NEC3520 heet anders na flashen en wil geen andere firmware

Pagina: 1
Acties:

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-03 13:38
Beste mede tweakers,
Ik heb mijn nec 3520 geflasht met een andere firmware maar nu heet de drive ineens: "memorex DVD+/-DLRWN16 D2"
Dat is in eerste instantie het probleem niet meer de drive doet nu wel raar en ik wil nu wel eens een andere firmware proberen omdat ik er nu niet veel aan heb.

Nu is het probleem dus dat de naam van de device is verandert en geen nec 3520 meer is; nu willen de flash programma's 'm niet meer flashen omdat die alleen voor nec branders zijn en niet voor mijn "memorex DVD+/-DLRWN16 D2"....

Weet iemand een flash tool die werkt icm met een nec drive maar niet de ingebouwde beveiliging heeft die kijkt of de device wel ondersteunt word door het programma. Want ik krijg elke keer de melding dat mijn drive niet ondersteunt word terwijl het wel gewoon een nec3520 is.

Tijdens het flashen van die firmware is trouwens wel alles goed gegaan dus het is echt alleen de device naam die er voor zorgt dat ik er geen andere firmware meer in krijg.

Ik heb al NECWinFlash.exe voor in windows geprobeert en necflash.exe in dos maar allebei ondersteunde ze die rare "memorex DVD+/-DLRWN16 D2" niet. :'(

Edit: Ik ben op internet aan het rondkijken maar meer tools die de nec3520 ondersteunen heb ik niet gevonden en ook geen oplossing voor mijn probleem

[ Voor 9% gewijzigd door Lennart_1337 op 16-08-2005 12:55 ]

Verwijderd

Kan je met dit programmaatje geef parameter in de aard van /f ofzo gebruiken dewelke dan staat voor force waarmee de drive toch geforceerd geflashed wordt? Had hetzelfde voor met men Pioneer DVR-108 maar dit kan zeker opgelost worden hoor, gewoon een kwestie van het juiste progje te vinden en de juiste firmware.

Verwijderd

Heb je het programmaatje binflash al uitgeprobeert met de firmware van Liggy&Dee.

Verwijderd

Was vergeten de link erbij te vermelden:

http://binflash.cdfreaks.com/

Hier vind je gelijk ook de site van Liggy&Dee of je kunt natuurlijk ook de originele firmware terugzetten.

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-03 13:38
Ik heb het nu geprobeert met de flash programma's die op die site staat en die geven de fout: "canot conect to scsi device"

Terwijl ik helemaal niks van scsi in mijn pc heb :o
Ik ga nu de brander proberen te flashen in een andere computer mischien dat dat betere resultaten geeft. Ik kwam er vandaag ook achter dat ik een nec 3500a heb ipv 3520 dus vandaar dat de hij het niet helemaal lekker met deze firmware doet.

Weet iemand nog een andere flash programma met een -force command om 'm te dwingen om te flashen ookal kent hij de drive niet? :?

• GrrRon
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
Heb je dan wel de dos-flasher (http://tdb.rpc1.org/) gebruikt voor de NEC-3500a?

Zoek maar eens hier, http://club.cdfreaks.com/forumdisplay.php?f=86, er is vast wel
iemand met hetzelfde probleem geweest.

"Soylent Green is people!"

Pagina: 1