Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
http://lists.freedesktop....xorg/2004-May/000773.html
Misschien dat die patch werkt voor je.
Als je die draad bekijkt zie je dat ook niet de eerste bent en het probleem inderdaad in die mga driver zit. Je kunt als die patch niet werkt een andere driver proberen misschien?
[ Voor 31% gewijzigd door Cyphax op 16-08-2005 11:31 ]
Saved by the buoyancy of citrus
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Xorg is een fork van XFree, wellicht werkt die patch gewoon. 't gaat toch om die driver en die is waarschijnlijk voor XOrg dezelfde als die bij XFree. Ik zou de patch gewoon eens uitproberen.deepbass909 schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 12:58:
Dank je voor het linkje. Het lijkt er iid op dat het een bekende fout is, echter is er alleen een oplossing voor de Xfree driver en niet voor Xorg. Ik kan ook niet echt een oplossing vinden (hooguit bij RedHat een stukje over wat er fout gaat met de driver zelf).
Ik kan alleen een rpm vinden, en die zeurt om allerlei dependancies (waarom ben ik ook alweer overgestapt op gentoo???).
Ik zou een andere videokaart kunnen pakken, maar de enige geschikte die ik heb liggen is een antieke Matrox Millenium (zelfde leefdtijd als de Mystique die er nu in zit) en die schijnt van dezelfde bug last te hebben.
* De code van de driver
* De precieze regel en wat er niet goed aan is
Kan je niet gewoon die driver aanpassen en opnieuw compilen?
Anders bijvoorbeeld die VESA driver gebruiken..
[ Voor 15% gewijzigd door Cyphax op 19-08-2005 16:07 ]
Dat staat ook in een post iets naar boven.
De vesa driver kan ik nog wel proberen.