Kan niet booten, na CTRL-ALT-DEL wél

Pagina: 1
Acties:

• davinci
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03 14:09

davinci

Super-Grover to the rescue

Topicstarter
Als ik mijn pc vanuit 'uit' weer aanzet, krijg ik altijd de No Operating System Found error. Als ik dan op CTRL-ALT-DEL druk, restart hij en boot hij wel gewoon door. Bij 'opnieuw opstarten' vanuit XP doet dit probleem zich niet voor. Alleen wanneer ik de pc uit heb geschakeld. Wie heeft een idee?
Betreft een ATA 160 gb Western Digital die als master in zijn eentje op IDE0 zit. Op IDE1 zit alleen een dvdwriter (ook als master)

[ Voor 10% gewijzigd door davinci op 16-08-2005 12:24 ]

<removed>

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Specs? Slechte voeding? Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doorgenomen? (voeding » problemen bij koude start) :)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Wellicht kun je je bios was langzamer laten booten?
-Extra HD dectectie aanzetten?
-extra memory checks?
-.....

enne sigs zijn voor mietjes, maar et is wel hand om dan je specs te geven in de topic start.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:40
Je probleem komt hoogst waarschijnlijk door het niet herkend worden van je harddisk, bij een coldboot. Misschien heeft de harddisk niet genoeg tijd of stroom om op te spinnen of kan je BIOS om een andere reden de harddisk niet direct goed benaderen. Graaf daar eens op door.

^ Wat hij zegt.