Toon posts:

maxtor disk in compaq

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
maxtor schijf 1.6 gb heeft in compaq deskpro 2000 syteem gezeten.

Wil graag overgezet worden in ander systeem:
op AOPEN 5VGM M201 met intel P200 Processor.
Kan de schijf formatteren kan er wat naar toe zetten maar als je dan setup wilt draaien krijg je cab?? CRC error kan bestand niet lezen wat kan ik aan dit probleem doen.

- zit label op replace with compaq spare 1620 Mb ide HD.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Mmmmmmm, je kunt effe bij Maxtor checken of dit een normale productie Hd is.
Maar het lijkt me vreemd dat deze schijf alleen in een Compaq werkt.
Zet de Bios van de Compaq op Default en formateer de Hd notmaal en niet met een Format c:/q optie.

And The Only One

Verwijderd

Ik hoor het anders wel vaker dat schijven alleen in de daarvoor bedoelde compaq werken.

• Contagion
  • Laatst online: 00:07
Wat ieg wel klote is is dat als ie kapot gaat je niet bij Maxtor terecht kunt.

Dat had ik tenminste met een Quantum, kapot, voer je serial in zegt ie zoiets van 'sorry deze schijf is als OEM verkocht ofzo, ga maar naar de computer-maker voor een andere' :(

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er verder nog mensen die een oplossing voor dit probleem hebben?

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

enige wat ik kan bedenken is dat deskpro 2000 niet met master/slave werkt maar met cable select. heb je d'r aan gedacht om de jumper op master of slave in te stellen?

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 16:41

CmdrKeen

Krentenboltosti

Check www.maxtor.com. Daar kan je een tooltje downen dat een check uitvoert op je HDD. Er komt dan een errornummer (of niet, als er nix mis mee is) uit. Als je er garantie op hebt, moet je dit nr. meesturen. Je kan op de site ook uitzoeken wat het nr. betekent.

Je kan ook Maxdiag downen, een speciale tool voor Maxtor-schijven. Kijk ook op de Compaq-site voor Compaq-tools.

Maxtor en Compaq hebben beide zeer complete sites met erg duidelijke info.

In principe moet je eender welke HDD kunnen gebruiken in eender welke PC.

CRC = Critical Redundency Check, een soort checksum. Dit hoeft niet hardwarematig te zijn. Wat je kan proberen is een Ghost-image maken van een identieke schijf die één grote, geformatteerde, lege partitie bevat, en die image op je HDD zetten. Daarna de partitie opnieuw formatteren.

Bloed, zweet & koffie

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
je kan ook met fdik alle partities verwijderen en nieuwe maken. kan helpen

• Dualdude
  • Laatst online: 05-05 20:25
Phuck dubbel post....

• Dualdude
  • Laatst online: 05-05 20:25
enige wat ik kan bedenken is dat deskpro 2000 niet met master/slave werkt maar met cable select. heb je d'r aan gedacht om de jumper op master of slave in te stellen?
Uwes praat poep.....Compaq maakt gebruik van cable select. Dit neemt niet weg dat je alles gewoon op Master/Slave kunt zetten.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Op woensdag 17 januari 2001 20:45 schreef Dualdude het volgende:

[..]
Uwes praat poep.....Compaq maakt gebruik van cable select. Dit neemt niet weg dat je alles gewoon op Master/Slave kunt zetten.
yep, in die compaq wel, maar die schijf zit nu op een aopen bordje en werkt die ook goed als ie nog steeds op cable select staat?
Pagina: 1