Ik heb hier ruim een jaar een Acer Aspire 1711 SMi staan, werk hier fulltime op, het voorbije jaar amper on the road, eigenlijk meer als desktop pc gebruikt, dit door omstandigheden, maar vanaf binnenkort ga ik hem meer on the road gaan gebruiken, en dan ook op school. Wat mij echter tegenvalt is de grote warmte ontwikkeling van dit ding, als ik een game speel worden de temperaturen ongelofelijk, je kan dan amper je hand leggen op het stuk voor het toetsenbord en de achterkant (op de aansluitingen). Een gevolg hiervan is dat de koeler (die op 2 snelheden werkt) na 5 minuten op de 2e snelheid vliegt en daar blijft, wat overdreven luid is nog eens derbij...
Nu vraag ik mij af, zijn hier nog anderen met deze overigens zeer goede laptop? En hebben jullie dan ook dit probleem? Of is dit een gekende eigenschap van acer laptops? ik dacht het niet toch? Op moment van typen (laptop staat nu 4,5 uur aan, enkele windows open staan, beetje surfen en muziekje draaien, meer niet) zijn de temperaturen die ik hier kan terugvinden met de nVidia software en speedfan 51, 58 en 62, wat toch wel heel veel is voor gewoon gebruik?
Is er een manier om dit op te lossen? bv door de performance wat naar beneden te halen (met een optie dat ik dan een override kan doen zodat ik voor sommige toepassingen volledige performance kan benutten), of moet ik hem laten nakijken?
Het is iets dat mij toch wel stoort, valt hier wat aan te doen?
Nu vraag ik mij af, zijn hier nog anderen met deze overigens zeer goede laptop? En hebben jullie dan ook dit probleem? Of is dit een gekende eigenschap van acer laptops? ik dacht het niet toch? Op moment van typen (laptop staat nu 4,5 uur aan, enkele windows open staan, beetje surfen en muziekje draaien, meer niet) zijn de temperaturen die ik hier kan terugvinden met de nVidia software en speedfan 51, 58 en 62, wat toch wel heel veel is voor gewoon gebruik?
Is er een manier om dit op te lossen? bv door de performance wat naar beneden te halen (met een optie dat ik dan een override kan doen zodat ik voor sommige toepassingen volledige performance kan benutten), of moet ik hem laten nakijken?
Het is iets dat mij toch wel stoort, valt hier wat aan te doen?