[USB] Sitecom Bluetooth dongle werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 1.128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-12-2025
Als eerste:
Ik heb de search gebruikt, en vooral talloze topics gevonden over bluetooth dongles die niet werkten onder XP SP2, maar mijn probleem is NIET hetzelfde.

Hiervoor heb ik de dongle (CN-502) al gebruikt, en dat werkte ook. Nu wil ik de boel weer installeren, maar eerst begon microsoft in de weg te zitten met software. Deze kon overigens wel verbinden en pairen, dus ik weet dat de dongle zelf in orde moet zijn.
Echter, als ik gebruikt wil maken van andere profielen (niet ondersteunt door de microsoft driver) dan moet ik de sitecom software installeren. Hierbij gaat het dus mis.

Overal waar ik gegoogled en gezocht heb kwam ik tegen dat ik de driver moest updaten, maar de enige 'bluetooth radio' die ik in de device manager zie staan is de microsoft enumerator. Er staat dus geen ander device waarvan ik de driver kan updaten oid.
Bij het installeren van de sitecom software willen ze dat je de dongle er pas in duwt als er om gevraagd wordt, en dat doe ik dan ook netjes. Hierna kan ik echter op OK blijven drukken, maar hij vindt nog steeds niks...

Ik weet nu echt niet meer waar ik het moet zoeken. Zoals gezegd leveren google en de GoT search alleen maar dingen over het SP2 probleem op...

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-02 15:36
Er is een addendum bij de handleiding voor de CN-502 verschenen; heb je die gelezen? Misschien dat het je verder helpt.

• DocB
zucht, sorry dat ik jullie hiermee moest lastig vallen, maar blijkbaar wil dat ding precies in EEN bepaalde USB poort werken. Ik had al verschillende poorten geprobeerd, maar ging ervan uit dat als 2 poorten achterin niet werkten, dat de andere 2 het dan ook niet zouden doen...

wmb mag deze dicht...

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

DocB schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 14:41:
zucht, sorry dat ik jullie hiermee moest lastig vallen, maar blijkbaar wil dat ding precies in EEN bepaalde USB poort werken. Ik had al verschillende poorten geprobeerd, maar ging ervan uit dat als 2 poorten achterin niet werkten, dat de andere 2 het dan ook niet zouden doen...

wmb mag deze dicht...
Mja, dan nog moet het wel kunnen werken in een andere usb-poort. Op zich wel fijn dat je een oplossing hebt ;)

Sitecom, maar wat voor drivers? Toeval Widcom drivers? Zo ja, dan is er een oplossing. Dat van de MS enumerator is namelijk een bekend probleem :) Of bedoel je dat met 'mijn probleem is anders'?

Dit topic:
Qrtek bluetooth dongle & Nokia DWH-3 headset wil niet

Hier stond de oplossing:
http://www.jonsguides.com/bluetooth

Nee, ja, ik zie het al. Je hebt inderdaad een ander probleem: Je hebt de enumerator en een andere device, maar die ontbreekt bij jou. Wazig...

[ Voor 18% gewijzigd door Motrax op 16-08-2005 14:51 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• DocB
Ok het probleem verschuift een beetje, want het werkt nog niet helemaal naar behoren... Ik zie nou geen enkele bluetooth device of iets dat ermee te maken heeft in m'n device manager. Ik kan wel pairen met m'n headset, maar als ik vervolgens wil connecten met headset profiel gaat het mis...

Maargoed, ik ga eerst zelf ff zoeken hoe ik dit op kan lossen :)

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-02 21:10

SkyStreaker

Move on up!

Dit is een behoorlijk paardemiddel, een gehele totale reset van je BT zooi!

Je zou kunnen proberen in je BIOS (weet wat je doet, anders moet je het NIET doen) Plug n Play OS uit te zetten, alle usb hardware d'r uit trekken en een ander apparaat in die usb (waar je BT nu in zit) te plaatsen en daar te laten zitten. Vervolgens maak jij een volledige back-up van je registers.

1) Start op in veilige modus, maar sluit nog niks aan, alles behalve muis en keyboard (ik bedoel EXTERN, Floppy, soundcard enzo laten zitten ^^)

2) Verwijder in ->configuratiescherm -> software ALLES wat met bluetooth te maken heeft, in alle opties van het software installeer/deinstalleer tooltje.

3) Herstart

4) En nu gaan we heel smerig en zeker niet netjes knoeien, ga met f3 in regedit zoeken naar ALLE bluetooth verwijzingen en delete deze (VOORDAT je dit, moet jij jezelf zeker maken hoe een register back up terug te zetten)

5) Hetzelfde, zoek nu echter op sitecom

6) Verwijder alle bluetooth (zet verborgen bestanden laten zien aan en systeembestanden laten zien aan in mapopties) verwijzingen (files, snelkoppelingen, directories) uit:
x:\documents and settings
x:\program files
x:\windows
(ga ze desnoods back-uppen, als jij je hier zekerder bij voelt)

7) Herstart, alleen muis en keyboard aangesloten - installeer de BLuecom software (ms spul is een beetje te simpel en werkt soms niet helemaal fijn) en installeer de BT-dongle pas als de installatie opmerkt geen Bt-hardware te hebben gevonden.

Dit moet gaan werken, nog niet? Dan moet je mailen met Bluecom of bellen met de winkel van aanschaf.

[ Voor 7% gewijzigd door SkyStreaker op 16-08-2005 15:14 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Pagina: 1