700 of hoger.
Veel succes.
Goud is geen geld
Verwijderd
Wat helaas niet kan is bijvoorbeeld msn-en of internetten onder het spelen van een game (op het andere beeldscherm). Je kunt wel internetten en msn-en onder het kijken van een film op het andere beeldscherm.
bluesbrother.[/quote]Datte, plus de VB faq > welke videokaart moet ik kopen, dan snap je waarom deze dicht gaatGuardian Angel schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 14:03:
offtopic:
Vergeet gelijk maar je naam onder je posting te zetten, we weten toch wie je bent.
Zoals eerder gezegd, bepaal je budget kijk in de pricewatch, zoek wat reviews erbij, bepaal je keus en klaar is [a]kees
Dit topic is gesloten.
![]()