P2P tussen vestigingen bedrijf

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-01 14:13

T.T.

Sowieso

Topicstarter
Een vriendin wil bij het bedrijf waar ze werkt op een eenvoudige manier bestanden kunnen delen tussen verschillende vestigingen. E-mail werkt blijkbaar niet goed, want dat is beperkt tot 2MB.
Ze hebben Easy File Sharing web server geprobeerd, maar dat was te lastig te configureren.

Nu zoeken ze een andere oplossing, zoals een P2P programma dat afgeschermd kan worden met username/password van de rest van Internet (ze gebruiken geen VPN). Bestaan er zulke gratis P2P programma's die bovendien zeer eenvoudig in gebruik zijn?
Ik stelde natuurlijk eerst FTP voor, maar dat was nog niet gebruikersvriendelijk genoeg. Misschien zijn er kant-en-klare pakketten zoals voor online web storage, maar dan in eigen beheer?

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-01 19:13

Apie!

Newer, better & confusinger

Met iedere zichzelf respecterende IM client kan je toch ook bestanden transferren? Is dat niks?

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• T.T.

T.T.

Sowieso

Topicstarter
Apie! schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 10:07:
Met iedere zichzelf respecterende IM client kan je toch ook bestanden transferren? Is dat niks?
Inderdaad, dat vroeg ik ook, maar het probleem daarmee was dat het niet veilig genoeg was.

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-02 19:34

SilencerNL

No remorse

En als je nou eens zorgt dat ze kunnen FTP-en via explorer? Lijkt me makkelijker als een P2P programma. Voor hun is het dan net alsof ze een normale map openen, en kunnen ze lekker slepen en pleuren. ;)

Don't dream your life, live your dreams!

• Vurabes
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-02 12:02

Vurabes

Homo Sapiens Informaticus

Misschien is waste wel een oplossing, het is welliswaar nog een beta en installeren moet je misschien even bij helpen maar het werkt verder prima. Het heeft een behoorlijk sterke encryptie en het is bedoelt voor kleine netwerken (tot ongeveer 100 nodes). De CVS versie heeft een groot aantal verbeteringen die nog niet in de release zitten.

[ Voor 35% gewijzigd door Vurabes op 16-08-2005 10:17 ]

On a clear day you can C#

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-01 19:13

Apie!

Newer, better & confusinger

En heb je ook gekeken naar een IM client met encryptie plugin? p2p tussen twee vestigingen zal denk ik niet makkelijker te configgen zijn dan een ftp server of HTTPS via bijv. Apache. Er zal bij 1 van de bedrijven toch een private p2p server moeten staan lijkt me?

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Verwijderd

Wat voor verbinding ligt er tussen de vestigingen? Wellicht gewoon een file-server neerzetten? Al eens naar webDAV (geloof ik) gekeken? dit is file-sharing via het HTTP protocol en zit volgens mij standaard in windows.

• elTigro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 06:15

elTigro

Es un Gringo!

Hm, dit klinkt weer een beetje als ik wil graag dit en dat maar de systeembeheerder snapt niet wat ik wil en ik snap vooral hem niet en zijn aangeboden oplossing ook niet en.... enz.

Wat dat betreft is een ftp servert het gemakkelijkste.
En anders een webservertje neerzetten met een pagina erop die met ww beschemt kan worden en dan een file upload pagina-tje erop zetten...
code:
1
<input name="uploadfile" type="file" class="brugklasofzo">

zo'n ding dus :)

[ Voor 12% gewijzigd door elTigro op 16-08-2005 10:28 ]

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

• T.T.

T.T.

Sowieso

Topicstarter
Bedankt voor alle suggesties tot nu. Ik heb ze doorgegeven, maar nog geen reactie ;)
Wat ik begrijp is dat er (nog) geen VPN is, maar dat dit wel in aantocht is. Ik denk dat ze op dit moment gewoon beide vestigingen op Internet hebben zonder speciale verbinding.

Verwijderd

In dat geval gewoon een VPN-tunnel opzetten tussen de 2 vestigingen met eventueel encryptie erop, en een file-server op 1 locatie ;)

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:24

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

kijk eens naar Hamachi... Werkt heel simpel, is snel uit- en aan te zetten en is encrypted !!!!

http://www.hamachi.cc/

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Waarom geen extranet omgeving?

Als ze gebruik maken van Windows 2003 based servers, dan zou je bijvoorbeeld eens naar Windows SharePoint Services kunnen kijken. Versleutelde verbindingen zijn op te zetten via standaard SSL en het pakket is volledig gratis te downloaden en te gebruiken als ze een Windows 2003 licentie hebben.

Daarnaast heel eenvoudig te installeren en te beheren... en heel belangrijk: makkelijk te gebruiken ;)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-01 15:50
als het puur om een beperkt aantal bestanden gaat is WEBDAV een optie. bijvoorbeeld IIS+SSL+vinkje aanzetten.
Windows explorer ondersteunt standaard webdav, dit is redelijk veilig (https).

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

BK1 schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 10:26:
Hm, dit klinkt weer een beetje als ik wil graag dit en dat maar de systeembeheerder snapt niet wat ik wil en ik snap vooral hem niet en zijn aangeboden oplossing ook niet en.... enz.

Wat dat betreft is een ftp servert het gemakkelijkste.
En anders een webservertje neerzetten met een pagina erop die met ww beschemt kan worden en dan een file upload pagina-tje erop zetten...
code:
1
<input name="uploadfile" type="file" class="brugklasofzo">

zo'n ding dus :)
Zie BK1
En verder kan elke zichzelf respecterende Sys Admin gewoon netbios en SMB open zetten in de firewall configgen dat alleen de andere vestiging erbij kan

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.