[Knoppix] Beveiligde map

Pagina: 1
Acties:

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-02 10:26

Woohooo

Smilie, James Smilie

Topicstarter
Hoi,

Ik ben niet echt een ster op het linux gebied maar heb hier een linux schijf staan waarop een aantal mappen zijn beveiligd. Nu wil ik alle data die er op staat naar een Windows 2003 server hebben alleen kan iemand mij dan vertellen hoe ik in kan loggen hierop?

Als ik in de shell gebruik maak van die SuperUser kan ik er wel in kijken.

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:10

Gerco

Professional Newbie

Geef de user waarmee je het kopieerwerk doet rechten op die map (met behulp van chmod en/of chown) en kopieer alles met de smb:// kioslave in knoppix (kde eigenlijk).

Je kan ook de superuser het kopieerwerk laten doen, maar iets zegt me dat je meer thuis bent in de GUI. In dat geval moet je de smb share van de server ergens mounten met smbmount en kun je de files direct kopieren.

Ergens in het knoppix menu zit ook "File Manager (Super User mode)", daarmee kun je direct in je map kijken en kopieren naar je Windows server met smb://.

[ Voor 18% gewijzigd door Gerco op 16-08-2005 09:56 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Woohooo

Woohooo

Smilie, James Smilie

Topicstarter
Hoe kan ik inloggen als SuperUser in die GUI?

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-02 15:58

ATS

Tuurlijk kan dat. Een mogelijkheid is gebruikmaken van "File manager in Super User mode" in het System menu. Root password invoeren en gaan.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• Woohooo

Woohooo

Smilie, James Smilie

Topicstarter
Is er een standaard wachtwoord om als Super User in te loggen, want met het passwoord wat ik op die vorige server heb gebruikt kom ik er niet in..

• Woohooo

Woohooo

Smilie, James Smilie

Topicstarter
Oke gelukt :)

Heb eerst in de shell SU gedaan, daarna mbv PASSWD het root password verandert en daarna weer terug naar de file manager.
Pagina: 1