Toon posts:

[XP] Boot hij of loopt hij vast? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijdje geleden ook ongeveer hetzelfde topic gestart, waarnaar deze is gesloten. Voor de verandering zal ik wat meer info geven.
Ik heb dus WinXPpro met SP2 geinstalleerd, laatste driver voor nforce 4 en videokaart. Nou is het probleem dat het een grote vraag is of windows boot of niet. het kan soms tot "50 balkjes" duren, totdat mijn windows laad, en als het lang bezig is met windows laden, looptie ook soms nog weleens vast. Ik heb stuk of 3 formats gedaan, op verschillende volgorde drivers geinstalleerd, maakte natuurlijk niets uit, maar was het proberen waard. Ik heb ook BIOS geflashd naar v1011
maar maakt allemaal geen verschil. Ook heb ik hier wat zitten lezen op GoT maar ik kon niets vinden wat op mijn probleem leek. Ok, hier even mijn specs:

Asus a8n-sli deluxe
AMD 64 3500+
2048 DDR400 Dan Elec
ATI x700

Als iemand me kan helpen, hartstikke bedankt, want ik ben echt radeloos :S:S

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:02
Als hij crashed, staat er dan wat in je eventlog? Krijg je een BSOD (evt automatisch opnieuw opstarten uitzetten)?
Volgens mij was er een proggie waarmee je kon kijken hoe lang bepaalde onderdelen duren tijdens het booten (bootvis ofzo).

[ Voor 11% gewijzigd door sig69 op 16-08-2005 12:52 ]

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Topicstarter
LOL, ik n00b, waar vind ik dat Event log :)
maar tis toch raar :S zal dat dan aan mijn hardware liggen ??? ik had namelijk gelezen in ander topic, dat windows drivers en hardware checkt ofzo, maar ik heb stuk of wat keer ram, gfx kaart etc etc erop nieuw ingedaan... :S

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:49
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 12:55:
maar tis toch raar :S zal dat dan aan mijn hardware liggen ??? ik had namelijk gelezen in ander topic, dat windows drivers en hardware checkt ofzo, maar ik heb stuk of wat keer ram, gfx kaart etc etc erop nieuw ingedaan... :S
Eventlog vind je door met je rechtermuisknop op deze computer te klikken. Beheren, en dan eventlogs. Daar staan er een aantal. Hij staat waarschijnlijk in systeem of toepassing

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:45
Als je de drivers nog niet hebt geïnstalleerd, geeft ie dan ook dat probleem? Zo niet, dan is het je IDE-driver (in het geval je die van Nvidia hebt geïnstalleerd). Deze verwijderen en de standaard Windows-driver gebruiken moet het verhelpen.

• sig69
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 12:55:
Start, uitvoeren, eventvwr en dan kijken of je ergens fouten vindt van rond de tijd dat hij crashte.
Als er hardware kapot is, kan je het er zo vaak instoppen en er weer uithalen als je wil maar het blijft kapot..

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik heb dus in die event log wat gevonden . maar nou weet ik niet of dat het is,
hij geef een:

type: source event
Warning / Disk / 51
error / w32time/ 34
error/ dcom / 10005

Dat is alles wat ik in de gehele event log als error kan vinden... ohja die warning komt zo een ... 10 keer voor.

Verwijderd

Topicstarter
Als er hardware kapot is, kan je het er zo vaak instoppen en er weer uithalen als je wil maar het blijft kapot..[/quote]
Ik bedoelde, dat eruit en erin soms wel helpt, je weet maar nooit toch ?

• sig69
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 13:11:
ok, ik heb dus in die event log wat gevonden . maar nou weet ik niet of dat het is,
hij geef een:

type: source event
Warning / Disk / 51
error / w32time/ 34
error/ dcom / 10005

Dat is alles wat ik in de gehele event log als error kan vinden... ohja die warning komt zo een ... 10 keer voor.
Staat er geen link bij naar meer informatie?

Edit:
Met een beetje handig googlen kom je een heel eind.

Roomba E5 te koop

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 12:49:Ik heb een tijdje geleden ook ongeveer hetzelfde topic gestart, waarnaar deze is gesloten. Voor de verandering zal ik wat meer info geven.
offtopic:
Maar nog steeds heb je niet Windows Operating Systems - Policy gelezen of het patroon in (de topictitels van) de andere topics in WOS gezien :o
Kleine titeledit. Lees trouwens ook de andere sticky topics (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/Sticky_off.gif) in WOS: essentiele informatie en het beantwoord al vragen zoals wat een event viewer is(dat staat trouwens ook uitgelegd in andere topics, Google en F1: zaken die je echt wilt doornemen als je van jezelf zegt dat je n00b bent ;) )

Anyhow: controleer je hardware even aan de hand van de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/Sticky_off.gif Technische PMG FAQ - hangen en opstartproblemen

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-02 22:49

Verwijderd

Topicstarter
dus als ik het goed begrijp zou het kunnen zijn dat een storage device niet goed is ofzo ????
wat zou ik hieraan kunnen doen ??? firmware updaten ?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2005 15:54 ]

Verwijderd

als Storage device (hdd oid) niet goed is... nieuwe kopen, tenzij je nano-technology kennis zo geweldig is, maar dan nog betwijfel ik het ;).

gooi er is een chkdsk oid overheen.

Weet je zelf om welk device het gaat?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 15:52:
dus als ik het goed begrijp zou het kunnen zijn dat een storage device niet goed is ofzo ????
wat zou ik hieraan kunnen doen ??? firmware updaten ?
Zoals F_J_K hierboven al aangeeft is het de bedoeling dat je zelf op onderzoek uit gaat om de oplossingen te vinden. Gooi even een paar keywords in een zoekmachine als die van GoT of Google, en je zult al snel veel gerelateerde links vinden, waar je wellicht oplossingen en antwoorden uit zou kunnen halen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
ik DENK mijn DVD-RAM ding..... ik heb het eruit gehaald en mijn NEc 3540a erin geduwd en nu heeft ie een stuk of 4 keer al zonder any troubles geladen ... :S en snel ook ... 3 of 4 van die bootvis dingen noem je dat hm ?

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 16:43:
[...]

Zoals F_J_K hierboven al aangeeft is het de bedoeling dat je zelf op onderzoek uit gaat om de oplossingen te vinden. Gooi even een paar keywords in een zoekmachine als die van GoT of Google, en je zult al snel veel gerelateerde links vinden, waar je wellicht oplossingen en antwoorden uit zou kunnen halen :)
heb ik gedaan, maar niets gevonden :D daarom kwam ik hier uit ... ik ben niet handig met zoektermen :)
Pagina: 1