Orange oplichterij

Pagina: 1
Acties:
  • 238 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:24
Ik vroeg me af of meer mensen last hadden van dit probleem met orange:

Het begon toen ik voor 2 weken naar kreta ging, van te voren gecheckt wat ik kwijt zou zijn als ik in het buitenland zou smsen. Meteen ook gecheckt of het checken van mijn saldo in het buitenland geld kost. Op de site van orange staat dat het saldo checken gratis. Op dezelfde pagina word er ook nog gezegd dat het er verschil is tussen mms in het binnen en buitenland.

Dus ik ga er van uit dat het saldo checken geen geld kost. Nu wil het zo zijn dat op de site van orange er ook nog een belwijzer zodat je kan zien wat je kwijt bent in het buitenland. Dus ik kijk wat ik kwijt ben als ik van kreta bel of sms. Echter daar staat niet bij dat je geld moet betalen voor het saldo checken.

Nu raden jullie al.. Het checken van je saldo wordt gezien als "bellen". Nu vind ik dus dat ze mij gebrekkige informatie hebben gegeven over het checken van mijn saldo.

Verder heb ik ook toen ik in het buitenland zat veel problemen gehad met het checken van mijn saldo, bijv dat ze mijn pincode niet accepteren... nu heb ik ongeveer 9/10 keer geen goede aansluiting gehad...

Uiteindelijk kom ik dus terug in nederland en zie dat ik 65 euro moet betalen ( me abbo kost normaal 22,50 per maand en ik had nog 5 euro ofzo over in me vrij deel van me bundel)

Nu wilde ik weten of er meer mensen met dit probleem waren en of er mensen mij advies kunnen geven wat ik hier het beste mee kan doen... Orange bellen is geen optie want dat heb ik al 3X gedaan en ze zeggen steeds dat ze niets voor me kunnen doen en dat het me eigen schuld is... Maar er was toch een wet die zegt dat als een product, dus in dit geval mijn saldocheckgebeuren, niet werkt dat je niet hoeft te betalen?

Ik hoop dat iemand advies kan geven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:32

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Het telefoontje naar Orange, geven zij wel aan dat de saldo-check geld kost in het buitenland? zoja, ik neem aan dat zij dan ook kunnen aangeven dat dit ergens staat vermeld. Het is niet zozeer dat deze dienst niet werkte, eerder of er duidelijk is aangegeven dat saldo-check in het buitenland geld kost.

een vergelijkbare situatie heb ik met T-mobile gehad, na het hele verhaal (met verweer/feiten) aangetekend op papier te hebben gezet met duidelijke antwoordperiode, uiteindelijk de geschillencommissie ingeschakeld. (gesch.commissie geeft 1 maand voor reactie-tijd). Door alles meteen op papier te zetten heb je sterke bewijzen, die telefoontjes erheen zijn veelal niet geldig (of worden danwel sterk verdraaid).
4 maanden later ben ik in het gelijk gesteld en werden de kosten grotendeels vergoed.

Ok, het is vrij drastisch direct naar geschillencommissie te stappen, maar het blijft wel een zeer "krachtige" manier om zulke dingen op te lossen als je er gewoon niet uitkomt met de provider.

note: ik zou het niet direct oplichterij noemen, mocht je de mogelijk nog hebben om je topictitle aan te passen.

[ Voor 15% gewijzigd door SinergyX op 16-08-2005 13:30 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeo
Bedankt voor je reactie, ik denk dat ik dat dan ook maar ga ondernemen, ik vind 40 euro best veel geld, dat is bijna mijn belte goed voor 2 maanden.

Edit: achteraf zeggen ze dat het word gezien als bellen, echter het staat nergens op de site.....

[ Voor 26% gewijzigd door Xeo op 16-08-2005 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

dan kan je inderdaad hun laten bewijzen waar dit in de alg.voorwaarden/contract staat, danwel op de website.. Lees dus in ieder geval de AV door, lijkt mij dat die te downloaden is op hun website.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom heb je zovaak de behoefte gehad om je saldo te checken?
En ja, in sommige landen willen er wel eens probleempjes ontstaan bij het opzetten van een verbinding.
Tot in Kroatië (ik ben met auto naar Turkije gegaan) had ik geen problemen met bellen en gebeld worden, maar in servië bijvoorbeeld, kon ik met de ene netwerk totaal niet bellen en gebeld worden en met de andere wel. Veel kinderziektes zijn de wereld nog niet uit bij gebruikmaking van "ROAMING".

