[excel] Eigenschap met waarde 0 niet mee nemen

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Liqued
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-01 18:51
De volgende (versimpelde) situatie doet zich voor:
Tabel met eigenschappen en daar een bepaalde waarde bij. Nu wil ik daar een taartdiagram bij maken, maar waarde de waarde 0 is moet excel de eigenschap totaal niet mee nemen.

Heb al aardig wat gezocht, maar het zoeken is een stuk lastiger dan het antwoord :P , aangezien ik blijkbaar niet de goede goede kernwoorden kan bedenken.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Als ik het goed voor me zie, weet ik daar zo uit mijn hoofd geen oplossing voor behalve de omweg die ik kan verzinnen als de items vast staan: dan kan je simpelweg de legenda weglaten en zelf een legenda met de juiste kleuren plaatsen. (Of gebruik maken van een gesorteerde hulptabel en / of VBA om alles dat 0 is niet mee te nemen).

Maar goed, misschien weet iemand wel een "mooie" manier, dus
offtopic:
Excel = MSOffice = Officesuites en -software dus SA -> OFF :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 16:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Simpele workaround: data gebied sorteren op waarde, en dan je grafiekgebied selecteren op alle waardes boven de 0.

Als je 0 voor missing values staat, en je hebt dus bij een eigenschap zowel een 'normale' waarde als een 0, dan moet je ze mi met de hand naast zetten.

• Liqued
superduper schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 10:56:
Simpele workaround: data gebied sorteren op waarde, en dan je grafiekgebied selecteren op alle waardes boven de 0.

Als je 0 voor missing values staat, en je hebt dus bij een eigenschap zowel een 'normale' waarde als een 0, dan moet je ze mi met de hand naast zetten.
Dit gaat niet werken. Sorteren is niet echt een probleem, maar met de hand selecteren gaat niet aangezien de tabel gekoppeld is aan een database en dus ook dynamisch is (het te selecteren gebied veranderd dus steeds).

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Als er een DB koppeling is, zal het puur voor intern gebruik zijn en kan je "dus" een eenvoudig stukje VBA gebruiken om alleen alles > 0 te gebruiken. Signeer de code en je hebt geen last van veiligheidsvragen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Liqued
Goed ik heb het nu voor elkaar dat alle waardes automatisch gesorteerd worden, maar nu wil ik dat de taart alleen de waardes boven de 0 mee neemt (de reeks kan van keer op keer groter of kleiner worden). Kan dit? Zo ja, hoe doe ik dat dan?

[ Voor 6% gewijzigd door Liqued op 18-08-2005 10:38 ]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

De opties die ik geef zie je niet zitten?

• Liqued
F_J_K schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 11:01:
De opties die ik geef zie je niet zitten?
Mijn VB kennis is redelijk beperkt. Vond het al knap dat ik die autosort en update voor elkaar kreeg.
Pagina: 1