Inloggen op Remote Desktop lukt niet via Speedtouch Home

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

• burgwal
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-10-2014
Ik probeer in te loggen op mijn computer thuis buitenaf, maar dat lukt niet (remote desktop, FTP server). Ik heb een speedtouch Home modem van Alcatel. Ik weet niet welk type. Niet een van de nieuwere.
Ik heb een planet internet verbinding (adsl)
Mijn computer haalt zijn ip automatisch op.
het ip adres van het modem weet ik (213.x.x.x). Poorten forewarden kan ik niet in het menu van het modem terug vinden. Ik kom wel in het menu van het modem (via 10.0.0.138).

Welke instellingen moet ik veranderen zodat ik toegang kan krijgen?

Het menu ziet er als volgt uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.petri.co.il/images/alcatel_bridge_small.jpg (klik voor vergroting)

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Je moet poort 3389 forwarden naar de computer die je van buitenaf wil besturen.

• burgwal
Ja, maar hoe?

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:29

Nohead

PSN ID: Nohead

Jups je moet dat even doorvoeren in je NAT.
Je kan dit instellen door te telnetten naar je modem/router.
Ik heb de zelfde oude speedtouch modem en geupgrade/gehacked met router functies.

in je dosbox (Uitvoeren > CMD)
telnet 10.0.0.138
user: expert
NAT > CREATE > TCP > en de poorten en ip's opgeven

zo doe ik het en dat werkt wel

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-05 16:48

Barrycade

Through the...

Waarom niet gewoon in "routing" de poorten forwarden?
Ik was in het verleden ook via telnet opdrachten aan het pielen in mijn 510 omdat "experts" (no offence btw) dit mij aanraden, terwijl het gewoon in het menu kon worden geregeld. :X

• Nohead

Nohead

omdat ik het daar niet fijn vind werken.
ziet er niet overzichtelijk uit.

leukste is ik heb zelf een aantal forwards in me router staan. en als ik in de router kijk via 10.0.0.138 dan staan die forwards er niet tussen.

dus vandaar via telnet

• burgwal
Ik ga het proberen.
Zou je eens stap voor stap willen vertellen hoe dat te doen als je eenmaal via telnet met het modem verbinding hebt?
Mijn modem: 213.X.X.X
Mijn computer: 10.0.0.50
Poort 3389
Alvast dank.

• Nohead

Nohead

burgwal schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 15:17:
Ik ga het proberen.
Zou je eens stap voor stap willen vertellen hoe dat te doen als je eenmaal via telnet met het modem verbinding hebt?
Mijn modem: 213.X.X.X
Mijn computer: 10.0.0.50
Poort 3389
Alvast dank.
je modem extern IP is 213.x.x.x maar intern is zijn gateway nummer 10.0.0.138

dus hier gaan we:

START > Uitvoeren > CMD > telnet 10.0.0138 > User = expert > NAT > Create > Protocol = TCP > Intern adres = 10.0.0.150 > Intern poort = 3389 > Extern adres = 213.x.x.x > Extern poort = 3389 > ENTER :D en klaar. Als laatste toets je SAVE of SAVEALL (dacht 1e)
Daarna toets je LIST in om te controleren of de forward er goed instaat.
Exit Telnet door ( CRTL + C , en daarna EXIT)

dat was em succes

• burgwal
Het lukt me niet om via telnet op mijn modem te komen. Als ik telnet 10.0.0.138 intyp, vraagt hij gelijk om een user. Daar vul ik expert in. Dan vraagt hij om een password. Of ik nou wat invul of niks doe, na 5 seconde zegt hij: Invalid password, closing connection. En nu?

• burgwal
Onder het menu routing wil ik het ook wel proberen. Wat vul ik daar in?
Zo kan ik invullen:

IP address table:
eth0 of in mijn geval mxream
address ?
netmask ?

en IP route table
Destination ?
Source ?
Gateway ?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:37

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Waarom niet gewoon in "routing" de poorten forwarden?
Ik was in het verleden ook via telnet opdrachten aan het pielen in mijn 510 omdat "experts" (no offence btw) dit mij aanraden, terwijl het gewoon in het menu kon worden geregeld. :X
Dit ziet er uit als de eerste generatie SpeedTouch Home modems en daar kan je met de webinterface geen poorten forwarden. Dat moet via de Telnet interface. Daarbij is het bovendien noodzakelijk dat het modem 'getweakt' is naar de Pro versie. Routing is heel ergens anders voor, ook in de 510.

@TS, bij de eerste prompt die om een User vraagt tik je niets in, gewoon enter. 'EXPERT' is een commando, geen login.

• Nohead

Nohead

Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 20:09:
[...]
Dit ziet er uit als de eerste generatie SpeedTouch Home modems en daar kan je met de webinterface geen poorten forwarden. Dat moet via de Telnet interface. Daarbij is het bovendien noodzakelijk dat het modem 'getweakt' is naar de Pro versie. Routing is heel ergens anders voor, ook in de 510.

@TS, bij de eerste prompt die om een User vraagt tik je niets in, gewoon enter. 'EXPERT' is een commando, geen login.
Inderdaad expert is niet perse noodzakelijk. Wel moet ik er bij vertellen dat mijn modem getweaked is naar een PRO. Ik heb nog de 1e generatie modems.

• burgwal
Klopt het dat indien hij nog niet getweaked is, de telnet toegang niet mogelijk is? Dat als er bij het password niks ingevuld is, de verbinding na 5 seconde verbroken wordt met de melding: invalid password, closing connection?
Ik vond een handleiding voor het tweaken op
http://www.bruring.com/nu...iewarticle&artid=1&page=1
Kan ik die gebruiken?

• burgwal
Het is gelukt. Eerst mijn modem ge-upgrade van home naar pro via DEZE WEBSITE (goed stap voor stap volgen!)
Toen via telnet (eerst password vekrijgen via DEZE LINK) En tenslotte de poort open gezet (handleiding op DEZE WEBSITE) en voila, het werkt. Hartelijk dank iedereen.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Volgende keer toch echt iets beter zoeken, dit is redelijk oude bekende koek allemaal, wat je zo met de search kunt vinden :*

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.