Ik vind dat je niet moet omkijken naar dat beetje geld, want een avondje uitgaan in Kreta zal jou ook wel zoveel hebben gekost en dat heb je niet erg gevonden. Of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeo
buiten het feit dat ik niet uit ben gegaan in kreta, vind ik nog steeds dat 40 euro veel geld is als je maar 4 euri per uur verdient..... Verder belde ik zovaak omdat ik 9/10 keer geen fatsoenlijk aansluiting kreeg. Dat wil zeggen: het menu geeft dat mijn pincode altijd onjuist is... gewoon helemaal geen menu

[ Voor 39% gewijzigd door Xeo op 16-08-2005 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-07 09:02

TwoR

Gekleurde stippen

Tja, zoals hierboven ook al wordt gezegt in het buitenland gebeurd het inderdaad wel vaker dat je problemen hebt bij het maken van verbinding en dat licht niet perse aan orange. Ik heb het met t-mobile, vodafone, orange en telfort meegemaakt dat het niet werkte en tja daarvoor ben je in het buitenland. (Geeft wel vakantie gevoel)

En om nou meteen van oplichting te spreken lijkt me een beetje overdreven.

als ik trouwens op de site van orange dit lees staat er duidelijk dat je alle kosten zelf moet betalen.

[ Voor 18% gewijzigd door TwoR op 16-08-2005 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Laatst online: 11:36

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik kan je alleen zeggen dat ik met DT toendertijd RANZIGE praktijken heb meegemaakt waar je echt van gaat :r ik was helaas niet het enige slachtoffer en dan de manier (terwijl ik echt altijd zeer beleefd en vriendelijk aan de telefoon ben) waarop de medewerkers je te woord staan :? daar gaan gewoon je oren van klapperen.
In die zelfde tijd is DT van naam veranderd (dit heeft ook met de slechte naam van DT te maken) en is toen Orange gaan heten... vanaf die tijd heb ik iedereen altijd het advies gegeven om nooit meer een contract bij die lui af te sluiten, want er kloppen zat dingen niet.

Nu na al die jaren zal wel het een en ander verbeterd zijn... maar als ik aan die ranzige lui terugdenk... bah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Ik geef je weinig kans...

Ik heb even vluchtig de tarieven gelezen op de website en het komt neer op het volgende:
  • De dienst om je saldo te controleren is gratis.
  • De dienst om vanuit het buitenland naar Nederland te bellen kost een bepaald bedrag afhankelijk van het land waarin je je bevindt en de duur van het gesprek
Wanneer je vanuit het buitenland je saldo controleert maak je gebruik van beide diensten, waarbij je dus moet betalen voor het bellen vanaf het buitenland naar de "gratis" dienst.

Voor wat betreft de "slechte" aansluiting in het buitenland waardoor je pincode niet goed werd herkend: Het zou heel goed kunnen dat Orange geen verantwoordelijkheid heeft voor de kwaliteit van het netwerk in het buitenland. Hier zou je misschien over een gedeeltelijke kwijtschelding kunnen verzoeken. Als Orange hierin goedschiks is kun je hier misschien gedeeltelijk gecompenseerd worden maar ik vrees dat je verder weinig hebt om op te staan. Als je je telefoon gebruikt, een nummer intoetst en vervolgens instructies opvolgt om je saldo op te vragen dan zou je moeten kunnen snappen dat dit onder "bellen" valt.

Het zou een ander verhaal zijn als je vóór je vakantie deze vraag aan Orange had gesteld, maar van verkeerde/gebrekkige informatieverschaffing is in mijn ogen hier geen sprake.

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeo
als ik trouwens op de site van orange dit lees staat er duidelijk dat je alle kosten zelf moet betalen.
als je dr vanuti gaat dat beltegoed checken geen geld kost net zoals bijv bij KPN ( ook in het buiteland ) dan zijn het geen kosten en dus hoef je die ook niet te betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

Xeo schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 14:01:
[...]
als je dr vanuti gaat dat beltegoed checken geen geld kost net zoals bijv bij KPN ( ook in het buiteland ) dan zijn het geen kosten en dus hoef je die ook niet te betalen
Maar Orange is KPN niet en hier lijkt het toch duidelijk dat het geld kost. Het is net zoiets als je voicemail luisteren endergelijk kost in NL niks maar in het buitenlad betaal je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-07 16:02

Boss

+1 Overgewaardeerd

Stuur ze gewoon een nette brief, werkt vaak prima.

