Probleem SpeedTouch 610 + Windows Server 2003

Pagina: 1
Acties:

• salient
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-04 21:14

salient

Want omdat ik herhaal

Topicstarter
Ik heb een vreemd probleem met waarschijnlijk een simpele oplossing, alleen ik zit me blind te staren naar wat het nou zou kunnen zijn.

Situatie: Server 2003 met Exchange + Zyxel ADSL router (op aparte netwerkpoort uiteraard).
Niks bijzonders aan de router ingesteld, gewoon zoals je een home-netwerk ook zou instellen, ADSL verbinding ingesteld en klaar. Werkt als een speer.

Situatie2: Server 2003 met Exchange + SpeedTouch 610 router. Zelfde situatie verder als boven, ook gewoon via de wizard van het modem de ADSL verbinding ingesteld. Maar nu komt het vreemde, hij wil geen mail meer versturen, wel ophalen. Sluit ik zonder verder dingen te wijzigen de zyxel weer aan, werkt het allemaal weer normaal.
Pingen naar de smtp server kan gewoon, internetten verder werkt ook goed, maar om 1 of andere reden komen de mailtjes terug onverstuurd met de melding undeliverable.

Wat kan dit wezen?

--

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-04 13:24

BFS

Rude awakening

Pingen naar de SMTP server? Je gebruikt dus een smarthost? Kun je telnetten naar die smarthost? Mocht je nou geen smarthost gebruiken, kun je dan telnetten naar een willekeurige mailserver (op poort 25)?

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• salient

salient

Want omdat ik herhaal

Topicstarter
het gaat om de smtp server van xs4all in dit geval. dus "ping smtp.xs4all.nl" geeft een normale reactie, hetgeen mijns insziens aan lijkt te geven dat er verder geen verbindingsproblemen zijn. Telnetten o.i.d. gaat niet, dat is daar uiteraard geblokkeerd.

--

Verwijderd

ssalient schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 13:26:
het gaat om de smtp server van xs4all in dit geval. dus "ping smtp.xs4all.nl" geeft een normale reactie, hetgeen mijns insziens aan lijkt te geven dat er verder geen verbindingsproblemen zijn. Telnetten o.i.d. gaat niet, dat is daar uiteraard geblokkeerd.
Als je niet kunt telnetten naar port 25 icm die speedtouch en wel met de zyxel dan wordt uitgaand verkeer poortje 25 geblokkeerd in de speedtouch.

Verwijderd

ssalient schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 13:26:
Oh ja?

I:\>telnet smtp.xs4all.nl 25

220 smtp-vbr1.xs4all.nl ESMTP Sendmail 8.13.3/8.13.3; Tue, 16 Aug 2005 13:48:40
+0200 (CEST)
HELO **********.nl
250 smtp-vbr1.xs4all.nl Hello **********.sdsl.xs4all.nl [**.**.**.**], pleas
ed to meet you
QUIT
221 2.0.0 smtp-vbr1.xs4all.nl closing connection

De verbinding met de host is verbroken.

Dat werkt prima hoor, is niet dicht.

• salient

salient

Want omdat ik herhaal

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 13:50:
[...]

Dat werkt prima hoor, is niet dicht.
hmm... je hebt gelijk 8)7 Ik zal dat straks nog eens proberen dan via die speedtouch of dat werkt.
Ik word er onderhand jouw nick van :D

--

Verwijderd

dat werkt dus niet, want telnet naar poort 25 doet in wezen hetzelfde als je mailserver naar die poort: verbinden, commando's afvuren, en verbreken. Als dit zou werken werkte je mailserver ook.
Ik weet niet hoe je aan die spedtouch komt, maar als die bij een ander DSL abbo vandana komt, van bijvoorbeeld een KPN DSL provider die poort 25 dichtzet, dan kan het wel eens zijn dat die poort 25 hard in de default configuratie dicht zit.

• salient

salient

Want omdat ik herhaal

Topicstarter
Router is los gekocht (die speedtouch 610) dus niet afkomstig van een of ander abonnement.
Het lijkt om een of andere reden toch op een DNS probleem, ga er morgen wel weer mee verder :)

--

Verwijderd

ssalient schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 20:04:
Router is los gekocht (die speedtouch 610) dus niet afkomstig van een of ander abonnement.
Het lijkt om een of andere reden toch op een DNS probleem, ga er morgen wel weer mee verder :)
uuhhhh

Als je kunt pingen op hostname dan lukt de nameresolutie! Dan is het dus zeker geen dns probleem.

Kijk zoals eerder aangegeven is naar firewall instellingen in je speedtouch!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1