Ik heb dus laatst Ubuntu geinstalleerd, en dan probeerde ik iets van source te installeren, maar dit lukte niet omdat ik dus geen C compiler had.
Nu heb ik GCC gedownload en wanneer ik het probeerde te installeren, kon dit niet omdat er dus geen C compiler was
Ik heb al op de search gezocht, maar ik ben een echte linux noob en vond de antwoorden voor mij iets onduidelijk.
Op google heb ik ook gezocht, en daar had ik dus gevonden dat ik GCC moest installeren, maar nu weet ik niet echt wat te doen, ik heb op google ook voor dit probleem gezocht, maar de antwoorden zijn voor mij ook iets te onduidelijk.
Sorry als ik een beetje te weinig moeite heb gedaan.
Nu heb ik GCC gedownload en wanneer ik het probeerde te installeren, kon dit niet omdat er dus geen C compiler was
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| adrian@adriancomp:~/misc/gcc-4.0.0.tar.bz2_FILES/gcc-4.0.0$ ./configure loading cache ./config.cache checking host system type... i686-pc-linux-gnu checking target system type... i686-pc-linux-gnu checking build system type... i686-pc-linux-gnu checking for a BSD compatible install... /usr/bin/install -c checking whether ln works... yes checking whether ln -s works... yes checking for gcc... no checking for cc... no configure: error: no acceptable cc found in $PATH adrian@adriancomp:~/misc/gcc-4.0.0.tar.bz2_FILES/gcc-4.0.0$ |
Ik heb al op de search gezocht, maar ik ben een echte linux noob en vond de antwoorden voor mij iets onduidelijk.
Op google heb ik ook gezocht, en daar had ik dus gevonden dat ik GCC moest installeren, maar nu weet ik niet echt wat te doen, ik heb op google ook voor dit probleem gezocht, maar de antwoorden zijn voor mij ook iets te onduidelijk.
Sorry als ik een beetje te weinig moeite heb gedaan.