Toon posts:

[2003] Windows server missing inetpub dir *

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Door verwijdering van de Inetpub directory wil momenteel een van onze win2003 servers niet meer opstarten.

Na lang te doen over opstarten krijg ik een winserver error

Repairen in recovery console is niet mogelijk omdat het onderdeel verwijdert is.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen.

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:53
Backup terugzetten?

Wat voor errors krijg je precies? Een winservererror is een beetje lastig om mee te helpen?

[ Voor 74% gewijzigd door Archie_T op 16-08-2005 11:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is uiteraard volgende stap maar aangezien deze van vorige week is (Is op een onbelangrijke vestiging met 1 simpele tapedrive) probeer ik het liever anders op te lossen.

Iemand enig idee???

• Archie_T
Misschien iets met recovery tools? Staat volgens mij hier in de FAQ. Je kan nou eenmaal geen data terug "toveren" Herstellen van die fout kunnen we dus mee helpen als je wat duidelijker de fout doorgeeft.

Verwijderd

Topicstarter
Het is trouwens een winserver error met een 00000x110000001x00 enz code erachter (deze doet er niet echt toe volgensmij en ik ga er dadelijk pas heen dus heb niet de exacte code)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
inetpub dir wordt geloof ik alleen gebruikt door IIS. Kun je die service niet stoppen?

Wat stond er trouwens in die dir, waren dat dingen die nodig waren voor het functioneren van die server of had IIS verder geen nut op die bak (En draaiden er ook geen apps die dit nodig hadden voor hun eigen functioneren)

Verwijderd

Topicstarter
Het sterke is dat er geen IIS op deze bak draait dus waarschijnlijk toch een andere service
Alleen kan ik deze natuurlijk niet stoppen zonder dat windows opstart?

Draaiden ook verder geen apps op die dit nodig hadden en de in dir stond niks bijzonders.

• Archie_T
Ow ik denk dat ik je begin te begrijpen.. Je hebt een blue screen? Safe mode.. idd IIS disablen opnieuw opstarten, backup terugzetten (of data recovery) van je inetpub dir en gaan.
En nu lees ik jouw comment pas..
Safe mode werkt wel?
Welke apps draaien er wel op?

[ Voor 21% gewijzigd door Archie_T op 16-08-2005 11:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Apps: exchange, AD, NAV10

Safe Mode wil ook niet werken :/

• Archie_T
ok, je kan niet zien in welke DLL, EXE of whatever je een fout hebt? Meestal kan je dat zien in je blue screen. Ook lijkt het mij dat de SMTP connector van exchange 2000 en 2003 toch wel een beetje IIS (SMTP,NNTP) nodig heeft. Dat kan dus verklaren waarom het fout gaat. Probeer eens met een ERD commander oid exchange te disablen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inderdaad kan je de ERD commander of offline het register aanpassen en services uitschakelen. Maar maak eerst even een nieuwe volledige backup (en/of image) voor je gaat "spelen" zonder zeker te weten wat je doet.

De precieze STOP code kan trouwens wel behoorlijk relevant zijn dus check die (en lees de hotwo hier en technet om te zien wat het betekent) :)

offtopic:
Titeledit, zie het Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/Sticky_off.gif WOS Policy voor waarom :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

iisadmin service op disabled zetten, edit: exchange dus ook :)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2005 12:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor alle nuttige tips :)

Recovery console heeft toch geholpen toen ik terplaatse was
opgelost dus!
Pagina: 1