Ik heb een keer een probleempje gehad met T-Mobile (onder Ben ging internetten vanuit de bundel, bij T-Mobile kreeg ik daar opeens een rekening voor). Brief geschreven dat ik het nu weet en dus niet meer zal doen. Kreeg netjes het in rekening gebrachte geld terug, eenmalig

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salient
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-07 20:37

salient

Want omdat ik herhaal

Mijn vriendin heeft ook een keer iets stoms meegemaakt toen ze in Engeland was.
Ze heeft een telfort abonnement en had al tijden geleden de voicemail uitgeschakeld.
Nu hadden ze iets gewijzigd bij telfort waardoor dus (ongevraagd) de voicemail weer AAN stond. Elke keer als er iemand belde naar haar telefoon en ze nam zelf niet op maar de voicemail nam dus aan (die ongewild weer opeens aan stond dus) kostte dat geld. Bij elkaar kreeg ze achteraf opeens een rekening van meer dan 100 euro voor gemiste/door voicemail beantwoordde oproepen welke zelfs nooit afgeluisterd waren.
Er viel niet over te praten, wel hebben ze de voicemail na een boos telefoontje direct weer uitgeschakeld.

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

ssalient >

Vaag:? mijn voicemail en gemiste oproepen waarbij ik SMS ontvang staan gewoon aan (altijd) en was dit jaar ook weer op vakantie naar Mallorca daar nog wat gebeld en was ook gebeld en mijn rekening was maar 3.50 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 13:48:
Ik vind dat je niet moet omkijken naar dat beetje geld, want een avondje uitgaan in Kreta zal jou ook wel zoveel hebben gekost en dat heb je niet erg gevonden. Of wel?
Hahahahah, dit verdient een nominatie voor de slechtste vergelijking van het jaar 8)7

Uitgaan voor vier tientjes is inderdaad niet duur, DUS is je saldo checken voor vier tientjes ook niet duur?

"Ik ben 1000 euro opgelicht, maar dat maakt niet uit, want ik had ook voor 1000 euro een computer kunnen kopen en dan had die 1000 euro me niet uitgemaakt"

Jaja :P

TS, als er nergens expliciet vermeld staat dat je saldo checken gratis is, dan is het opzich niet onlogisch dat het geld kost. Andere gratis Nederlandse nummers kosten ook gewoon geld vanuit het buitenland :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Saldo informatie (1244) gratis
Is alles wat ik kan vinden.. maar dit nummer, moet je dit bellen of moet je hierheen sms'en?

Bellen lijkt imho zowiezo niet te kunnen in het buitenland en mocht je een variant van +3106001244 gebruiken is het eigelijk logisch dat je moet betalen (je maakt dan gebruik van de roaming.. en dat kost altijd geld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeo
Sinergy schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 14:21:
[...]

Is alles wat ik kan vinden.. maar dit nummer, moet je dit bellen of moet je hierheen sms'en?

Bellen lijkt imho zowiezo niet te kunnen in het buitenland en mocht je een variant van +3106001244 gebruiken is het eigelijk logisch dat je moet betalen (je maakt dan gebruik van de roaming.. en dat kost altijd geld).
Daar moet je dan heen bellen. maar als je niet eens weet wat roaming is/betekent dan kan je ook niet weten dat het geld kost... Verder moet je naar een 06 nummer ofzo bellen in t buiten land maar jah dat is het zelfde als 1244 bellen daarzo... dus ik vind het maar vreemd :S

[ Voor 13% gewijzigd door Xeo op 16-08-2005 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eamelink schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 14:13:
[...]

Hahahahah, dit verdient een nominatie voor de slechtste vergelijking van het jaar 8)7

Uitgaan voor vier tientjes is inderdaad niet duur, DUS is je saldo checken voor vier tientjes ook niet duur?

"Ik ben 1000 euro opgelicht, maar dat maakt niet uit, want ik had ook voor 1000 euro een computer kunnen kopen en dan had die 1000 euro me niet uitgemaakt"

Jaja :P

TS, als er nergens expliciet vermeld staat dat je saldo checken gratis is, dan is het opzich niet onlogisch dat het geld kost. Andere gratis Nederlandse nummers kosten ook gewoon geld vanuit het buitenland :).
Je bent eenmalig een bedrag van 40 euro kwijt. Dat kan je dus optellen bij de kostenpost: "Kosten Vakantie Kreta 2005", in plaats van "telefoonkosten". Je zal zien dat je je er ineens minder druk om gaat maken. Bij mij werkt dat immers wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

1244 is hetzelfde als bellen naar een 06 nummer alleen in NL is dat gratis. In het buitenland valt het gewoon onder bellen naar een 06 nummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 14:30:
[...]

