Toon posts:

Spdif 5.1ingang onderstuenende geluidskaarten ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo mensen ik heb een 5.1 set met coaxile verbinding of eventuel optical
nu had ik een 5.1 kaart gekocht alles aangesloten maar nu bleek de SPDIF op die kaart geen 5.1 signaal te kunnen verwerken maar alleen 2.1.
nu ben ik bij verschillende winkels geweest en als ik vroeg "ondersteund deze kaart een SPDIF ingang die 5.1 aankan" kijken ze me aan of ik van mars kom.
nu lijkt het mij dat er meer mensen dit probleem hebben gehad en mijn vraag is wat voor een geluidskaart kan ik het best kopen en dan rond de 50 euro als dat mogelijk is

alvast bedankt ;) (Y)

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:31
Alleen de X-Audio Mystique ondersteunt Dolby Encoding, andere kaarten sturen alleen een PCM stereo signaal uit, tenzij je een DVD/DivX met AC3 afspeelt

• Iet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2025

Iet

Tja en een nForce2 moederbord met SoundStorm, toch? Of gaat dat niet via SPDIF?

I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:55

KneoK

Not in a million lightyears

Fart schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 12:22:
Tja en een nForce2 moederbord met SoundStorm, toch? Of gaat dat niet via SPDIF?
Ja, maar dan moet je maar net geluk hebben dat de topicstarter een AMD setje heeft en bereid is minimaal 70~80 Euro uit te geven voor een (meestal deluxe versie van een) moederbord met Soundstorm en alle "problemen" die daarbij weer komen kijken.

Maar het is mogelijk.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-02 16:32

mvds

Totally awesome!

Mensen, hij heeft het over een SPDIF ingang

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:55

KneoK

Not in a million lightyears

obsidian schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 17:38:
Mensen, hij heeft het over een SPDIF ingang
Ja, maar als ik het begrijp wil hij een 5.1 signaal via de S/PDIF naar zijn pc gooien (waarom anders de S/PDIF-in en 5.1 wens in zijn topicstart ?) en dan heb je volgens mij nog steeds een geluidskaart nodig die realtime Dolby Digital kan encoden. Die genoemde X-Audio Mystique moet het kunnen en een nForce moederbord met Soundstorm (MCP-T chip dus, niet de MCP. Eventueel S/PDIF-in via een frontdrive of makkelijk zelf te fixen kabeltje) kan dat ook.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-02 16:32

mvds

Totally awesome!

Als je een 5.1 signaal via de SPDIF binnenkrijgt, dan is het vaak (bijna altijd afaik) al een dolby digitaal signaal.

[ Voor 10% gewijzigd door mvds op 19-08-2005 18:09 ]

Pagina: 1