Open Access Point. Hoe eigenaar waarschuwen?

Pagina: 1
Acties:

• NightMare
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-04 13:31
Als ik mijn laptop thuis aanzet connect ie automatisch naar een unsecured netwerk en ik kan dan dus gratis internetten. Als ik http:\[i][/i]gateway doe dan kan ik alles doen op zijn router.
Hoe kan ik deze persoon nu waarschuwen dat ie werkelijk alles heeft openstaan?

Hoe kom ik bijvoorbeeld achter zijn mail adres zodat ik een mailtje kan sturen om hem te waarschuwen?

• Apie!
  • Laatst online: 09-03 19:55

Apie!

Newer, better & confusinger

Z'n ip en provider achterhalen en die provider een mailtje sturen ofzo :?

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• NightMare
Ja maar hij zit bij Cambrium... en dat kunnen dus een hoop providers zijn...

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-03 20:40
Als hij met zijn eigen computer met die router is verbonden kun je proberen hem een lekker ouderwets net send berichtje te sturen (ervan uitgaande dat zowel jij als hij via windows werken). Moet hij/zij alleen wel de messenger service hebben geinstalleerd.

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

• NightMare
Dat is een idee.. zal ik vanavond eens proberen..

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Wat voor naam heeft het netwerk? Ik kwam een keer langs in een straat waar een netwerk opdook met postcode en huisnummer. Die deden de deur echter niet open :+

Check eens met www.nedcomp.nl/visualroute of je dan beter kunt achterhalen bij wie die zit?

[ Voor 23% gewijzigd door PcDealer op 16-08-2005 11:16 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:51

samo

yo/wassup

Misschien kan je zn provider achterhalen (zie login info op router config), en zn username. Vervolgens stuur je een mailtje naar username@provider.nl.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05-2024

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:27
Het binnendringen van een systeem zonder toestemming van de eigenaar valt onder het kopje 'computervredebreuk'. Kijk dus maar uit, want er zijn genoeg mensen die het helaas niet kunnen waarderen als je eerlijk een dergelijke fout meldt :)

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• PaulZ
Ik heb daarom dat andere netwerk maar op 'op aanvraag' gezet ipv automatisch verbinding maken...

• NightMare
Die discussie wil ik niet weer laten oplaaien. Geen behoefte aan.
Ik waarschuw hem en daarmee uit.

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Je neemt zijn ip (wan ip) je doet een mailtje naar cambrium dat ze hem willen inlichten.

En voila.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Ik heb bij een open netwerk een briefje geschreven met de info dat het netwerk open lag en hoe hij de zooi kon dicht gooien. Dit briefje achter gelaten in de root van elke schijf die ik kon benaderen (bureaublad lukte niet) met als gevolg dat ie 2 dagen later de wifi zooi uitgezet heeft

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-04 11:59

TrailBlazer

Karnemelk FTW

kijken op www.whatsmyip.org dan de provider zoeken op www.ripe.net en dan vervolgens een mailtje sturen naar abuse@provider.nl is denk ik het makkelijkst en redelijk anoniem voor je. Ligt een beetje aan de profesionaliteit van de provider in kwestie

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:39

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Pim. schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 11:27:
Ik heb bij een open netwerk een briefje geschreven met de info dat het netwerk open lag en hoe hij de zooi kon dicht gooien. Dit briefje achter gelaten in de root van elke schijf die ik kon benaderen (bureaublad lukte niet) met als gevolg dat ie 2 dagen later de wifi zooi uitgezet heeft
Keer een automatisch script geschreven zodat iedere keer als hij zijn PC opnieuw opstart er een popup in scherm kwam met de tekst in lettertype 72 : " Vergeet u WiFi niet te beveiligen ". resultaat zijn WiFi is nu beveiligt

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

ShadowBumble schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 11:30:
[...]

Keer een automatisch script geschreven zodat iedere keer als hij zijn PC opnieuw opstart er een popup in scherm kwam met de tekst in lettertype 72 : " Vergeet u WiFi niet te beveiligen ". resultaat zijn WiFi is nu beveiligt
Heb je ook een scriptje achtergelaten hoe hij die popup weer kan weg krijgen ?? :+

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

TRON schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 11:23:
Het binnendringen van een systeem zonder toestemming van de eigenaar valt onder het kopje 'computervredebreuk'. Kijk dus maar uit, want er zijn genoeg mensen die het helaas niet kunnen waarderen als je eerlijk een dergelijke fout meldt :)
offtopic:
niet geheel waar, je doet namelijk niks illegaals als je per ongeluk geconnect bent op een open unsecure netwerk, je hebt er geen enkele beveiliging voor doorbroken en het signaal kwam jouw huis binnen

• PaulZ
Erkens schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 12:07:
[...]

offtopic:
niet geheel waar, je doet namelijk niks illegaals als je per ongeluk geconnect bent op een open unsecure netwerk, je hebt er geen enkele beveiliging voor doorbroken en het signaal kwam jouw huis binnen
Voordat we weer dezelfde discussies krijgen, zie ook (oude) topics:
Surfen op buurmans's lijn. mag dat?
[rml][ Wardriving] De discussie[/rml]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

surfen op die internet verbinding op het moment dat je het weet is uiteraard niet toegestaan, en wardriven is het opzoek gaan naar zo'n verbinding ;)
lees zelf die topics maar even door.

Maar om ontopic te blijven, zo'n signaal gaat nooit heel erg ver, dus wellicht is het van je buurman? Gewoon even aanbellen en vragen of dat netwerk van hem is :)

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:27
De wetgeving is nog behoorlijk abstract hierover, en 'k denk dat het naar inzicht van een rechter bepaald zal gaan worden.

Een mailtjes sturen naar de provider op zich wel te doen en dan het liefst vanaf de verbinding van de gene waar je op kan komen. Ook kan je proberen om een bericht achter te laten om het kenbaar te maken aan de betreffende persoon.

Succes er mee in ieder geval.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

een bericht op zijn computer achterlaten zou ik niet doen, je weet nooit hoe iemand daarop reageert als die merkt dat je op zijn HD hebt zitten rommelen, gewoon niet doen.

• NightMare
Erkens schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 12:22:
[...]
Maar om ontopic te blijven, zo'n signaal gaat nooit heel erg ver, dus wellicht is het van je buurman? Gewoon even aanbellen en vragen of dat netwerk van hem is :)
Het komt van achter ons huis vandaan, alleen daar zijn zo'n 100 appartementen dus wordt een beetje moeilijk. Denk dat ik Cambrium maar eens een mailtje ga sturen of ze die persoon willen waarschuwen.

Verwijderd

wardrivemap.nl

bestaat er ook zoiets dergelijks voor in belgie? :)
Pagina: 1