Toon posts:

isa server 2004 + exchange op win98 werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 20 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier op de servers win xp pro staan en dat werkt gewoon goed maar ik heb ook een paar win 98 pc's staan ( omdat sommige applicaties anders niet werken ) maar nu kunnen ze op die win 98 pc's hun exchange niet openen hij zegt dan : realm level_15_access em kan dus niet inloggen weet iemand mischien de oplossing

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Zou je je vraag misschien even opnieuw kunnen formuleren, maar dit keer inclusief leestekens en hoofdletters, hij is nu lichtelijk onleesbaar. Heb je op je servers Windows XP draaien of is het zo dat de XP computers wel toegang kunnen krijgen? In welke instellingen verschillen de XP clients (er maar van uitgaande dat dat de clients zijn) en de 98 clients van elkaar?

edit:

Welke versie van Exchange gebruik je eigenlijk in combinatie met welke e-mail software?

[ Voor 12% gewijzigd door the_shadow op 16-08-2005 10:23 ]

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

Topicstarter
the_shadow schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 10:17:
Zou je je vraag misschien even opnieuw kunnen formuleren, maar dit keer inclusief leestekens en hoofdletters, hij is nu lichtelijk onleesbaar. Heb je op je servers Windows XP draaien of is het zo dat de XP computers wel toegang kunnen krijgen? In welke instellingen verschillen de XP clients (er maar van uitgaande dat dat de clients zijn) en de 98 clients van elkaar?

edit:

Welke versie van Exchange gebruik je eigenlijk in combinatie met welke e-mail software?
De xp computers kunnen wel toegang krijgen maar de Win 98 niet ( zijn apparte clients )

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 10:25:
[...]

De xp computers kunnen wel toegang krijgen maar de Win 98 niet ( zijn apparte clients )
Dat beantwoord mijn vraag niet, wat voor software gebruik je op zowel clients als server? Welke versie van Exchange, wat voor server OS, wat voor e-mail client?

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

Windows XP servers?!
ISA en Exchange verwachten in een AD te draaien, en als die in native 2003 mode staat dan ga je geheid ellende krijgen met je win98 PC's. Verdere info lijkt me niet zinvol, met je topicstart kunnen we verder helemaal niets.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
De oplossing die je hiervoor nodig hebt is een aanzienlijke stapel (e-)boeken denk ik. ISA, Exchange, 98, XP/2003 zijn zo ontzettend complex, en kunnen zoveel foutmeldingen genereren dat we met de info die je geeft niks kunnen. ISA of Exchange zijn niet echt bedoeld voor XP. Exchange zal zoiezo niet installeren omdat er geen domeincontroller gevonden kan worden. ISA kan wel standalone draaien, maar zal op XP waarschijnlijk veel functionaliteit missen als het uberhaupt installeert. Heb ik nooit geprobeerd. Omdat je veel te weinig info geeft over iets complex als dit zie ik het meer als een groot raadsel dan een probleemstelling.

Kijk eens naar de andere topics hier en ook eens in de Windows Operating Systems - Policy en Algemene gedragsregels (Netiquette). Dan zal je leren dat ISA/Exchange in Windows Operating Systems mogen. Lees daar ook de Software Algemeen - Beleid even door. Daar staat een handleiding in voor het openen van topics aldaar. Wees zo volledig mogelijk, en geef zonodig voorbeelden.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.