Je bent eenmalig een bedrag van 40 euro kwijt. Dat kan je dus optellen bij de kostenpost: "Kosten Vakantie Kreta 2005", in plaats van "telefoonkosten". Je zal zien dat je je er ineens minder druk om gaat maken. Bij mij werkt dat immers wel.
Voor de een is 40 euro peanuts (in mijn geval ging het om bijna 900 euro belkosten op een vakantie van bijna 1400 euro), echter voor iemand met een relatief laag inkomen (lees vakantiewerk) kan 40 euro een aardig impact zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voorwaarden op hun website:
Orange geeft echter geen garanties en is niet aansprakelijk voor het al dan niet continu en storingsvrij functioneren van de website, de juistheid, volledigheid en actualiteit van de informatie op de website. Daarnaast kan Orange niet garanderen dat de website of een onderdeel daarvan altijd beschikbaar is of dat het verkeer over de site altijd goed kan worden afgewikkeld.
Met andere woorden, je had best vooraf even geïnformeerd door naar hun (waarschijnlijk) gratis klantendienst te bellen.

Verder vraag ik me af of ze hoegenaamd aansprakelijk zijn voor de informatie verschaft door hun klantendienst, want dan zou je het gesprek al moeten gaan opnemen. Vooraf mailtje sturen anders, dan heb je iets "tastbaars".

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2005 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boss schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 14:07:
^^^Dat is ook mijn ervaring bij Orange. Stuur ze een nette brief, dan willen ze meestal wel tot een goede oplossing komen. Telefonisten van de klantenservice kunnen en mogen niets doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boss schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 14:07:
Dat moet je zeker doen, een andere optie is naar een orange shop gaan en daar een vriendelijke medewerker hun klantenservice laten benaderen werkte bij mij altijd prima.

Ik heb nu 3 jaar orange (meerdere nummers, en geswitch van prepaid naar abbo en alles), en ik heb bij ALLE extra acties van de Orange shop (extra beltegoed, gratis maanden, studenten korting), problemen gehad.
Dus ik terug naar de orange shop en het verhaal aan een medewerker van de winkel uitgelegd. Hij heeft zeker 20 minuten met hun klantenservice aan de lijn gebeld, met als resultaat: wacht je volgende rekening af: alles wordt verwerkt. En (enigzins tot mijn eigen verbazing) inderdaad alles was keurig opgelost, naar mijn volle tevredenheid.
De rekening was volkomen onbegrijpelijk, maar het eindbedrag was precies wat ik gedacht had te betalen, dus ik ben weer helemaal tevreden met hun service.

wel vind ik dat ze weinig informatie geven.(onder andere ook over hun eigen acties van de orange winkel) , maar ook aan de telefoon. Als je namelijk in het buitenland naar de Orange klantenservice belt, dan zegt de stem dat dat 10 cent per minuut kost, maar daar komen dus nog WEL roaming tarieven bij! dus dat is veel meer. (waarom zeggen ze niet hetzelfde als bij 0900 nummers "dit gesprek kost .. + kosten mobiele telefoon", maar dan dus " 10 cent + het roaming tarief"

maar Orange klantenservice vind ik persoonlijk dus eigenlijk erg Ok, ze zijn altijd vriendelijk en lossen problemen goed op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 16:55:
[...]

Dat moet je zeker doen, een andere optie is naar een orange shop gaan en daar een vriendelijke medewerker hun klantenservice laten benaderen werkte bij mij altijd prima.

Ik heb nu 3 jaar orange (meerdere nummers, en geswitch van prepaid naar abbo en alles), en ik heb bij ALLE extra acties van de Orange shop (extra beltegoed, gratis maanden, studenten korting), problemen gehad.
Dus ik terug naar de orange shop en het verhaal aan een medewerker van de winkel uitgelegd. Hij heeft zeker 20 minuten met hun klantenservice aan de lijn gebeld, met als resultaat: wacht je volgende rekening af: alles wordt verwerkt. En (enigzins tot mijn eigen verbazing) inderdaad alles was keurig opgelost, naar mijn volle tevredenheid.
De rekening was volkomen onbegrijpelijk, maar het eindbedrag was precies wat ik gedacht had te betalen, dus ik ben weer helemaal tevreden met hun service.

wel vind ik dat ze weinig informatie geven.(onder andere ook over hun eigen acties van de orange winkel) , maar ook aan de telefoon. Als je namelijk in het buitenland naar de Orange klantenservice belt, dan zegt de stem dat dat 10 cent per minuut kost, maar daar komen dus nog WEL roaming tarieven bij! dus dat is veel meer. (waarom zeggen ze niet hetzelfde als bij 0900 nummers "dit gesprek kost .. + kosten mobiele telefoon", maar dan dus " 10 cent + het roaming tarief"

maar Orange klantenservice vind ik persoonlijk dus eigenlijk erg Ok, ze zijn altijd vriendelijk en lossen problemen goed op.
en de volgende keer goed lezen voordat je iets gaat doen
Pagina: 1